Wel alleen basis- en middelbare scholen. Hoger onderwijs en universiteiten blijven wel nog gesloten
Ja dat snap ik op zich ook wel, hoe vervelend het ook is
Daar wordt de 14e weer naar gekeken
Maar er zijn toch zoveel dingen die je kunnen overkomen waar je niet over nadenkt. Je loopt de hele dag door risico’s en ik denk dat ernstige long covid echt een klein risico is voor veel mensen en ze er daarom niet echt over nadenken. Je weet alleen niet of het jou zal overkomen, waardoor ik ook vind dat je voorzichtig moet zijn.
Nouja ik vind het lastig uit te leggen, ik neem ook zeker boosters en vaccinaties voor zolang het nodig is maar niet met als nr 1 reden om long covid te voorkomen.
Dat vind ik opzich heel fijn.
Wel heel erg jammer dat er alsnog heel veel strakke regels zijn (gespreide inlooptijden, mondkapjes in de gang etc.).
De BSO’s gaan ook gewoon open, daar zitten kinderen van verschillende groepen en scholen door elkaar, maar wij moeten strikt iedereen gescheiden houden om besmetting te voorkomen?
Toch logisch dat er nog regels zijn?
Zeker! Maar hoe nuttig zijn deze regels?
Wij scheiden de groepen, zodat ze elkaar niet kunnen besmetten (tijdens het buitenspelen), maar op andere plekken komen kinderen wel samen?
Dat scheiden van de groepen levert behoorlijk veel werkdruk op namelijk.
En hoe lang houden we de scholen open? Bedoel bij ons zijn de vervangers vaak binnen 1 week gewoon op.
Dat van de BSO is ook echt behoorlijk onlogisch inderdaad, al denk ik dat die beslissing vooral gemaakt is om de ouders te ontzien? Ik weet ook niet zeker of ik het mijn kids naar de BSO laat gaan met die gemengde groepen. Maar ik ben wel heeeeel blij dat de scholen open gaan.
Ik ben verder ook blij dat de scholen weer open gaan!
Het is alleen dat ik een vrij pittige groep met zorgleerlingen heb, en dat de werkdruk
van de afgelopen weken dus gewoon blijft met deze regels. En daar zie ik gewoon wel tegenop.
Thuis (als je met meerdere siblings bent) en buiten school komen de kids ook samen. Ik denk niet dat je het helemaal kunt scheiden.
Klopt, maar waarom moeten we ze op school dan wel kosten wat kost scheiden?
Geen idee. Soms worden maatregelen gevoelsmatig genomen zonder echt een reden erachter.
Ik heb net ook mijn boosterprik gehad. Er stond een hele lange rij en het was heel druk, maar het liep wel redelijk snel door gelukkig. In de rij zelfs mijn stappendoel gehaald, dus dat scheelt weer een rondje wandelen vanavond
Ik ben wel heel benieuwd hoe de cijfers volgend weekend zijn, aangezien die nu al eerder stijgen dan dalen. Het helemaal openen van PO en VO zet namelijk ook de deur open om straks weer met aanvullende maatregelen te komen. Vooral dat switchen brengt zoveel onrust - zeker bij kinderen. Ik wil helemaal geen partypooper zijn, maar we hebben voor de kerstvakantie nog gezien hoeveel in 1 week kan veranderen. Hopelijk gaat dat dit keer niet gebeuren.
Ik kreeg vanavond een sms van de GGD dat ik 20 km verderop heel snel terecht kon? Terwijl ik dus voor komende maandag een afspraak heb hier in de stad. Nav de griepprik sms denk ik, maar lekker GGD als het in mijn stad was geweest had ik wel gebeld denk ik
Gistermiddag de booster gehad en voel me echt zo beroerd vandaag Vooral koorts, hoofdpijn en moe. Maar goed, liever ziek door de vaccinatie dan door (long)Covid
Same here, tot nu toe bij iedere prik wel 36u beroerd geweest. Vraag me af of dat ook betekent dat ik veel last zou hebben van een covid-besmetting, ben tot nu toe de dans ontsprongen Beterschap!
Hier ben ik ook wel benieuwd naar. En als je weinig bijwerkingen van ‘t vaccin hebt of je dan tijdens een coronabesmetting ook milde klachten zou hebben Of heeft wellicht iets met weerstand te maken dunno
Hier in Houten schiet het niet op. Zit al een kwartier in de rij te wachten op mijn prik… Maar blij dat ik hem weer krijg natuurlijk. (En mondmasker moet de hele tijd op, ook na het prikken.)
Ik ben juist soms bang dat het andersom is. Bij mijn ouders wel in ieder geval. Mijn vader had nergens last van na zijn vaccinaties en is echt heel ziek geweest door Corona. Nu ook long covid.
Terwijl mijn stiefmoeder was echt beroerd na de vaccinaties en had hele lichte klachten door corona.
De oude dames bij mijn aquagymklasje (lol) hadden ook nergens last van na hun vaccinaties, terwijl ik wel echt een dag verlept was. Ze zeggen toch ook dat jongere mensen vanwege hun sterkere immuunsysteem in de regel meer merken van het vaccin? (Maar ook dat het niet 1 op 1 is, als in: we kunnen niet op individueel niveau inschatten hoe de reactie op vaccinatie verband houdt met een eventuele reactie op besmetting…)