Caronatopic #14

Super dankjewel!! Ik snapte er geen reet van en vooral omdat ik astra heb gehad voel ik me er best kut bij

1 like

Misschien is dit een stomme vraag. Maar de mensen die zich nu pas laten vaccineren voor de eerste keer: krijgen zij een ā€˜ander’ vaccin dan de mensen in de ronde juni 2021 bijvoorbeeld? Als in een vaccin dat beter is opgewassen tegen Omikron. En een ander gedachtespinsel, wat zou effectiever zijn: eerst 12-18 een booster geven of eerst <12 prikken?

6 likes

Wij hebben in bijna 2 jaar 1 casus gehad met een specifieke longontsteking (acute pneumonitis) na vaccinatie. Dat is zo super zeldzaam. Ik zou het eerder zoeken in andere verklaringen. Doe een testje. Kijk het even aan. Mocht het erger worden bel je huisarts om je verder na te kijken.

1 like

Volgens mij krijg je nu uitsluitend Pfizer of moderna. Eerder zijn natuurlijk de Janssen en AZ ook gegeven.

1 like

Iehl heheh sorry

Wow een vriendin heeft corona sinds gisteren en waarschijnlijk opgelopen met oud en nieuw, echt snel gegaan en klopt dus wel in het omnikron beeld.

Ook interessant want gisteren nog negatieve zelftest, maar wel positieve pcr daarna en vandaag dus ook positieve zelftest.

2 likes

:smirk::smirk:

Dank je wel voor je reactie. Maak me nu toch opeens een beetje zorgen en ben helaas aan het googelen geslagen (grote fout). Ga inderdaad even een testje doen voor de zekerheid

2 likes

Ik probeer mijn booster in te plannen maar wat ik ook doe, de locatie hier in de buurt komt niet in mijn lijst met opties. Nu staat er "Kunt u niet op deze plaatsen en tijden?
Bel dan het Landelijk Vaccinatie Afsprakennummer voor een andere afspraak.

Dat kan iedere dag tussen 08.00 en 20.00 uur. Het telefoonnummer staat in uw uitnodiging."
Mag dat dan ook al als je je uitnodiging nog niet hebt gehad? Omdat ze zeiden van ā€˜bellen als je je brief hebt gehad en anders online’ oid

Shitzooi. Ik moet ook weer in quarantaine want in contact geweest met een besmet persoon. Hoop zo dat ik negatief ga testen want wil wel heel graag die booster halen vrijdag :crossed_fingers:t2:

Trouwens ook echt kut dat zoveel teststraten zijn verdwenen. Dichtstbijzijnde is minstens 45 minuten fietsen voor mij.

1 like

Ja kunt gewoon bellen volgens mij!

Mocht het bellen niet lukken dan zou ik een afspraak maken op een andere locatie en dan bellen dat je m wil verzetten. Bij een afspraak maken zou je er op basis van je jaar nog uitgegooid kunnen worden, als je gaat verplaatsen hoef je die niet in te voeren en krijg je een medewerker aan de lijn.

Ik zag van de week een super heftige en emotionele tiktok van een Chick die long covid heeft (al meer dan 3/4 jaar). Alles wat ze eet proeft als rottend vlees en afval, zelfs water. Ze probeert op gewicht te blijven met calorieĆ«n drankjes, proteĆÆne dingen enzo maar ze is al tientallen kilo’s afgevallen. Haaruitval, mentaal helemaal geknakt, geen energie…

Ze noemt het een levende hel en zo klinkt het ook. Niet kunnen ruiken en proeven lijkt me al zo erg, maar dit klinkt nog 10000 keer erger. Iedereen die zo laks over corona praat moet echt dit filmpje kijken, want dit gun je je ergste vijand niet (die gun je de eeuwige jeuk)

Die zag ik ook ja. Niemand die daar uberhaupt over nadenkt. Maar zou al waarschuwing genoef moeten zijn. Maar blijkbaar denken de meeste mensen ā€œdat gebeurt mij nietā€. En wat lijkt t me fijn om zo te leven want ik leef meer met t idee van dat mij gebeuren.

1 like

3/4 jaar? Die snap ik even niet

3 likes

0,75 jaar, driekwart van een jaar

5 likes

Oh zo!! Thanks

1 like

Ik heb ook sinds vandaag klachten en een positieve zelftest. :frowning: Moet bij mij ook oud&nieuw zijn, ik heb daarvoor alleen maar gewandeld met vriend en hond. Ik wist niet dat de snelle symptomen typisch zijn voor omnikron, ik ga eens een rondje Googlen! Vond het wel interessant. Gister niks aan de hand en lekker gesport, vanmorgen werd ik gebroken wakker. Beterschap aan je vriendin!

Ik mag vanmiddag al voor een booster :star_struck: zonder afspraak ook, kreeg gister een bericht van ggd dat oa mijn jaartal gewoon heenmocht in de middag

Dacht eerst nog dat het nep was ook maar bleek toch echt te zijn :joy:

Scholen weer open volgende week :partying_face:

13 likes