Caronatopic #14

Vrienden van mij die later gevaccineerd zijn dan ik (zij eind juli laatste, ik begin juli) zijn al meer dan een week ziek na besmetting dus ik maak me geen illusies over mijn eigen weerstand tov omikron :stuck_out_tongue:

Edit: zou wel héél graag m’n daadwerkelijke antilichamen count willen weten uit de VASCO studie :sob:

2 likes

Maar corona (en in dit geval omikron) denkt toch niet oh @anon55799045 heeft nog een herstelbewijs dus ik wacht nog ff

En je zou het ook om kunnen draaien. Je mag al een booster na 3 maanden. Dat is ook niet voor niets

5 likes

Na je 2e vaccinatie duurde het 2 weken voor je ‘volledig’ beschermd zou zijn. Hoe is dat met de booster? Geldt hier dan ook 2 weken na de vaccinatie of is dit direct?

Én ik maak me niet alleen zorgen om mijn gezondheid maar óok om die van andere mensen die ik mogelijk met mijn besmettelijkheid ziek kan maken. Dat staat los van hoe ik door een besmetting heen kom, maar hoe minder besmettelijk ik ben hoe minder kans dat ik mensen besmet die er minder goed doorheen komen (en hoe minder ik me zorgen hoef te maken xd). Het gaat gewoon echt niet alleen om mijn gezondheid maar ons aller gezonderheid

5 likes

Nou booster zit er in. Gisteren afspraak gemaakt voor de zelfde dag. En het werd ook nog gezet door knappe gespierde militairen. Wat wil een mens nog meer. Alleen iets een gevoelige arm nu. Maar heb er nog nooit last van gehad (heb ook een hoge weerstand en geen Corona gehad nog).

13 likes

Afspraak gemaakt voor over drie dagen! Echt veel opties dichtbij en al binnen een paar dagen, na een paar keer mijn postcode opnieuw in te vullen. Heel fijn

Ik heb ook gewoon een postcode uit de buurt gepakt en ineens kon ik dezelfde dag nog

1 like

Zou t dan toch voor eind januari klaar zijn? Zou toch echt een wonder zijn.

Ik mag 11 januari <3

4 likes

Het staat er inderdaad een beetje kort door de bocht als ik mijn comment nu teruglees. Zo was het niet bedoeld. Maar ik ben het ook niet met je eens dat het virus Russisch Roulette speelt. Het is gewoon duidelijk dat het virus oudere mensen en mensen met onderliggend lijden veel harder raakt als het gaat om ernstig ziek worden. Dat blijkt uit alle statistieken. Dit is buiten long covid om geredeneerd, maar de kans daarop is zo klein dat ik persoonlijk er niet voor kies om daar mijn leven anders op in te richten, dan zou ik net zo goed moeten stoppen met deelnemen aan het verkeer, volgens mij is de kans dat je daar iets chronisch oploopt vele mate groter.

Voor mij is het belangrijkste argument om me te vaccineren altijd geweest om anderen te beschermen, en daarvoor zou ik het nu nog steeds doen. Maar zoals eerder gezegd, ik heb daar niet zo’n haast mee. (En ondertussen doe ik uiteraard wel alsnog mijn best om anderen niet te besmetten door me regelmatig te testen en binnen te blijven met klachten).

2 likes

De kans op long covid is wel degelijk groot. Zeker als je een jonge vrouw bent. En natuurlijk is het Russische roulette: veel mensen komen er pas door een coronabesmetting achter dat ze onderliggend lijden hebben of mogelijk genetisch pech of iets dergelijks. Ik vind het een bijzondere argumentatie, al zal je niet de enige zijn. De oproep is in elk geval vrij dringend: boosteren is nodig voor jezelf en voor anderen. Eigenbelang valt hier nou net mooi samen met het algemeen belang.

19 likes

Ik mag hem nog niet eens omdat ik corona heb gehad maar ik ben wel met astra geprikt. Ben ik dan wel enigszins beschermd vanwege mn vorige besmetting? En waarom mag ik hem nog niet?

Wanneer was je Corona? En als dat recent <3mnd geleden was dan ben je gewoon beschermd hoor.

Ik wil helemaal niets afdoen aan de langdurige klachten, want het lijkt me ontzettend vervelend, maar ik vind het wel te kort door de bocht om te concluderen dat deze klachten samenhangen met de infectie (ofwel, te spreken van long covid).
Zaken als vermoeidheid, hoofdpijn, concentratieoroblemen kunnen net zo goed komen door de maatschappelijke gevolgen van covid (school dicht, minder feestjes, bijbaantje kwijt etc)
Dus gemiste kans dat ze geen vergelijkingsgroep hadden zonder covid infectie

5 likes

Weet iemand hier of ze jongeren onder de 18 ook gaan boosteren? Ik kan er online weinig over vinden.

2 likes

Dit komt naar verwachting nog wel als de 18+ boostercampagne is afgerond

1 like

Oke chill, thanks! Mijn zusje was benieuwd haha.

1 like

Wow ik kan supersnel terecht voor een afspraak maar nu wil ik juist nog niet, omdat ik een deadline heb een een tentamen een aantal dagen erna haha. Misschien heb ik geen bijwerkingen maar als ik weer zo moe ben dan komt dat toch niet helemaal uit.

Het is ook nooit goed hè :sweat_smile:
Over een paar dagen maar weer inloggen om te kijken of het later kan.

6 likes

Ik had ook verrassend veel last van de booster (eerste twee prikken helemaal niks) en ik zou het zó elke maand doen als het moest.

1 like

Waarom concludeer je dat ik bevooroordeeld ben? Ik zei alleen maar dat je uit deze studieopzet niet deze conclusie kan trekken.

1 like