Als jij 8/9 maanden geleden gevaccineerd bent is die bescherming ook heel sterk terug gelopen. Dus dan juist wel slim om de booster te nemen.
Ik ben ook hartstikke blij met de vaccinaties hoor, zonder waren we hier zeker niet geweest, alleen ik vind wel dat dat iemands eigen keuze moet zijn, en zeker nu de gevolgen voor de maatschappij er niet meer zo zijn, vind ik het echt not done om iemand daar zo op te pakken.
Ik ben trouwens oprecht benieuwd naar informatie over vaccinaties die long covid voorkomen. Ik dacht echt dat hier nog geen informatie over beschikbaar was. Of bedoel je dat, omdat vaccinaties voor 50% tegen verspreiding werken, je ook 50% minder kans hebt om het te krijgen en als afgeleide daarvan ook minder kans op long covid?
Maar het hele gesprek ging erover of je je moet laten boosteren als je zwanger bent
Dit artikel deelde Marion Koopmans laatst:
[https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2022.01.05.22268800v2]
âOur results suggest that, in addition to reducing the risk of acute illness, COVID-19 vaccination may have a protective effect against long COVID.â
Ik vind de versoepelingen een beetje vreemd voelen. Ineens gaan alle maatregelen weg ipv langzaam een voor een haha. Ben wel blij dat ik nu minder dingen hoef te onthouden om mee te nemen haha. Ik heb gelukkig wrl mn booster en moet ik er volgend jaar een nemen ga ik dat zeker ook wel doen.
50% bescherming is niet niks toch? Absoluut niet hetzelfde als de hoge bescherming die de vaccins tegen eerdere varianten boden, dat klopt. Maar âbeschermt nietâ is niet waar. Ik snap dat je angstig bent, misschien kun je er met je verloskundige of een andere medisch professional over praten? Fijne zwangerschap in elk geval
Haha word hier bij de GGD als een soort vaccin-oplichter behandeld. âHeeft u echt in januari en februari vorig jaar Moderna gehad, mevrouw? Er werd toen nog niet met Moderna gevaccineerd!â Jawel, I am very special.
Haha ik had dat gisteren bij de teststraat. Had een priotest (weinig prio aan, want 24 uur wachten op je test en 12 uur op je uitslag, maar prima maakt niet uit). Dus ik naar die balie: âoh ik zie dat je een prio test hebtâ (zoân gezicht erbij). Ik: âja hier is mijn formulier
â hij:" oh
"
Voelde echt alsof ik voordrong ofzo, zo werd ik aangekeken daar
Net getest en nu dus afwachten. Wel wederom mijn complimenten voor de GGD, mochten met het hele gezin tegelijkertijd testen terwijl de kinderen pas later vanmiddag een afspraak hadden (zo onhandig). Kindjes kregen een dapperheidsdiploma en gaven geen kick, super lieve en kundige mensen!
Benieuwd naar wanneer we de uitslag krijgen, maar lekker veel eten bestellen de komende weekđ
In theorie hĂš.
Ik bleef negatief testen terwijl ik wel ziek was (hoesten, benauwd, hoofdpijn) en mijn man en dochter beiden positief en ziek waren.
Kan het dan dat ik heel goed ben in corona opruimen en dus immuun ben, maar daardoor een ander virus makkelijker mij kan infecteren?
Omdat mijn lijf even is afgeleid door het coronavirus?
Geen idee, maar ik had ook zoiets. Tot een week later toch positief testte.
Sowieso heb ik het lang uit kunnen stellen: pas na 20 besmette kinderen in mijn groep was ik aan de beurt
De juf van mijn dochter is ook nog erg verbaasd.
Ondertussen is iedereen weer in de klas maar 75% is ziek geweest
Ik moet van mijn teamleider in quarantaine blijven totdat ik negatief test. Dat is toch achterhaald? Ik heb geen koorts gehad en ben klachtenvrij.
Geen enkele test, dus ook de PCR test, is 100% waterdicht. Het kan zijn dat je fout negatief bent. Of je test deze week bv toch nog positief. Of je lichaam ruimt het direct op voordat het virus zich kan vermenigvuldigen en zichtbaar worden met een PCR test.
Edit: ik lees dat je wel klachten had. Dan zou het fout negatief kunnen zijn geweest of toch een andere virus. Het is immers winter en virussen vliegen in de rondte.
Bij een kortstondige aanval van Corona verwacht je eigenlijk niet dat je tijdelijk meer vatbaarder bent voor een andere virus. Bij een daadwerkelijke Corona infectie met klachten ben je wel vatbaarder voor virus en bacteriën. En bij ernstige Corona infectie ook voor schimmels.
Regels zijn nu na 7 dagen (en 24 uur klachtenvrij) mag je uit quarantaine, ongeacht wat je test is
Dat dacht ik al!!
Meer die een GGD afspraak moeten hebben maar waarbij het niet lukt?
Welke dag en welke postcode ik ook ingeef ik krijg:
(Ook bij een random postcode uit amsterdam bijv).
Gisteren testte mijn man en baby positief (zelftest) en ik in vergelijking met hun een heel dun lijntje. Mijn man heeft wel typische klachten (koorts, hoofdpijn, hoesten). Mijn baby hoest en snottert en heeft weer geen koorts. En ik heb niets. Zo vreemd⊠Maar hopen dat het zo blijft.
Hier mijn man en kind 1 binnen no time 2 dikke strepen en kind 2 en ik allebei een heeeel vaag tuurstreepje pas na 10-15 minuten. Horen hopelijk snel of we daadwerkelijk besmet zijn, maar dat kan niet anders eigenlijk. Net zoals bij een zwangerschapstest: een streepje is een streepje haha! Overigens hebben man en kind 1 ook klachten en de rest dus niet, dus of zij zijn al eerder besmet geweest of wij hebben gewoon geen last (gehad) oid. Heel apart zoân virus haha
Beterschap!
@Applepie ik had gisteravond ook een heeel dun lijntje, maar inmiddels knalt ie er al op voordat de controle streep zichtbaar is