Caronatopic #14

Heftig zeg. Door de Corona of is het toeval.

1 like

Beetje onduidelijk. Hij is vannacht in huis gevallen zonder aanleiding, reageerde daarna versuft dus is door de HAP naar de EHBO doorverwezen. Daar deden ze een test en die is positief

1 like

@Mango @Kusjessoldaat ik ging inderdaad uit van de nieuwe regeling vanaf morgen: dan moet je minimaal 5 dagen in isolatie en 24 uur klachtenvrij zijn. Dinsdagavond had ik voor het eerst een beetje keelpijn dus dan kom ik net op 5 dagen uit, maar het is wel net-net inderdaad en ik weet niet of ik zondag wel klachtenvrij ben, dus ik ga inderdaad sowieso nog even mailen @Mango

3 likes

Dit klinkt gek, maar sinds ik gestopt ben met mijn neus snuiten bij verkoudheid is mijn snot productie echt drastisch verminderd. Ik denk omdat je lichaam dan geen nood heeft aan meer snot maken omdat je het steeds weghaalt. Ik gebruik ook geen neussprays en meestal is het ergste na twee dagen wel voorbij.

5 likes

Ja ik ben meestal ook niet van het snuiten. Maar het kwam er soms gewoon uitlopenđŸ„Ž

Maar nu wel mknder gelukkig :slight_smile:

3 likes

Ik sprak dinsdag de GGD, ivm positieve test van mijn zoon, die is zaterdag positief getest, maar voor hem zouden die 5 dagen ook al gelden als dat bekend gemaakt zou worden. Hij mocht dus in eerste instantie zaterdag weer naar buiten (mits klachtenvrij), nu mocht dat dus vandaag. Maar hij heeft nog wat keelpijn, en verhoging. Dus we houden m morgen ook lekker thuis van school.

De rest van het gezin test elke dag, en ieder is nog negatief. Ik heb geen afstand van hem gehouden. Hij is 9, en heeft zich echt wel even naar gevoeld. Hij had echt de knuffels en nabijheid nodig. Mijn dochter van 11 heeft wel geprobeerd afstand te houden. Zij is 1 keer gevaccineerd, mijn man en ik zijn beide geboosterd.

2 likes

I was today years old

4 likes

Hahaha ja bijna iedereen denkt dat het over de longen gaat :nerd_face:

1 like

Hahahaha dit had ik laatst op werk.
Ik: ik had met Corona echt last van m’n longen. Kon amper 10 meter lopen.
Collega: oh dus je had long covid?
Ik: eh zoiets ja

Misschien hadden we gewoon een Nederlandse term moeten gebruiken hiervoor :joy:

3 likes

Mijn pcr test is ook positief, maar kon eigenlijk niet missen na klachten en positieve zelftest.

Al is de koorts nu inmiddels weg gelukkig en de snotneus is zo goed als wegđŸ„ł thanks voor de tips mbt neusspray. Vandaag (gelukkig) al niet meer nodig.

Nu lekker thuis schaatsen kijken, filmpie, theetje terwijl buiten de storm los gaat. Perfecte timing zo

2 likes

Ik heb vandaag ook de ggd gebeld wanneer mijn quarantaine stopt, zaterdagavond minimale klachten, zondag positieve test. Ggd zegt dat vandaag dag 6 is en ik buiten mag, werk zegt dat ik vandaag niet mag komen, omdat de regels nog niet voor mij gelden. :woman_shrugging:

Nou ik geloof het allemaal wel, ga vanavond naar een vriendin (die overigens ook net corona gehad heeft), voelt stom want ik werk dus vandaag niet, blijf morgen zoveel mogelijk thuis, op een stuk wandelen na en zondag ga ik gewoon weer doen wat ik wil doen.
En vandaag neem ik een extra dag weekend, kan me toch niet focussen om iets te doen voor werk. Joe

5 likes

heel goed om even een dagje rust te nemen!

Vond het zelf trouwens ook een heel gek gevoel dat ik “opeens” weer tussen de mensen mocht, maar toen was ik wel la vrij lang klachtenvrij, zat daar alsnog wel echt van “wat nou als ik toch iemand besmet???”

3 likes

Ik heb zo een afspraak voor een pcr-test staan. Ik heb wel wat klachten, maar als dit voor mij corona is dan valt het mij 1000% mee met hoe mijn lijf erop reageert. Ik heb wel 3 negatieve zelftesten (1 niet in de keel), dus ik ben benieuwd. Pre-corona zou ik met deze klachten ook gewoon zijn gaan werken (keelpijn, hoofdpijn, gewrichtspijn).

ik vind het voor mijn zoon ook zo lastig (vrijdag 11-2 pos zelftest, 12-2 pos pcr). Hij geeft aan geen keelpijn meer te hebben, maar heeft nog wel verhoging. Ik merk ook niks meer aan hem. Hij is niet hangerig meer, en begint zich te vervelen.

Heb hem vandaag nog maar thuis gehouden van school.

Kun je met hem naar het bos ofzo? Verstandig dat hij nu nog niet naar school gaat en nog een dag kan bijkomen, maar je kunt best even met hem naar buiten op een plek waar weinif mensen komen

1 like

Maar goed ook dat daar nu weinig mensen komen :stuck_out_tongue:

4 likes

Nederland adviseert ertegen, maar andere landen zeggen weer kom maar zodra je klachtenvrij bent van je vorige besmetting. Collega van me had gebeld over z’n booster vervroegd halen maar toen zei de ggd dat dat gezondheidsrisico’s met zich meebrengt.
Nouja ik zit hier voor de 2e x in 12 weken flink ziek met corona binnen, dus ik zou gewoon gaan :grimacing::grimacing:.

2 likes

Toevallig hoorde ik ook van een collega die vorige week zijn booster eerder heeft gehaald dan 8 weken na zijn besmetting. Hij heeft het na 6 weken gehaald en hij zei dat het inderdaad gezondheidsrisico’s met zich meebrengt. Hij koos ervoor om het toch te doen en hij is er gelukkig oke doorheen gekomen

Ben wel benieuwd wat voor gezondheidrisico’s ze bedoelen. Zelf ook voor de tweede keer in 9/10 weken Corona en had toch liever de booster gehad :eyes:

2 likes

Ja ik kan me ook niet voorstellen dat een booster slechter voor mij en de baby was dan deze tweede besmetting :triumph:

1 like