Caronatopic #14

Ik heb donderdag contact gehad met iemand die geen klachten had, maar 2 dagen later een positieve test heeft. Ik blijf gewoon in quarantaine maar ik vraag me af: omdat zij geen klachten had op dat moment, was ze toen dan al mogelijk besmettelijk want volgens een vriendin is dat niet zo. Volgens haar hoef ik niet in quarantaine omdat ze op de dag dat ik diegene ontmoet heb, niet positief getest was (ook niet negatief gewoon ongetest) en klachtenvrij.

2 likes

Je kan twee dagen voordat je klachten krijgt al besmettelijk zijn

1 like

Heb je de booster gehad? Dan hoef je sowieso niet in quarantaine

3 likes

Nee!

2 likes

Het was te verwachten, maar ik heb nu ook corona. Veel kinderen op mijn werk (kinderopvang) besmet, maar ik mocht gewoon komen met iedere dag een negatieve zelftest (geen inval beschikbaar)
Gister toch maar voor de zekerheid een GGD test gedaan en die is positief. Zelftest blijft negatief.

Je hoeft ook niet meer in quarentaine, nieuwe regels, Ben ik juist wel blij mee want anders kon ik echt elke week in quarentaine… (werk in de zorg, zoveel positief geteste collega’s en clienten nu).

Ik heb dit de afgelopen twee weken twee keer meegemaakt (met twee verschillende personen dus), niet strikt in quarantaine gegaan i.v.m. booster, maar contact wel vermeden waar het kon en op de vijfde dag een zelftest gedaan: twee keer negatief. Kan ook geluk zijn uiteraard, en ik was beide keren in dezelfde ruimte, maar wel op 1,5 meter afstand, maar fingers crossed voor jou :crossed_fingers:t3:

2 likes

Ik heb op dezelfde wijze contact gehad met iemand, op de 5e dag testte ik negatief. Inmiddels dag 7 en geen corona. Hoop hetzelfde voor jou!

Edit: ik ben wel in quarantaine gegaan, nog geen corona en ik interpreteerde de regels als dat ik juist wel in quarantaine moest?

Opgelost :relaxed:

3 likes

Hier dezelfde situatie, alleen ben ik vrijdag positief getest. Wij kunnen ook geen afstand houden. Vriend test sws steeds als hij het huis verlaat en gaat door tot 5 dagen na mijn 7 dagen.

Edit; hij hoeft niet in quarantaine ivm booster.

2 likes

Bedankt! :sunglasses:

2 likes

Bedankt voor de berichtjes geeft me hoop haha :joy:

Kijk aan, een kritische analyse van het Onverdeeld open-manifest:

Deze mensen zeggen het veel beter dan ik het zelf kan zeggen. Kan me hier helemaal in vinden.

10 likes

Ugggh ik was dit weekend bij een vriend de hele avond/nacht, een paar uur daarna kreeg hij klachten en deed hij een positieve zelftest :flushed: ik hoop zo dat mijn booster zijn werk gaat doen, kan nog steeds niet ruiken als vanouds sinds de vorige keer dat ik corona had +1 jaar geleden

Ben je geboosterd? Of moet je ook in quarantaine als ze je kinderen toch besmet? Want dan heb je vrijdag een nog groter probleem natuurlijk.
Ik neig toch naar het risico niet nemen omdat ze nog klachten heeft. Maar tis wel echt echt heel kut.

En dat allemaal voor vrijdag want als ze je kids morgen besmet en die testen donderdag positief is er nog best een kans dat jij vrijdag negatief test en dus gewoon mag afrijden.
Je kids zijn denk ik niet gevaccineerd dus dat maakt de kans wel groter dat ze besmet raken.
En voor je examen een langere les gaat zeker niet?

1 like

Mijn man heeft corona en is behoorlijk ziek. Zijn er dingen die bijdragen aan een spoedig herstel? Hij is sowieso veel aan het rusten, maar aangezien ik elk moment kan bevallen willen we graag alles aangrijpen wat kan helpen :sweat_smile:

1 like

Paracetamol elk 6 uur. Daarnaast verkouden ? Goede neusspray. Voldoende drinken 2L. Veel soepjes drinken.

5 likes

Thanks! Hij slikt max paracetamol, neusspray zal ik halen. Soepjes en water: check.

2 likes

Hangt eigenlijk ook wel vd klachten af. Iemand met een snotneus, hoesten met slijm en of koorts ook al bestaat dat al 2 weken zijn nog potentieel besmettelijk. Ze klaren de virus gewoon langzaam. Maar bv een droge hoest in week 2 is meer typisch voor een na-wee van de virusinfectie en zou je kunnen overwegen om er dan al uit te gaan want zo’n nare droge hoest kan weken aanhouden.

4 likes