Caronatopic #14

Ik ook! Wat mij betreft wel echt de veiligste manier van open gaan omdat nu wel duidelijk is dat een herstelbewijs of vaccinatie niets zegt over de besmettingsgraad ergens binnen op dat moment.

1 like

Ik ben positief getest op maandag en heb me eigenlijk de hele week goed gevoeld op wat duizeligheid na. Ik heb sinds vanochtend opeens het gevoel dat mijn oren dicht zitten, alsof ik onder water zit en het geluid gedempt binnen komt. Heeft iemand anders dit ook wel eens gehad met covid?

1 like

Ik heb het gevoel dat men bepaalde ideeën in het hoofd heeft die gewoon niet helemaal kloppen.

• Er kan veel als iedereen zich aan de basisregels houdt zoals thuisblijven bij klachten en testen. Dat klopt en het is ook wat men in september zei toen de 1,5 meter regel eraf ging. Maar
 Nederlanders houden zich al heel lang heel slecht aan die basisregels. Al een jaar geleden bleef nog maar 40 procent thuis bij klachten. Deze informatie (uit een RIVM-enquete) wordt steeds genegeerd door de politiek.
  • Als nu iedereen het krijgt zijn we er snel van af. Tja, dat is nog maar afwachten. Je hoort nu al verhalen van mensen die het twee keer snel achter elkaar krijgen. Daarbij geef je het virus heel veel gelegenheid om te muteren. Misschien valt het allemaal reuze mee, dat hoop ik, maar je weet het niet.
  • Omikron verloopt mild en levert dus geen problemen op. Een mild verloop betekent puur en alleen dat iemand niet naar het ziekenhuis hoeft. Diegene kan nog steeds twee weken in bed moeten liggen. Dat levert wel degelijk problemen op voor individuen en de samenleving. Ook weten we nog niets over long covid bij Omikron.

Daar komt nog bij dat

• Nederlanders zo laks zijn met de regels en niemand meer zin heeft om te handhaven, dus dan kun je het net zo goed officieel maken.
  • Nederlanders iets snel ‘niet eerlijk’ vinden. Dus als andere landen versoepelen moeten wij ook. Dat die andere landen een hoger boosterpercentage hebben, al over de piek heen zijn, een andere volksaard hebben of wel degelijk nog (andere) regels hebben, dat doet er niet toe.
  • Je weet niet hoeveel kwetsbaren nu consequent binnen blijven, hoeveel zorg alsnog wordt uitgesteld omdat te veel personeel ziek is, hoeveel kinderen alsnog thuis zitten, hoeveel mensen zich nog lang beroerd voelen, hoeveel mensen in angst leven. Dus dat doet er niet toe. Dat komt pas aan bod over een paar jaar als de gevolgen worden onderzocht. Voor nu geldt: Ziekenhuisbedden leeg = gewonnen.
16 likes

Het is toch ook geen drama als je even twee weken niet naar de kroeg kan? Vervelend, maar na 2 jaar kan dat er nog wel bovenop lijkt me.

4 likes

Hoe zien jullie allemaal een ‘geldig tot’ datum? Bij mij in de app staat er alleen geldig vanaf datum booster

edit: oh zal wel verschil zijn met herstelbewijs

1 like

Dat staat alleen bij het herstelbewijs (bij mij dan - blijkbaar loopt niet alles synchroon).

Nou heb me net weer eens laten testen.
Voel me flink belabberd. Hoesten, wat benauwd en ‘wattenhoofd’
Zelftest was wel negatief, maar hoor ook net dat een collega waarmee ik vd week heb samengewerkt positief is.
Dus ben blij dat ik alsnog bij de ggd in ieder geval heb laten testen

2 likes

Nee de kroeg niet. Maar als je dure festival of concert kaartjes hebt besteld, dan is het wel zuur als je 4wkn terug Corona had, en klachtenvrij bent etc etc maar geen negatieve test krijgt.

Hoewel volgens mij het zeldzaam is dat je nog weeeeken positief test

3 likes

Ik mag bijna uit quarantaine. Afgelopen maandag positief getest, samen met 2 collega’s. Ben er ook best wel een beetje klaar mee met het gesnotter en gehoest. Je doet geen oog dicht.

4 likes

Dat is inderdaad zeldzaam dus dat zal wel los lopen!

1 like

Zeker is dat geen drama maar ik had het ook meer over iets waar je tickets voor moet kopen (bijv festival) & hoe dat zal gaan allemaal met 1G. Daar ben ik gewoon benieuwd naar.

3 likes

Ja ik heb dit ook gehad! Ik testte maandag ook positief. Bij mij is het nu weg, maar komt het weer terug bij inspanning

2 likes

Pfff ik vond dat ik me een beetje aanstelde met die vermoeidheid na corona. Maar heb het deze week zo goed gemerkt. Voor m’n besmetting sportte ik vier keer per week en liep ik bijna elke dag naar werk (25 min lopen). Deze week drie keer gelopen en ik lag er helemaal af. Net ging ik een mega simpel sportlesje doen van 20 minuten en dat kan ik niet volhouden. Na tien minuten al misselijk en vlekken voor m’n ogen. Ik schrik hier best wel van.

5 likes

Mijn vriend kreeg twee weekenden geleden een positieve pcr test, van de week testte hij nog positief maar vandaag negatieve zelftest. Hij is de eerste week echt wel ziek geweest en nu wel nog benauwd na een rondje lopen bijvoorbeeld maar verder wel weer beter.

1 like

Vraag: ik heb een positieve thuistest, en omdat man en kinderen voor mij corona gehad hebben en ik klachten heb geloof ik ook echt dat het geen vals positief is. Ik heb 1 maand geleden een booster gehaald, dus nog 8 mnd toegangsbewijs. Een positieve test zou mij 6 maanden herstelbewijs opleveren, dus met het vaccinatiebewijs ben ik langer ‘gedekt’. Is er nog nut om bij de GGD te testen?

1 like

Ik las laatst hier op het forum dat verzekeringen eventuele noodzakelijke nazorg alleen vergoeden als je een geregistreerde testuitslag hebt. En het telt dan natuurlijk mee in de officiële cijfers, voor zover iemand die nog in de gaten houdt.

3 likes

Oh dat zou wel een goede reden zijn om alsnog te gaan! Nooit aan gedacht ook,.thanks

Statistieken vind ik gezien mijn persoonlijke situatie even wat minder belangrijk :upside_down_face:

2 likes

Heel herkenbaar. Merk het ook erg op werk, als ik beetje goed enachtrust heb gehad is de ochtend op zich prima, maar rond de lunch stort ik helemaal in, ben dan echt moe en kan ik me niet meer concentreren of dingen begrijpen ofzo. Vind t ook beetje lastig inschatten in hoeverre ik nu nog wel dingen moet doen om weer conditie op te bouwen of juist gewoon uit moet rusten

1 like

Ja same. Ik dacht begin vd week: nou nu gaan we weer normaal doen, dan voel ik me ook sneller weer normaal. Niet dus. Zit nu ook al de hele dag trillerig op de bank, voel me echt slap. Van 18 minuten sporten. Ben energie aan het sparen want ik moet nog kwartiertje naar een restaurant lopen straks :sob: wat een kutzooi

Ik ga t sporten even laten zitten denk ik, en maar gewoon veel lopen en op die manier beweging krijgen en opbouwen.

2 likes

Waarom zou je niet gaan testen? Kleine moeite toch. Plus die nazorg is inderdaad een goed punt

3 likes