Caronatopic #14

Ik snap je vraag niet helemaal?

2 likes

Maar het risico neemt toch niet “per prik” toe? Dus als die keuze gemaakt is voor prik 1&2, waarom dan niet voor 3? Voor prik 3 is zegmaar het risico/baten niet anders toch? Of wel?

En voor kleine kinderen gold dit toch ook maar is toch ook “voor de omgeving” een uitzondering gemaakt? Of bleek het risico voor kinderen ineens toch groter?

4 likes

Haha ben nog wat warrig door mijn “nep” corona hoofdpijn

Hield je kind 2 nog thuis toen? Of was het gewoon meer een bevestiging?

1 like

Ja natuurlijk, positieve test is thuisblijven. Je gaat toch geen positief getest kind naar school sturen?

1 like

Nee tuurlijk!
Maar omdat hij/ze daarvoor ziek is geweest en zou denken dat hij/ze corona heeft gehad en weer beter is. Testen blijven na herstel nog een tijdje postitief (normaal dan :grinning_face_with_smiling_eyes:)

Maar zekere voor het onzekere! En thuishouden

Ik denk dat de baten per prik steeds minder worden en de kosten (in de vorm van nadelen) gelijk blijven. Het verschil tussen niet gevaccineerd zijn en gevaccineerd zijn is denk ik groter dan het verschil tussen gevaccineerd en geboosterd zijn.

1 like

@Madam-Mikmak Ah zo! Kind 2 testte de hele week dat kind 1 corona had negatief ondanks hoge koorts, hoesten, verkouden etc, knapte weer op maar kreeg dus 2 dagen na einde quarantaine nieuwe lichte klachten (eigenlijk alleen hees en een beetje hoesten). Vond het het testen eigenlijk niet waard, maar omdat hij die dag weer naar school zou gaan voor de zekerheid getest. En na de positieve test kreeg hij alsnog de hele riedel van koorts en hoesten weer. Blijkbaar de eerste keer dus toch ‘gewoon’ koorts, maar dat verwacht je niet als er nog een kind met corona in huis is.

1 like

Oh joh!! Dus weer nieuwe klachten
Ah zo sneu dat die net pech had om alles op te pikken
.

1 like

Tja ziek is ziek, als je normaal tegelijk ziek bent neem je ook aan dat je hetzelfde hebt.

Toch hoor en lees ik nu zoveel van ditzelfde :grin:

2 likes

Home - Onverdeeld open is dit een wappie site of denken jullie zit wel wat in?

Nee en ja! Vanuit GGD backoffice heb ik uiteindelijk niets vernomen en ook in de app is er altijd blijven staan dat ik geen positieve test had. Alleen kreeg ik de tip dat mijn regionale GGD me verder kon helpen en zo heb ik uiteindelijk na een aantal dagen een PDF ontvangen met QR + koppelcode voor de app!

Dus mijn tip voor iedereen die dit heeft is lokaal contact opnemen, want vanuit landelijk is het een zooitje.

3 likes

Mijn vriend heeft hetzelfde. Hoe heb jij contact gekregen met de regionale GGD? Ik kan alleen het landelijke nummer vinden namelijk.

3 likes

Goede! Bij mij is het inderdaad via de GGD backoffice tot op heden ook nog niet gelukt. Thanks!

1 like

Een aardig meisje van landelijke GGD die mn situatie vervelend vond had me het nummer gegeven van mijn GGD + juiste afdeling. Welke regio is het? Als het dezelfde als ik is kan ik het nummer met je delen in een PB. Anders als het goed is kun je van elke regionale GGD het nummer van een corona informatielijn wel online vinden!

1 like

Regio Overijssel (Twente). Dan ga ik het telefoonnummer vragen bij de landelijke GGD. Dankjewel!

1 like

M’n man heeft sinds het avondeten klachten en we zijn een weekendje weg. Wilden eigk morgen nog wandelen of naar de ikea ofzo, maar nu dus maar naar huis zodat hij een zelftest kan doen.
Zou wel zuur zijn want ik heb 't 9 weken terug gehad en ik wil niet weeer afstand van hem houden :frowning: :frowning: (maargoed wil ook niet ziek worden dus so be it)

Nu sowieso niet meer, tis echt middle of nowhere haha. Ik vind het ook lullig als ik zonder testen de jumbo in ga om een test te kopen terwijl we ze thuis hebben liggen? Maar misschien overdrijf ik en kan dat wel (heb wel FFP2 mondmasker). Dan kunnen we dat morgen bij vertrek doen, scheelt ook wat zorgen.

1 like

Ja die gedachte erachter maakt me zo beetje kriegelig van

2 likes

Waarom maakt je dat kriegelig? Het is toch gewoon een feit dat grondrechten hierdoor worden ingeperkt? Dat kun je rechtvaardig vinden of niet, maar dat het gebeurt en dat die mensen van het manifest dat zeggen is toch niet vreemd?

Los daarvan: ik vind het best wel heftig om te zien hoe erg de tweedeling hier al is doorgedrongen. Gisteren iemand die over ongevaccineerde collega’s vroeg hoe om te gaan met ‘dat soort mensen’ en nu vandaag weer de vraag ‘zit hier iets in of is het een wappiesite’. Alsof daar niets tussen zit. Ik hoop echt dat we in dit land nog gewoon een debat kunnen voeren waarbij misschien sommigen voor 3g zijn en anderen tegen zonder dat het ene kamp moet worden weggezet als wappie.

18 likes

Jij hebt zelf toch geen klachten? Dan zou ik gewoon naar de jumbo gaan hoor en een test voor je vriend kopen, jij hoeft niet in quarantaine.

1 like