Caronatopic #14

Soms vraag ik mij af of ik naar andere persconferenties kijk dan andere mensen. Ik zit in het ov en bijna niemand heeft nog een mondkapje op. Het erge is dat ik nog aan mezelf ging twijfelen van heb ik het dan verkeerd verstaan/ opgeslagen/ begrepen. Nee dus :sweat_smile: :joy:

4 likes

Ondanks dat ik zelf liever ‘te lang’ dan te kort mondkapjes draag kan ik mij ergens wel voorstellen dat mensen bv in winkels zoiets hebben van joe overmorgen hoeft het ook niet meer, dus waarom nu nog wel? Maar in het ov blijft het gewoon dus houd hem gewoon op? :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Ja in een winkel kan ik mij het eerder voorstellen dat mensen vandaag al denken joe joe het is goed zo. Maar er is geen moment gezegd in ov hoef je hem eind deze week of volgende week niet meer op. Haha dus geen idee hoe ze er nu bij zijn gekomen

1 like

Maar winkels enzo is toch ook pas vanaf de 25e?
Vond t vanaf zaterdag al steeds minder. Was echt opvallend.

2 likes

Maar voor winkels is het pas vanaf 25 februari :sweat_smile: Ik vind het zelf maar verwarrend en onlogisch dat ze er een week tussen laten en kan me voorstellen dat veel mensen er dit weekend al mee stoppen. Ik moest het zelf ook even opzoeken hoe het nou zat voor winkels.

4 likes

Ooh ik dacht vrijdag en dan de 25e ook op plekken met meer dan 500 mensen? Maargoed ik ga hem voorlopig nog ophouden :slight_smile:

Edit; ik begreep hieruit dat het vrijdag voor winkels al is maar kan het ook verkeerd begrepen hebben hoor. Vind het onduidelijk dat dit verspreid is over 2 data? Edit 2: lees nu op Rijksoverheid idd over winkels vanaf de 25e maar vind het best onduidelijk moet ik zeggen haha.

Huh hier staat volgens mij vrij duidelijk dat t vanaf de 25e is. Wat een onduidelijkheid weer :joy:
Nou denk dat vrij weinig mensen m nog opzetteb dan na de 18e

3 likes

Dat wordt wel half maart weer geëvalueerd, dus mogelijk duurt het niet heel lang

1 like

Aantal meiden van mijn sportteam hebben corona. Laatste contact wat we hadden was vrijdag. Dus ga zo maar even zelftest doen.
2 meiden hebben inmiddels al klachten. Waarvan het vermoedelijk bij 1 is begonnen.

Ik heb een positieve zelftest😭 misschien ook best wat mensen aangestoken oeps

Neeeee, koorts, hoofd- en keelpijn sinds vannacht. Morgen testen. Ik heb nog 2 dagen om m’n scriptie af te maken, maar dat gaat echt niet lekker in deze toestand :cry:

4 likes

Het ging in mijn klas redelijk goed met besmettingen, nu heb ik er toch weer een aantal thuis zitten, waaronder één die gisteren naar huis heb gestuurd, maar pas nadat ik er bijna een hele ochtend naast heb gezeten. Hopelijk doet mijn booster goed zijn werk.

2 likes

Ik vier zaterdag mijn verjaardag, nu is er 1 vriendin die eind januari corona heeft gehad en haar vriend heeft is sinds een paar dagen positief. Zal ik haar dan wel of niet laten komen? Ik twijfel hoe groot de kans is dat ze het kan overdragen, maar heb ook geen zin om heel veel risico te lopen, maar ze mag gewoon werken, dus dan moet het wel kunnen toch?

1 like

Die vriendin heeft haar virus al geklaard. Zij mag gewoon komen.

1 like

Ik zou haar laten komen. Kans op nogmaals een besmetting is klein in die korte tijd.

Oke duidelijk! Thanks!

2 likes

Alle clubs met maximaal 499 mensen :grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Jaaa ik heb ook! Meestal 's avonds. Zo’n droge hoest heel diep in mn longen waar ik benauwd van word. Zo een waarbij als je lacht, je erin blijft

3 likes

Nog steeds koorts en hoofdpijn, en weer slecht geslapen. Net ook halfdood gegaan tijdens de 6km fietsrit naar de testlocatie. Sorry veel zelfmedelijden hier :weary:

3 likes

Nou, hier ook covid-klachten sinds gisteren. Gelukkig totnutoe vooral lichte klachten als gewrichtspijn, keelpijn, hoesten (maar dat doe ik altijd) en ontzettende hoofdpijn. Totnutoe heb ik 2 zelftests gedaan die allebei negatief zijn, maar heb me toch mar ziekgemeld van mijn werk en een pcr ingepland voor morgen. Een vriendin van me had 7 negatieve zelftests, maar wel een positieve pcr, dus ik ben benieuwd hoe het bij mij zit. Ik was overigens de zoveelste die zich met covid-klachten afmeldde op mijn werk :sweat_smile:

1 like