Dank je! Ah de Rijksoverheid zegt dat deze testen minder betrouwbaar zijn helaas.
Vannacht heb ik echt liggen spoken joh. Ben zo beroerd en 39 graden koorts. Zo veel buikpijn ook en spierpijn door heel mijn lijf. Maar die koppijn??? Echt killing als ik vandaag nog meer verhoging krijg bel ik echt ff de hap.
Start klachten: 2-2-2022
Snap er helemaal niks van.
Ik heb hetzelfde ziekteverloop als mijn man. Die toen positief testte (en ook dochter)
Loop ok de hele tijd al te kwakkelen en droge hoest benauwd etc.
Nu ivm verjaardag een zelftest en huts positief.
Na meerdere negatieve testen en PCR
Mag om 14:00 al een nieuwe pcr test doen.
Wat gek! Misschien had je in het begin toevallig een ander virus? Beterschap in ieder geval!
Ja dat denk ik nu toch ook.
Mijn man heeft nu last van zijn stem.
We hebben de ziektes omgedraaid
Ik ben negatief maar gewoon zo ziek, ben echt benieuwd of het morgen wel positief is. Of gewoon verkouden maar hoe gek mn vorige week verliep zou het me verbazen als t geen corona was. Morgen ga ik om 7 u nog testen voordat ik naar school ga
Je bent zo ziek en je gaat naar school? Waarom?
Heb verplichte lessen en als ik die mis moet ik ze inhalen als ik stage heb, maar dat wil ik ook niet missen. Dus als ik geen corona heb ga ik wel gewoon.
Vandaag 5e dag isolatie, maar helaas nog een hoestje dus ik ga me toch afmelden voor m’n eerste stagedag morgen
Hier hetzelfde. Dacht echt dat ik corona heb. Koorts, keelpijn, verkouden en weinig smaak en reuk. Bij de ggd donderdag negatief getest en gisteren was een zelftest ook negatief.
Hopelijk voel je je snel beter!
Verenigd Koninkrijk schaft thuisisolatie af voor mensen met corona Verenigd Koninkrijk schaft thuisisolatie af voor mensen met corona | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl (via @NUnl)
Ik kan niet wachten tot het hier ook zover is! Ook al lijkt het mij tegelijkertijd heel gek, beetje tegenstrijdig gevoel krijg ik ervan.
Ik wilde juist net komen posten dat ik dit echt heel erg heftig vind en hoop dat wij dit ècht nog niet gaan doen voorlopig.
Is het nu gewoon de bedoeling dat we allemaal corona krijgen?
Ik ben zwanger en wil het echt vermijden, maar dat wordt wel steeds lastiger.
Vind dat echt een hele dikke middelvinger naar alle kwetsbaren in de samenleving en hoop dat wij dit punt niet bereiken. Sowieso zou de mens wel iets socialer mogen zijn qua ziek naar buitengaan. Nu is een verkoudheid doorgeven meestal niet zo erg, maar corona is zo onvoorspelbaar nogsteeds, vind niet dat je dat risico mag nemen.
Als ze dit gaan doen vind ik wel dat iedereen die t wil nog een boosterprik mogen geven. Hoop sowieso dat die in t najaar wel komt als een soort van griepprik.
Maar het lastige is dat je ook corona kunt hebben met hele milde klachten, zoals superlicht verkouden of een beetje hoofdpijn of helemaal geen klachten. Dus dat zijn wel situaties waarin ik anders gewoon zou werken (als het dus geen corona is). Verder eens hoor, ziek is ziek en dan vooral thuisblijven en uitzieken.
Of het verstandig is dat ze dat besluiten, daar heb ik nu geen mening over. Het ging mij er om dat toen ik het las ik deels een gevoel van opluchting had met het idee van, fijn als dat zou kunnen! Dus als dat ook door degene die er verstand van hebben wordt geadviseerd.
Plus dat jij zelf misschien wel milde klachten kunt hebben, maar degene aan wie je het doorgeeft wordt er wel doodziek van. Ik vind het echt heel raar aanvoelen dat je niet thuis hoeft te blijven als je weet dat je corona hebt (als je het heel mild hebt een niet eens weet dat je het hebt dan weet je niet of je thuis moet blijven maar dat is nu niet anders).
Thanks jij ook beterschap
Ja dat bedoelde ik ook niet. Dat is natuurlijk het verraderlijke van corona, je weet niet hoe erg je het krijgt of wat de gevolgen zijn. Dus daarom vind ik het logisch en goed dat er nu nog andere regels gelden. Het is meer dat ik uit kijk naar het moment (als dat al ooit komt) dat de situatie zodanig is dat er geen maatregelen en geen testen e.d. meer nodig zijn.
Misschien even ter geruststelling: op mijn werk hebben we sinds de boosters niemand meer naar het ziekenhuis hoeven sturen vanwege corona. De laatste die in het zkh terecht zijn gekomen met corona zijn eind oktober/begin november ingestuurd en daarvan was het merendeel toen al niet gevaccineerd. Inmiddels hebben bij ons nog hele seniorencomplexen corona gehad (dus qua leeftijd zijn dat toch kwetsbare mensen) en zelfs mijn transplantatie-patiënte met mega veel afweerremmende medicijnen en een 90-plusser zijn er goed doorheen gekomen.
Als we de kwetsbare mensen regelmatig blijven boosteren én als er geen nieuwe weer heftigere variant komt dan denk ik zelf ook dat die isolaties/quarantaines wel er vanaf kunnen - op dit moment dus.
Fijn om te horen! Ik weet nog wel met de versoepelingen in september/oktober(?) dat de 1,5 meter e.d. ineens niet meer hoefde en vlak daarna toch weer een nieuwe mega golf kwam. Jouw bericht geeft mij hoop dat de situatie deze keer wel echt anders is dan toen. Dus dat we nu echt de goede kant opgaan.