Caronatopic #14

Ik denk dat de baten per prik steeds minder worden en de kosten (in de vorm van nadelen) gelijk blijven. Het verschil tussen niet gevaccineerd zijn en gevaccineerd zijn is denk ik groter dan het verschil tussen gevaccineerd en geboosterd zijn.

1 like

@Madam-Mikmak Ah zo! Kind 2 testte de hele week dat kind 1 corona had negatief ondanks hoge koorts, hoesten, verkouden etc, knapte weer op maar kreeg dus 2 dagen na einde quarantaine nieuwe lichte klachten (eigenlijk alleen hees en een beetje hoesten). Vond het het testen eigenlijk niet waard, maar omdat hij die dag weer naar school zou gaan voor de zekerheid getest. En na de positieve test kreeg hij alsnog de hele riedel van koorts en hoesten weer. Blijkbaar de eerste keer dus toch ‘gewoon’ koorts, maar dat verwacht je niet als er nog een kind met corona in huis is.

1 like

Oh joh!! Dus weer nieuwe klachten
Ah zo sneu dat die net pech had om alles op te pikken
.

1 like

Tja ziek is ziek, als je normaal tegelijk ziek bent neem je ook aan dat je hetzelfde hebt.

Toch hoor en lees ik nu zoveel van ditzelfde :grin:

2 likes

Home - Onverdeeld open is dit een wappie site of denken jullie zit wel wat in?

Nee en ja! Vanuit GGD backoffice heb ik uiteindelijk niets vernomen en ook in de app is er altijd blijven staan dat ik geen positieve test had. Alleen kreeg ik de tip dat mijn regionale GGD me verder kon helpen en zo heb ik uiteindelijk na een aantal dagen een PDF ontvangen met QR + koppelcode voor de app!

Dus mijn tip voor iedereen die dit heeft is lokaal contact opnemen, want vanuit landelijk is het een zooitje.

3 likes

Mijn vriend heeft hetzelfde. Hoe heb jij contact gekregen met de regionale GGD? Ik kan alleen het landelijke nummer vinden namelijk.

3 likes

Goede! Bij mij is het inderdaad via de GGD backoffice tot op heden ook nog niet gelukt. Thanks!

1 like

Een aardig meisje van landelijke GGD die mn situatie vervelend vond had me het nummer gegeven van mijn GGD + juiste afdeling. Welke regio is het? Als het dezelfde als ik is kan ik het nummer met je delen in een PB. Anders als het goed is kun je van elke regionale GGD het nummer van een corona informatielijn wel online vinden!

1 like

Regio Overijssel (Twente). Dan ga ik het telefoonnummer vragen bij de landelijke GGD. Dankjewel!

1 like

M’n man heeft sinds het avondeten klachten en we zijn een weekendje weg. Wilden eigk morgen nog wandelen of naar de ikea ofzo, maar nu dus maar naar huis zodat hij een zelftest kan doen.
Zou wel zuur zijn want ik heb 't 9 weken terug gehad en ik wil niet weeer afstand van hem houden :frowning: :frowning: (maargoed wil ook niet ziek worden dus so be it)

Nu sowieso niet meer, tis echt middle of nowhere haha. Ik vind het ook lullig als ik zonder testen de jumbo in ga om een test te kopen terwijl we ze thuis hebben liggen? Maar misschien overdrijf ik en kan dat wel (heb wel FFP2 mondmasker). Dan kunnen we dat morgen bij vertrek doen, scheelt ook wat zorgen.

1 like

Ja die gedachte erachter maakt me zo beetje kriegelig van

2 likes

Waarom maakt je dat kriegelig? Het is toch gewoon een feit dat grondrechten hierdoor worden ingeperkt? Dat kun je rechtvaardig vinden of niet, maar dat het gebeurt en dat die mensen van het manifest dat zeggen is toch niet vreemd?

Los daarvan: ik vind het best wel heftig om te zien hoe erg de tweedeling hier al is doorgedrongen. Gisteren iemand die over ongevaccineerde collega’s vroeg hoe om te gaan met ‘dat soort mensen’ en nu vandaag weer de vraag ‘zit hier iets in of is het een wappiesite’. Alsof daar niets tussen zit. Ik hoop echt dat we in dit land nog gewoon een debat kunnen voeren waarbij misschien sommigen voor 3g zijn en anderen tegen zonder dat het ene kamp moet worden weggezet als wappie.

18 likes

Jij hebt zelf toch geen klachten? Dan zou ik gewoon naar de jumbo gaan hoor en een test voor je vriend kopen, jij hoeft niet in quarantaine.

1 like

Het was gewoon een vraag omdat ik het zelf te saai vond om laat op de avond met 4 wijn op uit te zoeken en kreeg er gewoon een gek gevoel van, van sommige zinnen
Ik vind het slimmer om het ergens na te vragen dan zelf een conclusie te bedenken

2 likes

Daar zijn we toch allemaal naar aan het toewerken? Er is de laatste weken versoepeling na versoepeling gekomen, en het lijkt er op dat daar in de komende weken alleen maar meer versoepelingen bij komen.

Ik vind die hele petitie inmiddels wat mosterd na de maaltijd, we zijn op de weg naar buiten, maar het laatste stukje moeten we nog even uitzitten. En dat we niet exact zoals Denemarken doen nu ligt eraan dat we iets achterlopen op hen, en Denen een veel volgzamer volk zijn (wie zei hier nou laatst dat een Nederlander gemiddeld 1.8 test gedaan had in de laatste 2 jaar en een Deen gemiddeld 18 oid?). Ik zou er met die kennis (en de compliance-cijfers die het rivm al 2 jaar meet waarvan ik ook steeds schrik, consequent maar +/- 60% die zich zegt te testen en thuis te blijven bij klachten) ook niet direct op durven rekenen dat het bij ons hetzelfde zal verlopen als in Denemarken.

25 likes

Heb het manifest niet gelezen hoor maar als je moord en brand roept omdat er grondrechten worden ingeperkt laat dat in ieder geval zien dat je er geen verstand van hebt. Het is een nietszeggend statement want grondrechten zijn nooit absoluut (behalve het verbod op marteling), de vraag is alleen of de inperking proportioneel is. Nu kun jij als burger vinden dat het disproportioneel is maar dat maakt het nog niet onrechtmatig. De rechter gaat daarover en die heeft keer op keer geconcludeerd dat de maatregelen proportioneel zijn. Dus als je dan nog steeds blijft zeggen dat ‘onze grondrechten worden ingeperkt’ ben je nogal hardleers.

45 likes

Wat een onzin toch dat mensen geen mening mogen hebben als ze geen expert zijn. We leven in een democratie en de aanpak van deze pandemie is nog altijd gestoeld op politieke besluiten (de wetenschap kan én wil die niet nemen, hooguit informeren). Juist vanuit de juridische, bestuurlijke en wetenschappelijke hoek (inclusief OMT) is er heel veel kritiek op de manier waarop het politieke karakter van de besluiten steeds wordt weggemoffeld en de manier waarop fundamentele democratische procedures soms terzijde worden geschoven. Het is nogal een beperkt beeld dat een rechter hierin het laatste woord heeft. Juist in een democratie is het goed als dat doorlopend getoetst wordt.
En ik weet dat veel kritiek vaak de vorm aanneemt van een lekenkritiek op wetenschap of een soort platte verontwaardiging, maar we zijn echt heel ver heen als de burger in zijn/haar hoedanigheid als burger niet meer een mening mag hebben over politieke besluiten die zo hard ingrijpen op ieders leven.
Volgens mij dat een andere versie die ik erg goed vond nu onder embargo is, maar dit is een artikel wat meer ingaat op de haken en ogen van het coronabeleid in politiek-juridisch context.

10 likes

Volgens mij zeggen jullie precies hetzelfde :sweat_smile: Erwt zegt dat het 3G-beleid grondrechten van mensen inperkt. Ook jij zegt dat. En dat is ook zo, want toegang tot diverse gelegenheden kan nu alleen door een Qr-code te laten zien en daarvoor moet je actief actie ondernemen (vaccineren of testen) Ă©n een code bij je dragen. Het punt dat Erwt volgens mij wil maken (correct me if I’m wrong) is dat het dus niet zo gek is dat dit ook in het manifest staat.

Je kunt vervolgens discussiëren over de vraag of dat rechtvaardig is. En ja, de rechter heeft een tijdje geleden nog geoordeeld dat het beleid proportioneel was. Overigens was dat volgens mij een kort geding en dus een voorlopig oordeel zonder uitvoerige bewijsvoering. Dat zegt niks over de situatie nu, en rechters toetsen op dit vlak niet ex tunc (aan de hand van de situatie zoals die was ten tijde van de invoering van het 3G-beleid) maar ex nunc (aan de hand van de huidige situatie).

De huidige situatie is nu eenmaal anders dan ten tijde van de eerdere uitspraak. Zou een herbeoordeling (via politiek of rechter) dan heel raar zijn? Feit is dat we nu bereid zijn meer risico’s te nemen ten aanzien van de verspreiding van het virus. Dat is al te zien aan de veranderende quarantaine maatregelen voor geboosterde mensen. Kan zich dat op dit moment ook vertalen in een afschaffing van het 3G-beleid? Ik vind dat een hele interessante vraag.

6 likes