Caronatopic #14

Ik had dinsdagavond een positieve zelftest, woensdag een positieve PCRtest, en lijk nu al zo goed als over de piek heen te zijn. Ik vond het echt spannend, ook voor m’n ouders die eveneens positief zijn, maar tot nu toe valt het hier gelukkig heel erg mee.

M’n vader had slechts één dag heftige hoofdpijn, m’n moeder is flink verkouden en ik heb niet meer gehad als een loopneus. Als ik het zo lees is het flink geluk hebben, met natuurlijk steun van alle prikkies. Dankbaar dus :pray:t2:

Sterkte voor de mensen met wie het wat minder mee zit! Hopelijk knappen jullie ook snel wat op!

14 likes

Ik was vorige week in Engeland waar de mondkapjesplicht niet meer geldt, maar iedereen deed het uit zichzelf in het OV en op drukke plekken. Hoop een beetje dat dat hier er ook in sluipt. Al zijn Nederlanders wat dat betreft wel een stuk irritanter natuurlijk.

2 likes

Ja maar dat is denk ik echt een heel groot verschil tussen nederland en andere landen. Laatst werd ergens de mondkapjesplicht op straat ergens opgeheven en die mensen waren al blij. Maar nee wij nederlanders gaan spontaan dood als we even zo’n ding op moeten. Veel andere landen zijn denk ik ook geen goed voorbeeld voor ons omdat of de bevolking t serieuzer neemt of mensen gewoon meer respect voor elkaar hebben ofzo en dus een mondkapje op doen, afstand houden.

@mikselke ik hoop dat je gelijk hebt maar t gaat zo tegen mijn gevoel in. En ik weet dat mn gevoel lichtelijk van t padje af is qua corona. Maar toch. Soms vraag ik me uberhaupt af of er nog mensen zijn die echt voorzichtig zijn of dat iedereen gewoon weer alles doet.

4 likes

Er zit een verschil tussen de geldigheid in NL en internationaal. NL is vooralsnog een jaar, internationaal is ie terug gedraaid naar een half jaar!

1 like

Mijn Nederlandse is ook teruggedraaid. Was eerst tot nov geldig en nu tot april

Oh echt? Mijne (juli 2021) is nog steeds geldig.

1 like

Ik vind dat er nu hier echt zooo weinig die dingen nog gedragen worden. Alleen toeristen dragen ze soms nog en af en toe en een enkeling in de metro of de bus. Maar in de winkels en in restaurants draagt niemand ze meer. Ook het personeel draagt ze niet meer. Os niet perse iets typisch Nederlands dat niemand ze meer draagt dus want ik heb het nu over Londen!

2 likes

De mijne is nog tot eind augustus (NL) en eind november (internationaal). Wrs wordt het bij mij dan tot eind mei.

ik was gisteren in wat kroegjes (Nederland gewoon) en idd niemand draagt een mondkapje, en er werd ook geen afstand gehouden en mensen stonden/liepen gewoon de hele tijd. denk dat iedereen het al een beetje loslaat nu bekend is dat de maatregelen er waarschijnlijk afgaan. er werd ook maar in één kroegje om mijn code gevraagd, de andere twee niet

1 like

Wat slordig dan, dat ze dat zo ongelijk aanpassen. Gaat alleen maar gezeik opleveren.

1 like

Ben zo benieuwd hoe 1G gaat zijn: als je corona hebt gehad en dan weken nog positief test (ik testte nog meer dan week erna positief), dan heb je dus ook niks aan je herstelbewijs.

2 likes

Ik ook! Wat mij betreft wel echt de veiligste manier van open gaan omdat nu wel duidelijk is dat een herstelbewijs of vaccinatie niets zegt over de besmettingsgraad ergens binnen op dat moment.

1 like

Ik ben positief getest op maandag en heb me eigenlijk de hele week goed gevoeld op wat duizeligheid na. Ik heb sinds vanochtend opeens het gevoel dat mijn oren dicht zitten, alsof ik onder water zit en het geluid gedempt binnen komt. Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad met covid?

1 like

Ik heb het gevoel dat men bepaalde ideeën in het hoofd heeft die gewoon niet helemaal kloppen.

• Er kan veel als iedereen zich aan de basisregels houdt zoals thuisblijven bij klachten en testen. Dat klopt en het is ook wat men in september zei toen de 1,5 meter regel eraf ging. Maar… Nederlanders houden zich al heel lang heel slecht aan die basisregels. Al een jaar geleden bleef nog maar 40 procent thuis bij klachten. Deze informatie (uit een RIVM-enquete) wordt steeds genegeerd door de politiek.
  • Als nu iedereen het krijgt zijn we er snel van af. Tja, dat is nog maar afwachten. Je hoort nu al verhalen van mensen die het twee keer snel achter elkaar krijgen. Daarbij geef je het virus heel veel gelegenheid om te muteren. Misschien valt het allemaal reuze mee, dat hoop ik, maar je weet het niet.
  • Omikron verloopt mild en levert dus geen problemen op. Een mild verloop betekent puur en alleen dat iemand niet naar het ziekenhuis hoeft. Diegene kan nog steeds twee weken in bed moeten liggen. Dat levert wel degelijk problemen op voor individuen en de samenleving. Ook weten we nog niets over long covid bij Omikron.

Daar komt nog bij dat

• Nederlanders zo laks zijn met de regels en niemand meer zin heeft om te handhaven, dus dan kun je het net zo goed officieel maken.
  • Nederlanders iets snel ‘niet eerlijk’ vinden. Dus als andere landen versoepelen moeten wij ook. Dat die andere landen een hoger boosterpercentage hebben, al over de piek heen zijn, een andere volksaard hebben of wel degelijk nog (andere) regels hebben, dat doet er niet toe.
  • Je weet niet hoeveel kwetsbaren nu consequent binnen blijven, hoeveel zorg alsnog wordt uitgesteld omdat te veel personeel ziek is, hoeveel kinderen alsnog thuis zitten, hoeveel mensen zich nog lang beroerd voelen, hoeveel mensen in angst leven. Dus dat doet er niet toe. Dat komt pas aan bod over een paar jaar als de gevolgen worden onderzocht. Voor nu geldt: Ziekenhuisbedden leeg = gewonnen.
16 likes

Het is toch ook geen drama als je even twee weken niet naar de kroeg kan? Vervelend, maar na 2 jaar kan dat er nog wel bovenop lijkt me.

4 likes

Hoe zien jullie allemaal een ‘geldig tot’ datum? Bij mij in de app staat er alleen geldig vanaf datum booster

edit: oh zal wel verschil zijn met herstelbewijs

1 like

Dat staat alleen bij het herstelbewijs (bij mij dan - blijkbaar loopt niet alles synchroon).

Nou heb me net weer eens laten testen.
Voel me flink belabberd. Hoesten, wat benauwd en ‘wattenhoofd’
Zelftest was wel negatief, maar hoor ook net dat een collega waarmee ik vd week heb samengewerkt positief is.
Dus ben blij dat ik alsnog bij de ggd in ieder geval heb laten testen

2 likes

Nee de kroeg niet. Maar als je dure festival of concert kaartjes hebt besteld, dan is het wel zuur als je 4wkn terug Corona had, en klachtenvrij bent etc etc maar geen negatieve test krijgt.

Hoewel volgens mij het zeldzaam is dat je nog weeeeken positief test

3 likes

Ik mag bijna uit quarantaine. Afgelopen maandag positief getest, samen met 2 collega’s. Ben er ook best wel een beetje klaar mee met het gesnotter en gehoest. Je doet geen oog dicht.

4 likes