Caronatopic #14

Ik zal er voor de grap straks nog eens een doen. Mijn man testte de avond voor zijn positieve zelftest nog negatief dus het kan inderdaad snel gaan haha

3 likes

Tnx!

1 like

Ik had dit twee weken. Ben op de kalender alle data afgegaan en kon na 5 dagen een plekje vinden wat niet op minstens 45 rijden was.

Ik bedoelde meer in de context van als meerdere mensen in het gezin duidelijk positief testen (in dit geval haar man en baby) en jijzelf bijv. een vaag streepje hebt, je bijna wel van positief uit kan gaan (uitzonderingen daargelaten trouwens, genoeg mensen in mijn omgeving waarbij de een wel besmet was en de ander niet haha, maar die hadden dan geen vage streepjes etc.) Het zou wel heel toevallig zijn als haar test dan vals positief zou zijn. Maar jij hebt natuurlijk helemaal gelijk, ik heb genoeg verhalen over vals positieve zelftesten gehoord😅 Laten we het in mijn geval maar niet hopen, dan zijn wij er allemaal in één keer vanaf.

3 likes

Ik snap zelf vrij weinig meer van zelftesten , nadat ik 2 negatieve zelftesten had (vrijdag avond en zaterdag ochtend) en zaterdag middag een positieve pcr test had.
Had zelfs zaterdag ochtend met keelswap gedaan

Hoe groot schatten jullie de kans dat je precies een maand later weer Corona kunt hebben? :weary: Is dat überhaupt mogelijk? Kan vandaag even geen zelftest halen, morgen maar even doen.

Dat is toch gek… Ik kan inderdaad tussen nu en donderdag NERGENS terecht? Niet in Amsterdam, niet in Utrecht, niet in Harderwijk of Lelystad… Toch allemaal wel oke plaatsen toch :’)

2 likes

Ik kan als ik nu inlog in de komende 2 uur terecht in 3 steden rondom mijn huis, 3 steden rondom mijn werk, 3 steden rondom mijn ouders.
Is het een test voor toegang of omdat je klachten hebt?

2 likes

Nee in contact geweest met.
Maar wel gewoon PCR / GGD dus

Edit: ga het nu nog eens proberen

Is het niet omdat je niet hoeft te testen als je in contact bent geweest maar geen klachten hebt? Dat je daarom geen opties ziet.

1 like

Maar is dat zo dan? Ik keek hier:
En bij nauw contact staat het zelfde (het is geen huisgenoot maar die gene heeft 3 dagen bij ons gelogeerd, dus was wel soort van huisgenoot)
Dus dan moet je toch gewoon testen op dag 5?

Edit: ik lees het verkeerd… je hoeft dus alleen als je niet geboosterd bent enzo te testen? Dat wist ik niet… Ik dacht dat het testen altijd was maar het is dus een of/of en geen en / of.
Maar als je dus 21 bent en naar de universiteit gaat hoef je niet in quarantaine en niet te testen, ook al ben je niet gevaccineerd? Want dan val je onder die uitzonderingsgroep. Ik snap er weer eens geen bal van haha.

Ik zie overigens nog steeds geen testen, zo gek. Iemand anders zei dat je niet binnen 7 dagen opnieuw mag testen bij de GGD. Dat zou kunnen kloppen want ben vorige week ook al geweest, want toen was ik ook al een nauw contact van iemand :’)

Ja ik ga zo in de auto terug wel even bellen met de ggd :see_no_evil:
Ik kan het ook niet helpen dat ik telkens mensen in huis heb oid die een dag later Corona blijken te hebben hah

5 likes

Volgens mij mag inderdaad niet meer dan 2 x in de week testen bij de GGD. Tenminste zoiets zei een vriend. Hij heeft toen gebeld en dan kan het wel.

2 likes

Het gebeurt niet veel maar het is ook niet onmogelijk. Gaan momenteel wel meer virussen rond dus de kans is groter dat je daar last van hebt, maar zelftest voor de zekerheid is zeker geen slecht idee!

1 like

Vind dit zo bizar. Snap dat t geld kost hoor. Maar voor mij als risicogroep is het aantal besmettingen toch ook wel een soort maatstaaf voor wat wel of niet kan.

Volgens mij stijgen de opnames in het ziekenhuis ook weer, en ik hoop maar dat het opnames met corona zijn en niet door. Want als t het laatste is vind ik een stijging van 200 in 2 dagen best veel.

6 likes

Het is zo dubbel want ben het hier mee eens, maar voor de mensen in de risicogroep kan ik me ook zo goed voorstellen dat ze zicht op de situatie willen houden en willen weten wat de risico’s zijn als je de deur uit gaat

7 likes

Eigenlijk kunnen we dat niet. Ik zie het ook bij mijn vader, die binnen een paar weken alweer z’n 5e prik krijgt. Hij is erg voorzichtig maar dat neemt niet weg dat hij nog steeds het belang van het heropenen van de maatschappij ziet. Hij snapt ook dat we niet alles beperkt kunnen houden voor mensen zoals hij, dat is niet houdbaar. Mijn ouders zullen dingen zoals boodschappen bestellen er gewoon in blijven houden, maar terug naar “normaal” gaat het voor hen voorlopig nog niet worden. Ik was vorige week jarig en m’n ouders konden me niet eens een kus of knuffel geven om me te feliciteren, dat voelt soms wel wrang want ik weet dat dat voorlopig niet gaat veranderen. :pensive:

3 likes

Vond deze tweets wel treffend

5 likes

Ik neem aan dat als niet meer iedereen bij de GGD terecht kan, het ook geen voorwaarde meer is voor je verzekering. Niet dat je geen kritiek mag hebben op het beleid hoor want ik snap er zelf niks meer van, maar vind dit een beetje paniekzaaien.

2 likes

Wel lastig misschien voor je QR-code als je die nodig hebt om naar het buitenland te reizen als je als je als niet kwetsbare niet meer bij de GGD mag testen? Stel dat je een nieuwe vaccinatie nodig hebt maar net corona hebt gehad en daardoor dat dus uit moet stellen en je wil op reis?

1 like