Het staat er inderdaad een beetje kort door de bocht als ik mijn comment nu teruglees. Zo was het niet bedoeld. Maar ik ben het ook niet met je eens dat het virus Russisch Roulette speelt. Het is gewoon duidelijk dat het virus oudere mensen en mensen met onderliggend lijden veel harder raakt als het gaat om ernstig ziek worden. Dat blijkt uit alle statistieken. Dit is buiten long covid om geredeneerd, maar de kans daarop is zo klein dat ik persoonlijk er niet voor kies om daar mijn leven anders op in te richten, dan zou ik net zo goed moeten stoppen met deelnemen aan het verkeer, volgens mij is de kans dat je daar iets chronisch oploopt vele mate groter.
Voor mij is het belangrijkste argument om me te vaccineren altijd geweest om anderen te beschermen, en daarvoor zou ik het nu nog steeds doen. Maar zoals eerder gezegd, ik heb daar niet zo’n haast mee. (En ondertussen doe ik uiteraard wel alsnog mijn best om anderen niet te besmetten door me regelmatig te testen en binnen te blijven met klachten).