Caronatopic #14

Ik heb nu een paar dagen C. Dag 5 nu. En sinds vandaag ruik in ineens sommige dingen totaal niet meer meer. Maar sommige dingen ook wel. Heeft iemand van jullie dat ook gehad? Dus deels.

Mijn vaccinatiebewijs loopt over een paar weken af. Vlak voordat ik de booster mocht kreeg ik Covid en nu ik bijna weer mocht, kreeg ik het weer. Ik moet dus weer 12 weken wachten tot ik de booster mag. Hoop dat ik tegen die tijd wel gewoon een ‘booster’ QR krijg en het niet opnieuw als eerste prik geldt? :sweat_smile:

Ben de afgelopen dagen echt goed ziek geweest en gisteren ook naar de huisarts gebracht door mn pa voor een onderzoekje. Gelukkig schone longen en wel een goed zuurstofgehalte en begin nu eindelijk een beetje op te knappen! Vind het wel heftig hoe ziek je dus nog kan worden met booster én griepprik

Ja ik! Tomaat lust ik niet, heb t gegeten en smaakte naar niks. M’n Minty Morocco thee smaakte anders en m’n deo rook anders.

2 likes

Ik had de test heel vroeg vanmorgen gedaan, bij de foto bij daglicht was de test al oud en opgedroogd, maar dat is wel een duidelijkere foto vandaar dat ik hem had toegevoegd. De streep was vanmorgen echt roze, je kunt dat wel een beetje zien op de eerste foto.
15% is best veel inderdaad! Volgens mij had ik jouw eerdere uitleg over vals positieve testen ook gelezen, daar dacht ik nog aan.

2 likes

Wat grappig dat je zegt dat je het vanmorgen vroeg hebt gedaan. Had je toen al wat gegeten? En heb je er daarna nog eentje gedaan? Wij hebben hier al vier weken lang corona in huis en ik doe dus al vier weken elke dag een zelftest. Nou had ik al een paar keer gehad dat ik ook een héél licht streepje had. Ondertussen was ik dan gaan ontbijten en deed toen elke keer na mijn ontbijt nog een zelftest. Die was dan elke keer negatief. Ook twee keer een pcr gedaan voor de zekerheid, maar ook die negatief. Nu viel het ons op dat dat hele lichte streepje elke keer tevoorschijn kwam als ik testte voordat ik had ontbeten. Nu ik het na het ontbijt doe, heb ik dat niet meer.
Heel raar, heb geen idee hoe dat kan? Kan de test reageren op wat maagzuur ofzo?

Jeee wat heftig zeg. Ik hoop echt dat je pufjes wat verlichting gaan geven en het je lukt om echt de rust te nemen die je nodig hebt. Heel veel sterkte en ik hoop dat je veel support en liefde krijgt uit je omgeving

1 like

Ja, met zuur kan de test vals positief uitslaan! Dus ook als je net cola gedronken had ofzo

@Ovenschaal fucking antistoffen ook altijd
@Rozevarken ah gadver wat rot om te lezen :frowning: heel veel beterschap, hoop dat he ttoch snel wat beter gaat!

4 likes

Oooh wat shit zeg! Veel sterkte! Hopelijk gaat het snel beter!

2 likes

Oh nee! Hoop dat je snel verbetering merkt! Was dit je eerste C besmetting?

1 like

Beterschap! Wat heftig zoveel last zelfs met booster. Hoop dat je pufjes gaan werken.

Snap er echt niks van dat er gezegd wordt dat t mild is, als je jouw klachten hoort is t alles behalve mild. Van de week was t in t nieuws dat je t eerste jaar na covid echt veel meer kans op hartklachten hebt. En ondertussen zitten we op 80.000 besmettingen en gaan we nog verder open. Dat rijmt zo niet in mn hoofd.

Mag hopen dat de mondkapjes blijven want dat is de enige reden dat ik me enigszins veilig voel op mn werk. Hoop zo dat we wel binnenkort gaan dalen qua aantallen.

5 likes

Wat vervelend zeg. Had je van te voren al longproblemen of aanleg tot astma in je familie? Je ziet soms na zo’n covid infectie dat de longen overgevoelig reageren op alles en even tijdelijk wat puffers nodig hebben om dat overgevoeligheid (wat uit in benauwdheid, hoesten, knijpend gevoel op de borst) tot rust te krijgen. En dat komt echt wel goed. Hou hoop! Long COVID is pas echt na 3 maanden, daarvoor ben je hopelijk helemaal weer de oude ❀‍đŸ©č

3 likes

Nou daar zeg je wat, het was inderdaad voor het ontbijt en de tweede, die negatief was, was na het ontbijt! De licht positieve van zondag was ook voor het ontbijt inderdaad. Goed om te weten! (ook @Chuckie) Ik test in het vervolg maar niet meer 's ochtends op een lege maag.

3 likes

Sinds 8 feb is herstelbewijs nog maar 180 dagen geldig, en dat wordt ook met terugwerkende kracht aangepast.

2 likes

Ik heb ook sinds vorige week een herstelbewijs, maar die is toch echt maar tot juli geldig hoor.

1 like

Mijn vorige was teruggedraaid naar een halfjaar en mijn huidige is ook maar tot augustus geldig!

M’n moeder vertelde dat ze had gehoord dat de mondkapjes er waarschijnlijk ook afgaan.
Ik kan hier alleen niets over vinden? Iemand anders ook gelezen?

Ja het kabinet denkt hier inderdaad overna

1 like

Ik snap oprecht niet waarom we op t hoogtepunt van de besmettingen alles los moeten laten. Prima dat de nachtclubs en dergelijke open mogen, dat kan je missen als kwetsbare/daar kies je bewust voor om heen te gaan. Maar hoe moeilijk is t om in openbare ruimtes juist nog wel even vast te houden aan de mondkapjes en 1.5m. En ja ik weet dat die 1.5m in de praktijk weinig meer voorstelt, maar heb t idee dat sommige mensen nu nog een beetje opletten. Als die mondkapjes af mogen en alles mag weer dan is t virus niet meer “zichtbaar” en houden mensen nul afstand meer. Zoveel moeite is t toch niet om een kwartiertje dat ding op te doen zodat je medemens enigszins beschermd boodschappen kan doen?

17 likes

Ik ervaar persoonlijk dat die 1,5 meter waar ik woon eigenlijk al héél lang niet meer bestaat en al sinds begin corona dragen zoveel mensen hun mondkapjes fout dat ik oprecht niet denk dat dit zo’n mega verschil gaat maken, zeker als de kwetsbaren zelf nog zo’n wit koffiefilter gevormd masker blijven dragen.

3 likes