Caronatopic #14

Ik was net in de stad en ongeveer de helft van de mensen droeg al geen mondkapje meer. Ik ging even twijfelen maar de maatregel wordt toch echt pas 25 februari afgeschaft

2 likes

Haha ja ingewikkeld is het he. Ik kijk wel vooral hoe ik me voel tegen die tijd en of ik nog klachten heb.

Woensdag een sollicitatie en hoop wel echt dat ik dan weer mag, omdat ik digitale gesprekken gewoon niet zo fijn vind.

2 likes

Mijn smaak is trouwens ook helemaal raar. Pindakaas proefde ik niet vanochtend en koffie was vies, en nu smaakt zelfs water vies?! Hebben jullie dat ook?

1 like

Nee ik heb vooral dat de smaak minder is geworden, niet dat ik dingen vies vind.

En net wel honger maar aan mijn ei zat nul smaak. Had er nog extra veel peper en zout op gedaan. Nja volgende keer maar sriracha erop.

3 likes

Ik zit al een week thuis. Vriend was 2 dagen goed ziek. Maar ik ben echt al 5 dagen niet lekker en gisteren + vandaag beroerd.
Heletijd duizelig maar ook echt een gek gevoel in mijn hoofd. Soort migraine achtig en ook helemaal geen eetlust :confused:.
Vind het niet leuk.

Ik heb in oktober 2020 corona gehad en mijn smaak is nog steeds verpest. Ik lust o.a. geen komkommer, paprika, meloen en aardbei meer. Smaakt allemaal alsof het rot is. Bij kno arts geweest maar is niks te vinden en kunnen er ook niks mee.

5 likes

Wat ontzettend kut, zo lang al. Echt heel vervelend voor je. Hoop voor je dat het nog terugkomt.

Is het eigenlijk bekend waardoor dat komt? Ik kan me iets herinneren dat het virus zich aan smaakreceptoren bindt ofzo? Maar hoe kan het dan zo lang duren?

2 likes

Ik ben volgens mij klachtenvrij!!! :partying_face::partying_face:
Dus maandag ga ik uit quarantaine en eindelijk op kraambezoek bij m’n zus.
Mijn man is vandaag al langs geweest en hij zei dat het de knapste baby ooit was.
Helaas morgen nog wel een belangrijke bijeenkomst die ik mis, maar vind morgen uit quarantaine gaan net te risicovol.

12 likes

Fijn dat je klachtenvrij bent! Ik weet alleen niet of je je volgens de adviezen al op kraambezoek mag. Ik denk dat je er wel heen mag, maar officieel zou je 1.5m afstand nog moeten houden. Want deze adviezen gelden nog na je isolatie.

Komt u uit isolatie, volg dan deze adviezen tot 10 dagen na het begin van uw klachten of uw testdatum.

Houd 1,5 meter afstand van mensen buiten uw huishouden.
Vermijd als het mogelijk is het contact met kwetsbaren. Lukt dat niet houd dan zoveel mogelijk afstand.
Denk aan de hygiënemaatregelen.
En voor iedereen vanaf 13 jaar: draag een medisch mondneusmasker in alle publieke binnenruimtes, het openbaar vervoer en het onderwijs. Doe dat ook buiten als u geen 1,5 meter afstand kunt houden.

Bron: Informatiebrief positief getest persoon | LCI richtlijnen

1 like

Oh ik zal aan m’n zus vragen wat zij daarvan vindt. Volgens mij heeft ze 't er bijna net zo moeilijk mee als ik :sweat_smile:. En m’n man was er vandaag ook en die was zondag positief getest.

Ik had vanmorgen hetzelfde, voelde me bijna naakt ofzo haha

3 likes

Nee, maar ik ga hem wel halen!
Ik durf alleen nu niet. Drie weken geleden wakker geworden met draaiduizeligheid en nu nog steeds last van en heb niet zo’n zin om met deze klachten en rare gevoelens ook nog last te hebben van een booster.

2 likes

Ik heb dit met mijn reuk, die is nu veel minder en smaak is daardoor ook echt minder. Maar niet dat het ‘andere’ ruikt of proeft, gewoon echt minder. Maar ben er wel bang voor dat het nog komt, hoor je zoveel nu!

5 likes

Vind het toch best spannend hoor om op dag 6 met net Corona al op kraambezoek te gaan. Grens is naar 5 dagen geschoven om de samenleving wat meer open te houden ipv iedereen lang in isolatie maar een baby en de kraamvrouw zijn wel risicogroepen,

15 likes

Ik heb sinds een paar uur de standaard verkoudheidsklachten en kei erge keelpijn, zelfs water drinken doet pijn.

6 dagen geleden (maandagmiddag) praatte de docent waar ik altijd over klaag met consumtie en kreeg ik druppels op mn kind. Meteen gewassen op de toiletten maar ja voelde zo vies. Heb ook een heleboel kleuters en grotere kinderen gezien en de studenten op mijn opleiding. Of het komt door die mondkap die ik van een ander meisje droeg voor 5 min ± en daarna ook mn gezicht geschrobd. Wat een week, die mondkap voelt nog steeds zo smerig ook.

Morgenochtend testen. Helemaal klaar met die angst voor corona.

1 like

Te vroeg gejuicht haha gisteren pcr test laten doen en ik test positief helaas. Vooral keelpijn, moe en wat rusteloze benen dus hoop dat het hierbij blijft.

Wie weet waar ik betrouwbare sabbeltesten voor COVID kan kopen? Ik zie dat de Etos deze aanbiedt maar de reviews zijn vrij slecht.

2 likes

Pfoe ik voel me echt ziek nu. Al sinds vannacht koorts, hoesten, overal snot, hoofdpijn en mijn stem is helemaal weg. Ik dacht dat ik de verwarming per ongeluk aan had laten staan maar die staat helemaal uit haha. Wel goed voor mijn gasrekening.

Kruidvat heeft ze ook, maar weet niet of ze betrouwbaar zijn

Argh ik had een paar dagen geleden een date (twee dagen voor ik klachten kreeg) en we hebben gekust en hij is ook verkouden nu, maar hij test negatief met zelftest (zonder keelswab want daar had hij nog nooit van gehoord :roll_eyes:) en nu blijft hij gewoon dingen doen met andere mensen??? Jezus ik vind dit ZO dom

2 likes