Volgens mij mag inderdaad niet meer dan 2 x in de week testen bij de GGD. Tenminste zoiets zei een vriend. Hij heeft toen gebeld en dan kan het wel.
Het gebeurt niet veel maar het is ook niet onmogelijk. Gaan momenteel wel meer virussen rond dus de kans is groter dat je daar last van hebt, maar zelftest voor de zekerheid is zeker geen slecht idee!
Vind dit zo bizar. Snap dat t geld kost hoor. Maar voor mij als risicogroep is het aantal besmettingen toch ook wel een soort maatstaaf voor wat wel of niet kan.
Volgens mij stijgen de opnames in het ziekenhuis ook weer, en ik hoop maar dat het opnames met corona zijn en niet door. Want als t het laatste is vind ik een stijging van 200 in 2 dagen best veel.
Het is zo dubbel want ben het hier mee eens, maar voor de mensen in de risicogroep kan ik me ook zo goed voorstellen dat ze zicht op de situatie willen houden en willen weten wat de risico’s zijn als je de deur uit gaat
Eigenlijk kunnen we dat niet. Ik zie het ook bij mijn vader, die binnen een paar weken alweer z’n 5e prik krijgt. Hij is erg voorzichtig maar dat neemt niet weg dat hij nog steeds het belang van het heropenen van de maatschappij ziet. Hij snapt ook dat we niet alles beperkt kunnen houden voor mensen zoals hij, dat is niet houdbaar. Mijn ouders zullen dingen zoals boodschappen bestellen er gewoon in blijven houden, maar terug naar “normaal” gaat het voor hen voorlopig nog niet worden. Ik was vorige week jarig en m’n ouders konden me niet eens een kus of knuffel geven om me te feliciteren, dat voelt soms wel wrang want ik weet dat dat voorlopig niet gaat veranderen.
Vond deze tweets wel treffend
Ik neem aan dat als niet meer iedereen bij de GGD terecht kan, het ook geen voorwaarde meer is voor je verzekering. Niet dat je geen kritiek mag hebben op het beleid hoor want ik snap er zelf niks meer van, maar vind dit een beetje paniekzaaien.
Wel lastig misschien voor je QR-code als je die nodig hebt om naar het buitenland te reizen als je als je als niet kwetsbare niet meer bij de GGD mag testen? Stel dat je een nieuwe vaccinatie nodig hebt maar net corona hebt gehad en daardoor dat dus uit moet stellen en je wil op reis?
Dat is niet waar. We hebben in Nederland een vrij goed werkend systeem van peilhuisartsen die bij elke patiënt die zich meldt met luchtwegklachten een neus/keelswab afneemt en die instuurt en daarmee wordt dan geëxtrapoleerd hoeveel procent van de mensen met luchtwegklachten influenza heeft, of dat er juist RS rondgaat bijvoorbeeld. Daarmee bepalen ze ook achteraf of de griepvaccins de juiste varianten hebben bevat of niet.
Zeker niet voldoende om een hele pandemie mee in de gaten te houden, maar voor het jaarlijkse griepseizoen (of misschien vanaf nu wel corona/influenzaseizoen) hebben we zeker wel goede getallen over hoe wijdverspreid die virussen zijn in de samenleving.
Maar je mocht al niet bij de ggd testen voor reizen toch? Dat moest al bij van die commerciële / testen voor toeging dingen toch?
omg zo sneu, mn pa heeft door mij corona en dat is al de 2e keer in 4 maanden tijd… hij is er helemaal niet ziek van, maar vind het wel lullig voor hem, want ik heb hem 100% besmet toen hij me naar de huisarts moest brengen (terwijl we mondkapjes op hadden en de ramen open…)
Ok maar krijg je bij die commerciële dan een QR-code mocht je positief zijn? Ik bedoel meer, in sommige landen moet je toch een herstelbewijs of een vaccinatiebewijs kunnen tonen?
Nou de uitslag binnen en positief hoor, mijn man en kind 1 ook, kind 2 negatief😅 Maar die heeft ook klachten dus beschouw het maar als positief. Loopt mooi over in de voorjaarsvakantie zo, extra weekje vakantie haha
In het “ergste” geval kan je in zo’n situatie toch ook gewoon een nieuwe vaccinatie halen ondanks dat je een paar weken ervoor nog positief was?
Ik krijg hier net zo’n paniekgevoel van in mijn buik als toen er lockdowns werden afgekondigd. Zware tijden voor mensen die net als ik niet met veranderingen kunnen omgaan haha, pff
Toch nog minimaal de helft van de week thuiswerken, gelukkig het thuiswerkadvies niet totaal geschrapt. Vraag me alleen af of boomer managers die geen persconferenties kijken of gewoon schijt hebben zich daaraan gaan houden of iedereen gewoon dwingen weer naar kantoor te gaan. Vind het ook jammer dat er nooit veel aandacht voor is in liveblogs en nieuwsartikelen over maatregelen. Net nu het de afgelopen dagen wel een keer werd genoemd in titels en pushnotificaties stond er dat het helemaal geschrapt werd wat dus niet zo is, maar ik verwacht niet dat er nu in titels en pushnotificaties iets komt van “minimaal de helft van de tijd thuiswerken”.
Daarom zo gek dat juist nu Rutte het niet doet. Of is gezegd waarom hij er niet is? Gaat verder dan VWS dit.
Hij moet bij een of ander debat ofzo zijn dat ook nu plaatsvindt
Toch jammer sat die 1.5 meter eraf gaat.
Ja wtf wat een domme vraag