Caronatopic #14

Volgens mij worden die door woordvoerders geschreven en die veranderen niet per se als er andere ministers komen, maar dit is wel de versie in eenvoudige taal (vind ik echt t best. Waarom zou je er een in moeilijkere taal maken als dit ook kan.)

1 like

Maar een andere minister maakt wel degelijk uit als ze specifieke opdracht geven om het in andere taal op te schrijven.

2 likes

Ik begrijp eigenlijk weinig van een aantal nieuwe versoepelingen. Moet je nou voor een hardloopwedstrijd (meer dan 500 deelnemers, buiten, geen vaste zitplaats natuurlijk) ook negatief testen?

1 like

Nee alleen binnen moet dat

Ja dat dacht ik ook, maar festivals zijn ook buiten en ik dacht dat het daar wel moest

3 likes

Vraagje! Mijn vriend test op een zelftest eindelijk weer negatief na 13 dagen positief en ziek te zijn geweest door corona. Zou het dan nu kunnen hem veilig te zien of houden we die extra dag (na 14 dagen symptomen mag je uit isolatie volgens rivm) beter aan? Hij hoest nog, maar voelt zich verder goed. Ik weet het, wat is één dag blabla, maar ik wil hem zo graag knuffelen

1 like

Een hoest kan echt heel lang aanhouden. Ik ben ook nog steeds aan het hoesten na mijn besmettingen van 3 weken geleden. Als zijn test negatief is zou ik gewoon gaan als hij verder ook geen andere klachten meer heeft.

2 likes

Soms vraag ik mij af of ik naar andere persconferenties kijk dan andere mensen. Ik zit in het ov en bijna niemand heeft nog een mondkapje op. Het erge is dat ik nog aan mezelf ging twijfelen van heb ik het dan verkeerd verstaan/ opgeslagen/ begrepen. Nee dus :sweat_smile: :joy:

4 likes

Ondanks dat ik zelf liever ‘te lang’ dan te kort mondkapjes draag kan ik mij ergens wel voorstellen dat mensen bv in winkels zoiets hebben van joe overmorgen hoeft het ook niet meer, dus waarom nu nog wel? Maar in het ov blijft het gewoon dus houd hem gewoon op? :face_with_raised_eyebrow:

3 likes

Ja in een winkel kan ik mij het eerder voorstellen dat mensen vandaag al denken joe joe het is goed zo. Maar er is geen moment gezegd in ov hoef je hem eind deze week of volgende week niet meer op. Haha dus geen idee hoe ze er nu bij zijn gekomen

1 like

Maar winkels enzo is toch ook pas vanaf de 25e?
Vond t vanaf zaterdag al steeds minder. Was echt opvallend.

2 likes

Maar voor winkels is het pas vanaf 25 februari :sweat_smile: Ik vind het zelf maar verwarrend en onlogisch dat ze er een week tussen laten en kan me voorstellen dat veel mensen er dit weekend al mee stoppen. Ik moest het zelf ook even opzoeken hoe het nou zat voor winkels.

4 likes

Ooh ik dacht vrijdag en dan de 25e ook op plekken met meer dan 500 mensen? Maargoed ik ga hem voorlopig nog ophouden :slight_smile:

Edit; ik begreep hieruit dat het vrijdag voor winkels al is maar kan het ook verkeerd begrepen hebben hoor. Vind het onduidelijk dat dit verspreid is over 2 data? Edit 2: lees nu op Rijksoverheid idd over winkels vanaf de 25e maar vind het best onduidelijk moet ik zeggen haha.

Huh hier staat volgens mij vrij duidelijk dat t vanaf de 25e is. Wat een onduidelijkheid weer :joy:
Nou denk dat vrij weinig mensen m nog opzetteb dan na de 18e

3 likes

Dat wordt wel half maart weer geëvalueerd, dus mogelijk duurt het niet heel lang

1 like

Aantal meiden van mijn sportteam hebben corona. Laatste contact wat we hadden was vrijdag. Dus ga zo maar even zelftest doen.
2 meiden hebben inmiddels al klachten. Waarvan het vermoedelijk bij 1 is begonnen.

Ik heb een positieve zelftest😭 misschien ook best wat mensen aangestoken oeps

Neeeee, koorts, hoofd- en keelpijn sinds vannacht. Morgen testen. Ik heb nog 2 dagen om m’n scriptie af te maken, maar dat gaat echt niet lekker in deze toestand :cry:

4 likes

Jaa klopt @pastelzwart je hebt een heel team aan communicatiemensen (woordvoerders, communicatiebeleidsadviseurs, etc) die bij Algemene Zaken werken en verantwoordelijk zijn voor het verspreiden van de info uit het kabinet en van de minister-president naar ‘de buitenwereld’. In principe eerst naar de pers, die het daarna weer naar de burgers verspreiden. Daar heeft denk ik zo’n minister echt 0 mee te maken haha (die heeft immers vast andere dingen te doen).

2 likes

Ik ken toevallig iemand via via die daar werkt, denk niet dat ze er per se nieuwe mensen hebben zitten nu er andere ministers zijn. Ik weet wel dat ze een paar maanden terug ook voor het eerst een simpele versie met plaatjes hadden ofzo? Dus ik denk dat ze ook hoe langer de pandemie duurt steeds weer leren en verbeteren over hoe ze de info moeten aanbieden. In het begin is het natuurlijk allemaal nieuw en moet alles nog opgetuigd worden en gewoon snel online, nu is er misschien wat meer ademruimte gekomen om te innoveren haha

3 likes