Caronatopic #14

Laat hem lekker verrothoeren. Ziek is ziek inderdaad.

19 likes

Is dat op basis van de website de dichtstbijzijnde locatie? Als je belt kunnen ze namelijk meer opties zien. Bij de prio-lijn heeft iemand het helemaal zitten uitpluizen toen ik met hetzelfde zat.

1 like

Ik had gebeld en dit was de dichtstbijzijnde locatie helaas :frowning: en ben bang dat als ik me goed genoeg voel om erheen te gaan ik dadelijk negatief test?

@Merel als het echt zo ver komt, ben ik heel bang voor dus hoop van niet, kan een bloedtest dan niet aantonen dat je het hebt gehad?

2 likes

Ik weet van bezoekers op werk die te ziek waren om de afstand af te leggen dat die door te bellen en te zeuren uiteindelijk een test aan huis kregen. De laatste persoon waarvan ik weet dat het hem gelukt is was net voor de kerst. Dus dat is ook nog het proberen waard als je de energie hebt voor dat telefoongesprek.

1 like

Ik denk dat er wel experimentele bepalingen zijn waarmee je het verschil tussen antistoffen door infectie en door vaccinatie kan zien (dat doet Sanquin bijvoorbeeld), maar voor de gewone mens is dat er niet verwacht ik. En niet iedereen maakt antistoffen, of heeft ze nog op het moment dat je ze laat prikken, dus dan zit je alsnog.

Konden jullie al snel na een positieve pcr de code ophalen in je app? Ik had gisteravond een positieve uitslag en ik las in de app dat het een paar uur kan duren maar tot nu toe lukt het niet.
Niet dat het nu nodig is natuurlijk maar vroeg het me gewoon af.

Hmm ja ik snap het. Ik vind dit zo idioot joh. Woon in de fucking randstad en dan gooien ze de locatie in het centrum dicht?? Denk dat heel veel mensen in de stad geen auto hebben toch

Heb net weeeer gebeld en enige twee opties zijn 3-5 km lopen vanaf mijn huis, dus echt wel 40-60 min lopen? Terwijl ik al bij moet komen van het doen van de afwas.

Ben ziek, zelftesten zijn positief en de enige reden dat ik dus naar de test straat zou gaan is de ja wat als je in de toekomst last houdt en dan een officiële positieve uitslag moet kunnen aantonen.

@Kusjessoldaat is dat niet echt voor oude mensen ofzo? Heb daar nog niets over gehoord eigenlijk? Bij de ggd oppert ook niemand het. Ze weten daar ook geen oplossing.

2 likes

Nee mijn stagiaire van 21 heeft het ook gekregen toen ze te ziek was om naar de teststraat te gaan en geen vervoer wilde regelen ivm mogelijk besmetten van die mensen. Ken ook iemand van in de 40 die het gehad heeft en de andere situaties zijn mensen van rond de 50 (maar die al niet zover kunnen fietsen wel).
Ze stellen het alleen nooit voor want tis toch wel echt alleen als je zelf niks kan regelen en gedoe voor ze denk ik. Maar erom vragen kan dus wel. Toegankelijkheid vh testen lijkt me eigk toch ook een recht.
Edit: zou denk ik zelf wel zeggen dat je geen fiets hebt zodat alleen 3 kwartier lopen een optie is.

1 like

Kan tot 11 dagen duren, zou in de komende dagen gewoon moeten verschijnen

2 likes

En iets van een greenwheels/MyWheels/car2go oid? Of deelscooter?
Irritant is het wel allemaal.

2 likes

Ja ik heb dus ook geen rijbewijs zelf :+1:t3:

2 likes

Echt belachelijk dat het zo moeilijk is.
Misschien kan iemand je toch brengen maar dan allebei pft2masker en alle ramen van de auto op en jij achterin? Volgens mij loop je dan relatief weinig risico.

1 like

Heeft er denk ik ook mee te maken dat in de media werd gezegd dat omikron minder ziekmakend zou zijn dan de delta, dat mensen zulke uitspraken doen. Ik ben zelf eerlijk gezegd ook wel verrast als ik merk hoe mensen in mijn omgeving omikron ervaren, ook volledig gevaccineerd. Energie voor nul, koorts, hoesten, echt wel ruim twee weken uit de running. Allemaal twintigers, dertigers. En als ik dan kijk hoe ik zelf delta doorkwam: vochtige neus en dat was alles. Dat is zo gek als omikron juist minder ziekmakend wordt gepresenteerd maar wellicht bedoelen ze in de media dan meer dat je er minder snel zo ziek van wordt dat je in het ziekenhuis belandt ipv mildere klachten. En tuurlijk iedereen reageert anders op een besmetting maar in mijn omgeving lijken mensen zieker te zijn van omikron dan van delta.

2 likes

Vind het zooooo bizar dat de horeca nou straks tot 01:00 open mag. Waarom dan niet gewoon alles open gooien? Ik vind het zĂł typisch. Wat kan hier nou de reden achter zijn? Ik kan me ontzettend goed voorstellen dat dit voor clubs als zowat pesten voelt.

22:00 snapte ik nog. Das echt een andere doelgroep dan na 23:00 bijv. Maar vanaf middennacht is het toch allemaal hetzelfde kom op man.

9 likes

Ik had 28 januari een positieve zelftest en ik ben vandaag pas naar de GGD geweest
 Wel geluk dat er een nieuwe teststraat in mijn wijk is geopend. Dus je zou eventueel nog een week kunnen wachten en dan gaan?

Maargoed, ik ben dus al bijna 2 weken positief. Wanneer houdt het op :sob: en wanneer mag ik weer naar buiten
 Mijn holtes zijn chronisch geïrriteerd en mijn verkoudheden duren twee keer zo lang als bij een gezond persoon. Dat is dus nog de enige klacht die ik heb, maar ik wil niks riskeren. Heb echt het idee dat ik pas over een maand weer iets mag doen, lol. Houd er nu ook rekening mee dat ik mijn afspraken voor volgende week ook weer moet verzetten.

1 like

Ik wil zondag m’n booster gaan halen, maar dan ben ik officieel één dag te vroeg, dag erna is pas drie maanden na m’n positieve PCR.

Weet iemand of je dan echt geweigerd wordt? :crazy_face: Geen zin om daar voor lul te staan, haha.

Nee, ik ben gisteren geweest terwijl ik pas dinsdag mag.
Je moet alleen niet de waarheid invullen op je gezondheidsverklaring :wink:

Edit
Volgens mij kunnen en mogen ze dat niet eens inzien

4 likes

Een collega zei net doodleuk dat hij hoofd- en keelpijn had. Ik heb aangedrongen dat hij een zelftest moest doen (die hebben we op het werk liggen) en binnen 2 min: positief. Zegt hij doodleuk dat z’n kind Corona had afgelopen weekend đŸ˜”â€đŸ’« Ohja, en ik hoef niet naar huis terwijl we ongeveer 1 uur (wel op 1.5m) samen gezeten hebben.

11 likes

Volgens mij las ik ergens dat dit komt doordat veel mensen driedubbel gevaccineerd zijn, en dus minder mensen ernstig ziek, dat de onjuiste conclusie is getrokken dat dan aan omicron ligt. Terwijl de mildheid voortkomt uit de hoge vaccinatiegraad. n<10 maar met 3 vaccinaties meerdere weken uit de running liggen komt niet heel mild op mij over.

5 likes

Ik had afgelopen weekend beginnende klachten en een licht positieve zelftest zondag, die middag een pcr gedaan maar die was negatief. Klachten bleven aanhouden, dus ik ben doorgegaan met zelftesten, waren steeds negatief. Gistermiddag voor de zekerheid toch weer een pcr laten afnemen want het zat me toch niet helemaal lekker. Uitslag nog niet binnen, maar nu had ik vanmorgen weer een licht positieve zelftest. Direct daarna nog één gedaan, die was negatief. Ben benieuwd naar de uitslag van m’n pcr.

test

1 like