Caronatopic #14

Dat is niet waar. We hebben in Nederland een vrij goed werkend systeem van peilhuisartsen die bij elke patiënt die zich meldt met luchtwegklachten een neus/keelswab afneemt en die instuurt en daarmee wordt dan geëxtrapoleerd hoeveel procent van de mensen met luchtwegklachten influenza heeft, of dat er juist RS rondgaat bijvoorbeeld. Daarmee bepalen ze ook achteraf of de griepvaccins de juiste varianten hebben bevat of niet.

Zeker niet voldoende om een hele pandemie mee in de gaten te houden, maar voor het jaarlijkse griepseizoen (of misschien vanaf nu wel corona/influenzaseizoen) hebben we zeker wel goede getallen over hoe wijdverspreid die virussen zijn in de samenleving.

9 likes

Maar je mocht al niet bij de ggd testen voor reizen toch? Dat moest al bij van die commerciële / testen voor toeging dingen toch?

3 likes

omg zo sneu, mn pa heeft door mij corona en dat is al de 2e keer in 4 maanden tijd… hij is er helemaal niet ziek van, maar vind het wel lullig voor hem, want ik heb hem 100% besmet toen hij me naar de huisarts moest brengen (terwijl we mondkapjes op hadden en de ramen open…)

2 likes

Ok maar krijg je bij die commerciële dan een QR-code mocht je positief zijn? Ik bedoel meer, in sommige landen moet je toch een herstelbewijs of een vaccinatiebewijs kunnen tonen?

1 like

Nou de uitslag binnen en positief hoor, mijn man en kind 1 ook, kind 2 negatief😅 Maar die heeft ook klachten dus beschouw het maar als positief. Loopt mooi over in de voorjaarsvakantie zo, extra weekje vakantie haha

1 like

In het “ergste” geval kan je in zo’n situatie toch ook gewoon een nieuwe vaccinatie halen ondanks dat je een paar weken ervoor nog positief was?

2 likes

Ik krijg hier net zo’n paniekgevoel van in mijn buik als toen er lockdowns werden afgekondigd. Zware tijden voor mensen die net als ik niet met veranderingen kunnen omgaan haha, pff

23 likes

Toch nog minimaal de helft van de week thuiswerken, gelukkig het thuiswerkadvies niet totaal geschrapt. Vraag me alleen af of boomer managers die geen persconferenties kijken of gewoon schijt hebben zich daaraan gaan houden of iedereen gewoon dwingen weer naar kantoor te gaan. Vind het ook jammer dat er nooit veel aandacht voor is in liveblogs en nieuwsartikelen over maatregelen. Net nu het de afgelopen dagen wel een keer werd genoemd in titels en pushnotificaties stond er dat het helemaal geschrapt werd wat dus niet zo is, maar ik verwacht niet dat er nu in titels en pushnotificaties iets komt van “minimaal de helft van de tijd thuiswerken”.

8 likes

Daarom zo gek dat juist nu Rutte het niet doet. Of is gezegd waarom hij er niet is? Gaat verder dan VWS dit.

1 like

Hij moet bij een of ander debat ofzo zijn dat ook nu plaatsvindt

1 like

Toch jammer sat die 1.5 meter eraf gaat.

17 likes

Ja wtf wat een domme vraag :rofl:

2 likes

Corona is dan misschien bijna voorbij, maar het niveau van vragen blijft zo te horen nog lang hetzelfde.

19 likes

Inderdaad, en ook weer dat “mondkapjes zijn dus geen maatregel meer maar wel een dringend advies!!!” waarom kan het niet nog even een maatregel blijven dan (maar dat is makkelijk gezegd voor mij haha ik vind mondkapjes niet erg)

11 likes

Ik kan me best veel situaties bedenken waarin het onhandig of zelfs vervelend is als je niet meer zomaar bij de ggd kunt testen maar het is toch ook best logisch dat dat eindig is. Ik zou niet weten hoe veel het kost maar ik neem aan heel erg veel.

1 like

Ik houd ze nog even lekker op hoor. Mijn type 2 mond neus maskers.
Want sorry hoor, vertrouw mijn medemens niet.

8 likes

Ik vind kuipers echt een chille man.

Ik vind t trouwens wel gek dat we nog niet zo lang geleden perse andere mondkapjes moesten halen en nu hoeft t allemaal niet eens meer op…

11 likes

Ik ook!

Toen ie nrt een compliment gaf voor dat we als samenleving zo goed op elkaar passen ofzo. Toen zei ik ook gelijk ahhw echt een aardige man Ernst. Komt door z’n stem

7 likes

Hahahaha held die Kuipers. Kapt halverwege die journalist af door te beginnen met zijn antwoord

Heb alleen even gemist waar en wanneer je nu moet testen ipv app laten zien?

2 likes

Haha same here. Hoop dat ze ons goed genoeg beschermen tegen mensen zonder mondkapje

1 like