Caronatopic #14

Hoe snel kun je eigenlijk weer besmet raken? Mijn peuter was afgelopen weekend ziek, en mijn vriend en ik beginnen nu te snotteren en te hoesten. Zij was (met heel veel gedoe) negatief getest, de zelftesten van ons zijn ook negatief.

1 like

Tering deze mensen :pensive::sob:

1 like

Ondanks dat ik wel wist dat we extreem voorzichtig moesten zijn met mijn vader, schrik ik hier wel van. Ik hoop zo dat hij het niet “meer” gaat krijgen

Hahaha zo erg. Concert wordt voor een 3e keer verzet vanwege corona.

Pcr was negatief! Ik heb de ggd gebeld want twee vals (licht) positieve testen in een week is toch wel vreemd. Toen ik noemde dat ik testen van de Etos had gebruikt zeiden ze direct dat die onbetrouwbaar zijn?? Daar hadden ze net een briefing over gehad, die hebben geen CE keurmerk (al staat er op mijn doosje wel CE). Tip dus om te kijken of er wel een CE keurmerk op je test staat.

foto bij daglicht van de test

3 likes

Welke tips waren er ook alweer voor als je je geur/smaak wilt trainen? Ik heb er wat over gelezen maar met alle zoekwoorden die ik probeerde kan ik het niet terugvinden. Hopelijk weet iemand het, alle tips zijn sowieso welkom!

nou dit! Ik heb het nu ook, en dacht idd zal wel meevallen maar voel mij vrij belabberd en idd ook meer mensen in mijn omgeving.

2 likes

Ik heb nu een paar dagen C. Dag 5 nu. En sinds vandaag ruik in ineens sommige dingen totaal niet meer meer. Maar sommige dingen ook wel. Heeft iemand van jullie dat ook gehad? Dus deels.

Mijn vaccinatiebewijs loopt over een paar weken af. Vlak voordat ik de booster mocht kreeg ik Covid en nu ik bijna weer mocht, kreeg ik het weer. Ik moet dus weer 12 weken wachten tot ik de booster mag. Hoop dat ik tegen die tijd wel gewoon een ‘booster’ QR krijg en het niet opnieuw als eerste prik geldt? :sweat_smile:

Ben de afgelopen dagen echt goed ziek geweest en gisteren ook naar de huisarts gebracht door mn pa voor een onderzoekje. Gelukkig schone longen en wel een goed zuurstofgehalte en begin nu eindelijk een beetje op te knappen! Vind het wel heftig hoe ziek je dus nog kan worden met booster én griepprik

Ja ik! Tomaat lust ik niet, heb t gegeten en smaakte naar niks. M’n Minty Morocco thee smaakte anders en m’n deo rook anders.

2 likes

Ik had de test heel vroeg vanmorgen gedaan, bij de foto bij daglicht was de test al oud en opgedroogd, maar dat is wel een duidelijkere foto vandaar dat ik hem had toegevoegd. De streep was vanmorgen echt roze, je kunt dat wel een beetje zien op de eerste foto.
15% is best veel inderdaad! Volgens mij had ik jouw eerdere uitleg over vals positieve testen ook gelezen, daar dacht ik nog aan.

2 likes

Wat grappig dat je zegt dat je het vanmorgen vroeg hebt gedaan. Had je toen al wat gegeten? En heb je er daarna nog eentje gedaan? Wij hebben hier al vier weken lang corona in huis en ik doe dus al vier weken elke dag een zelftest. Nou had ik al een paar keer gehad dat ik ook een héél licht streepje had. Ondertussen was ik dan gaan ontbijten en deed toen elke keer na mijn ontbijt nog een zelftest. Die was dan elke keer negatief. Ook twee keer een pcr gedaan voor de zekerheid, maar ook die negatief. Nu viel het ons op dat dat hele lichte streepje elke keer tevoorschijn kwam als ik testte voordat ik had ontbeten. Nu ik het na het ontbijt doe, heb ik dat niet meer.
Heel raar, heb geen idee hoe dat kan? Kan de test reageren op wat maagzuur ofzo?

Dag 10: koorts is over, geen besmettelijke klachten meer, en long-covid doet zijn intrede. De huisarts schrok zo erg van m’n benauwdheid, dat ik met spoed pufjes bezorgd heb gekregen. Blijkbaar zijn m’n spieren zo aangetast dat ik niet normaal uit mezelf kan ademen, super :+1:t2:. Komende dagen (weken? Maanden? Wie zal ‘t zeggen) maar weer rusten, rusten en nog meer rusten. :disappointed:.

19 likes

Jeee wat heftig zeg. Ik hoop echt dat je pufjes wat verlichting gaan geven en het je lukt om echt de rust te nemen die je nodig hebt. Heel veel sterkte en ik hoop dat je veel support en liefde krijgt uit je omgeving

1 like

Ja, met zuur kan de test vals positief uitslaan! Dus ook als je net cola gedronken had ofzo

@Ovenschaal fucking antistoffen ook altijd
@Rozevarken ah gadver wat rot om te lezen :frowning: heel veel beterschap, hoop dat he ttoch snel wat beter gaat!

4 likes

Oooh wat shit zeg! Veel sterkte! Hopelijk gaat het snel beter!

2 likes

Oh nee! Hoop dat je snel verbetering merkt! Was dit je eerste C besmetting?

1 like

Beterschap! Wat heftig zoveel last zelfs met booster. Hoop dat je pufjes gaan werken.

Snap er echt niks van dat er gezegd wordt dat t mild is, als je jouw klachten hoort is t alles behalve mild. Van de week was t in t nieuws dat je t eerste jaar na covid echt veel meer kans op hartklachten hebt. En ondertussen zitten we op 80.000 besmettingen en gaan we nog verder open. Dat rijmt zo niet in mn hoofd.

Mag hopen dat de mondkapjes blijven want dat is de enige reden dat ik me enigszins veilig voel op mn werk. Hoop zo dat we wel binnenkort gaan dalen qua aantallen.

5 likes

Wat vervelend zeg. Had je van te voren al longproblemen of aanleg tot astma in je familie? Je ziet soms na zo’n covid infectie dat de longen overgevoelig reageren op alles en even tijdelijk wat puffers nodig hebben om dat overgevoeligheid (wat uit in benauwdheid, hoesten, knijpend gevoel op de borst) tot rust te krijgen. En dat komt echt wel goed. Hou hoop! Long COVID is pas echt na 3 maanden, daarvoor ben je hopelijk helemaal weer de oude ❀‍đŸ©č

3 likes