Nou daar zeg je wat, het was inderdaad voor het ontbijt en de tweede, die negatief was, was na het ontbijt! De licht positieve van zondag was ook voor het ontbijt inderdaad. Goed om te weten! (ook @Chuckie) Ik test in het vervolg maar niet meer 's ochtends op een lege maag.
@anon22402465 pff hoop ‘t ook! jaa was m’n eerste keer corona!
@Whoopdidoo ja ik vind het ook mega dubbel. Mensen die komende week naar feesten willen gaan en dan denk ik echt van, pff wacht maar. Het is niet maar een verkoudheid altijd, ook niet met boosters en een fit lichaam blijkbaar.
@Broodrooster nee nooit last van astma gehad, zit ook niet in de familie! Maar gelukkig, je woorden geven wel hoop . Merk inderdaad dat die pufjes wel echt helpen met ademen, dus hoop dat het nu ook wat voorspoediger qua herstel gaat!
Sinds 8 feb is herstelbewijs nog maar 180 dagen geldig, en dat wordt ook met terugwerkende kracht aangepast.
Ik heb ook sinds vorige week een herstelbewijs, maar die is toch echt maar tot juli geldig hoor.
Mijn vorige was teruggedraaid naar een halfjaar en mijn huidige is ook maar tot augustus geldig!
M’n moeder vertelde dat ze had gehoord dat de mondkapjes er waarschijnlijk ook afgaan.
Ik kan hier alleen niets over vinden? Iemand anders ook gelezen?
Ja het kabinet denkt hier inderdaad overna
Ik snap oprecht niet waarom we op t hoogtepunt van de besmettingen alles los moeten laten. Prima dat de nachtclubs en dergelijke open mogen, dat kan je missen als kwetsbare/daar kies je bewust voor om heen te gaan. Maar hoe moeilijk is t om in openbare ruimtes juist nog wel even vast te houden aan de mondkapjes en 1.5m. En ja ik weet dat die 1.5m in de praktijk weinig meer voorstelt, maar heb t idee dat sommige mensen nu nog een beetje opletten. Als die mondkapjes af mogen en alles mag weer dan is t virus niet meer “zichtbaar” en houden mensen nul afstand meer. Zoveel moeite is t toch niet om een kwartiertje dat ding op te doen zodat je medemens enigszins beschermd boodschappen kan doen?
Ik ervaar persoonlijk dat die 1,5 meter waar ik woon eigenlijk al héél lang niet meer bestaat en al sinds begin corona dragen zoveel mensen hun mondkapjes fout dat ik oprecht niet denk dat dit zo’n mega verschil gaat maken, zeker als de kwetsbaren zelf nog zo’n wit koffiefilter gevormd masker blijven dragen.
Ik had dinsdagavond een positieve zelftest, woensdag een positieve PCRtest, en lijk nu al zo goed als over de piek heen te zijn. Ik vond het echt spannend, ook voor m’n ouders die eveneens positief zijn, maar tot nu toe valt het hier gelukkig heel erg mee.
M’n vader had slechts één dag heftige hoofdpijn, m’n moeder is flink verkouden en ik heb niet meer gehad als een loopneus. Als ik het zo lees is het flink geluk hebben, met natuurlijk steun van alle prikkies. Dankbaar dus
Sterkte voor de mensen met wie het wat minder mee zit! Hopelijk knappen jullie ook snel wat op!
Ik was vorige week in Engeland waar de mondkapjesplicht niet meer geldt, maar iedereen deed het uit zichzelf in het OV en op drukke plekken. Hoop een beetje dat dat hier er ook in sluipt. Al zijn Nederlanders wat dat betreft wel een stuk irritanter natuurlijk.
Ja maar dat is denk ik echt een heel groot verschil tussen nederland en andere landen. Laatst werd ergens de mondkapjesplicht op straat ergens opgeheven en die mensen waren al blij. Maar nee wij nederlanders gaan spontaan dood als we even zo’n ding op moeten. Veel andere landen zijn denk ik ook geen goed voorbeeld voor ons omdat of de bevolking t serieuzer neemt of mensen gewoon meer respect voor elkaar hebben ofzo en dus een mondkapje op doen, afstand houden.
@mikselke ik hoop dat je gelijk hebt maar t gaat zo tegen mijn gevoel in. En ik weet dat mn gevoel lichtelijk van t padje af is qua corona. Maar toch. Soms vraag ik me uberhaupt af of er nog mensen zijn die echt voorzichtig zijn of dat iedereen gewoon weer alles doet.
Er zit een verschil tussen de geldigheid in NL en internationaal. NL is vooralsnog een jaar, internationaal is ie terug gedraaid naar een half jaar!
Mijn Nederlandse is ook teruggedraaid. Was eerst tot nov geldig en nu tot april
Oh echt? Mijne (juli 2021) is nog steeds geldig.
Ik vind dat er nu hier echt zooo weinig die dingen nog gedragen worden. Alleen toeristen dragen ze soms nog en af en toe en een enkeling in de metro of de bus. Maar in de winkels en in restaurants draagt niemand ze meer. Ook het personeel draagt ze niet meer. Os niet perse iets typisch Nederlands dat niemand ze meer draagt dus want ik heb het nu over Londen!
De mijne is nog tot eind augustus (NL) en eind november (internationaal). Wrs wordt het bij mij dan tot eind mei.
ik was gisteren in wat kroegjes (Nederland gewoon) en idd niemand draagt een mondkapje, en er werd ook geen afstand gehouden en mensen stonden/liepen gewoon de hele tijd. denk dat iedereen het al een beetje loslaat nu bekend is dat de maatregelen er waarschijnlijk afgaan. er werd ook maar in één kroegje om mijn code gevraagd, de andere twee niet
Wat slordig dan, dat ze dat zo ongelijk aanpassen. Gaat alleen maar gezeik opleveren.
Ben zo benieuwd hoe 1G gaat zijn: als je corona hebt gehad en dan weken nog positief test (ik testte nog meer dan week erna positief), dan heb je dus ook niks aan je herstelbewijs.