Caronatopic #14

heel goed om even een dagje rust te nemen!

Vond het zelf trouwens ook een heel gek gevoel dat ik “opeens” weer tussen de mensen mocht, maar toen was ik wel la vrij lang klachtenvrij, zat daar alsnog wel echt van “wat nou als ik toch iemand besmet???”

3 likes

Ik heb zo een afspraak voor een pcr-test staan. Ik heb wel wat klachten, maar als dit voor mij corona is dan valt het mij 1000% mee met hoe mijn lijf erop reageert. Ik heb wel 3 negatieve zelftesten (1 niet in de keel), dus ik ben benieuwd. Pre-corona zou ik met deze klachten ook gewoon zijn gaan werken (keelpijn, hoofdpijn, gewrichtspijn).

ik vind het voor mijn zoon ook zo lastig (vrijdag 11-2 pos zelftest, 12-2 pos pcr). Hij geeft aan geen keelpijn meer te hebben, maar heeft nog wel verhoging. Ik merk ook niks meer aan hem. Hij is niet hangerig meer, en begint zich te vervelen.

Heb hem vandaag nog maar thuis gehouden van school.

Kun je met hem naar het bos ofzo? Verstandig dat hij nu nog niet naar school gaat en nog een dag kan bijkomen, maar je kunt best even met hem naar buiten op een plek waar weinif mensen komen

1 like

Maar goed ook dat daar nu weinig mensen komen :stuck_out_tongue:

4 likes

Nederland adviseert ertegen, maar andere landen zeggen weer kom maar zodra je klachtenvrij bent van je vorige besmetting. Collega van me had gebeld over z’n booster vervroegd halen maar toen zei de ggd dat dat gezondheidsrisico’s met zich meebrengt.
Nouja ik zit hier voor de 2e x in 12 weken flink ziek met corona binnen, dus ik zou gewoon gaan :grimacing::grimacing:.

2 likes

Toevallig hoorde ik ook van een collega die vorige week zijn booster eerder heeft gehaald dan 8 weken na zijn besmetting. Hij heeft het na 6 weken gehaald en hij zei dat het inderdaad gezondheidsrisico’s met zich meebrengt. Hij koos ervoor om het toch te doen en hij is er gelukkig oke doorheen gekomen

Ben wel benieuwd wat voor gezondheidrisico’s ze bedoelen. Zelf ook voor de tweede keer in 9/10 weken Corona en had toch liever de booster gehad :eyes:

2 likes

Ja ik kan me ook niet voorstellen dat een booster slechter voor mij en de baby was dan deze tweede besmetting :triumph:

1 like

En @Kusjessoldaat gezondheidsrisico zit erin dat je niet wil dat je immuunsysteem “doorslaat”. Wat wij in de tweede ( of derde ?) golf zagen toen de eerste vaccinaties gezet waren is dat patiënten die al besmet waren en heel dicht erop een vaccinatie kregen (dus ze wisten meestal niet dat ze besmet waren of uit angst verzwegen dat ze klachten hadden) en uiteindelijk in het ziekenhuis belandde opvallend zieker waren met meer complicaties: meer longschade. Schade niet zozeer door het virus zelf maar doordat je eigen afweer “doorslaat”. Ik denk dat uit dat periode het 12 weken nog gehanteerd wordt. Want dan verwacht je wel dat je lichaam het virus heeft verwijderd en dat het prima is om opnieuw bloot gesteld te worden aan “virus”.

10 likes

Nouja, ik dacht in het begin ook dat long Covid was dat je langdurig last van je longen had en daardoor weinig lucht en energie e.d. had.

Pas toen ik later een keer iets in het Engels las en het daar dus ook long Covid werd genoemd viel het kwartje pas.

3 likes

Dankjewel voor je uitleg!

1 like

Ik dacht dat een mondkapje niet meer hoefde dus ben snel de winkel in gedoken en nu draagt iedereen een kapje behalve ik en voel ik me een stomme sukkel

1 like

Pff. Ik had gehoopt (en misschien stiekem een beetje verwacht, gezien de ervaringen van anderen) dat Corona bij mij ook wel zou meevallen maar man, wat heb ik me beroerd gevoeld zeg :exploding_head: Drie dagen echt compleet van de wereld geweest. Nu gaat het wel weer prima en leek het juist weer beter te gaan, maar ben ik sinds vanmorgen ineens m’n volledige reukvermogen kwijt en proef ik ineens ook veel minder :expressionless: Anderen die dit ook hebben gehad? Hoe lang duurde het voordat het weer terug kwam? Vind het toch wel een beetje eng merk ik :neutral_face:

1 like

Wat vervelend! Je smaak/reuk is echt bij iedereen verschillend, bij mij duurde het slechts 3 dagen en bij mijn vriend heeft het een half jaar geduurd voor het weer volledig terug was. Hopelijk valt het mee!

1 like

Ah balen, was er al bang voor dat het weleens lang zou kunnen gaan duren :weary: Wel fijn dat het bij jou zo snel weer terug was! Kwam het bij jullie geleidelijk weer terug?

Ik had nog geen positieve zelftest gehad (laatste zelftest was negatief en daarna waren ze op en zaten we in quarantaine met positieve ggd testen). Maar m’n man is alweer uit quarantaine dus die mocht even zelftesten kopen. Want kan natuurlijk niet testen of ze negatief uitslaan als die nog niet positief is geweest.
Nou, het corona streepje was eerder gekleurd dan de controle streep :grimacing:.

3 likes

Ik heb 3 prikken gehad en blijf maar negatief testen, hoe vaak ik ook met mensen in aanraking kom die Corona hebben. Zoveel op m’n werk waarbij geen afstand gehouden kan worden en m’n partner en elke keer denk ik nou nu zal het wel zover zijn maar nee. Het blijft een soort van gek gevoel, dat m’n lichaam niet besmet raakt en voelt bijna alsof ik immuun ben :sweat_smile: vaccins werken dus goed bij me!

14 likes

Je bent niet de enige! Ik had het zelf vanmorgen opgezocht omdat ik ook niet wist of t mondkapje nou nog moet of niet.
Maar ik was in de winkel en er liepen 3 meisjes langs mij die zeiden tegen elkaar ‘ja ik denk dat veel mensen het ook wel blijven dragen hoor!’ En die hadden t duidelijk over het mondkapje en de manier waarop ze het gesprek voerden gaf mij echt de indruk dat zij ervan overtuigd waren dat het niet meer hoeft

3 likes

Aaw, dit was bij mij ook zo haha, zodra de vloeistof het stripje raakte was de lijn knal- en knalroze.

Echt rot voor je dat je er weer ziek van bent! Hopelijk ben je er snel weer helemaal bovenop, en blijft het dan even heeeeeeeeeeel lang weg want dit is niet meer leuk hoor.

3 likes