Caronatopic #14

Bij koorts zou ik sowieso niet werken! Niet goed voor je hart.

Ik zit sinds dinsdag in isolatie. Er is eigenlijk niet eens super veel veranderd, ik ging al niet vaak de deur uit. Maar de weinige dingen die ik dan noet meer kan doen (supermarkt, museum, feestjes) mis ik dan ofzo. Ik heb nu tijdwlijk geen werk dus verveel me de pleuris, heb gewoon teveel tijd en vrienden die wel allemaal werken. Van mij mag dit wel eens afgelopen zijn. Maar hopelijk hark ik woensdag een baan naar binnen!

Iets wat ik me al langer afvraag, heeft iemand een verklaring van de hoge sterftecijfers van bv Rusland? Die hebben 150.000 besmettingen per dag, maar ruim 700 doden per dag. Kloppen de gemelde besmettingen dan niet en is dat eigenlijk veel hoger, is de zorg slechter waardoor meer mensen overlijden of is er minder gevaccineerd en geboosterd en omicron toch niet zo mild waardoor er mensen sterven.

Vind t gewoon zo opvallend vergeleken met Nederland

Die hebben gevaccineerd met hun eigen vaccin (waarvan ik niet weet of dat even effectief was) en hun zorgstelsel is anders. De oma van een vriendin moest in Moskou opgenomen worden met covid (vorig jaar winter), die moesten vanuit alle landen in Europa hoogwaardigheidsbekleders in Rusland bellen om met steekpenningen te zorgen dat er een bed kwam voor oma. En voor een zuurstoftank moest nog apart gehosseld worden.
En of de cijfers helemaal correct worden doorgegeven is ook maar de vraag.

Ik weet dat het kan, maar blijf het wel een beetje gek vinden dat een zelftest negatief blijft maar de PCR positief en wel met klachten.

Misschien niet diep genoeg of niet in de keel of te vroeg of weet ik t wat… zelftest is toch altijd anders dan test door iemand die ervoor opgeleid is

8 likes

Pff boos op het werk van mijn vriend. Allereerst komen ze hun afspraken de afgelopen twee jaar totaal niet na (zo werd er besloten om met bubbels te werken, maar werkt mijn vriend om de dag weer met anderen), nu heeft hij corona via zijn werk gekregen en willen ze hem vandaag op het werk zien. “Na dag 5 mag je weer te werk” Joe, als je klachtenvrij bent wel ja, hij snottert en hoest nog veel, ondanks dat hij op dag 7 zit. Zelftesten slaan ook nog positief uit. Is die RIVM-website nou zo moeilijk te begrijpen als werkgever?

Bij klachten gewoon thuisblijven ja!

Zelftesten zullen trouwens de komende periode positief uit blijven slaan. Dus ook als je niet meer besmettelijk bent. Dat noemen ze vals-positief.

1 like

Dat weet ik ook :slight_smile: maar snap wel dat mensen dus geen pcr test doen als hun zelftest negatief blijft

De zelftesten van mijn vriend en mij waren gewoon negatief op het moment dat we klachtenvrij waren, ongeveer na een week.

Ja negatieve testen kunnen er altijd tussen zitten natuurlijk. Ik bedoelde meer dat zelftesten niet zoveel zin hebt als je corona hebt gehad recent (binnen 8 weken zoals hieronder te zien) omdat er een dikke kans is dat ze positief zullen uitslaan:

1 like

Volgens mij staat hier dat PCR testen niet zoveel zin heeft, maar zelftesten wel kan. Of lees ik dat verkeerd?

1 like

Ik lees na een negatieve pcr test.

Maar als je geen pcr test mag maar wel zelftesten (die nog minder nauwkeurig zijn), dan snap ik de logica niet helemaal.

3 likes

Ik snap het allemaal niet meer zo goed, moet je nog een mondkapje op, bijvoorbeeld in winkels of openbare gebouwen?

1 like

Ja, tot de 25e.

Hier ging het een paar dagen geleden ook al over en @Ovenschaal probeerde dat toen juist te ontkrachten.

Een paar mensen hebben toen getest als experiment en waren ook negatief.

2 likes

Ooh die heb ik gemist. Ik ben zelf ook helemaal voor testen maar vraag me dan af hoeveel zin dat heeft. Deze info heb ik van rivm gehaald.

Zal eens gaan testen om te kijken of ik nu negatief test

3 likes

Ik vond het heel fijn om die negatieve test in handen te hebben. Vooral omdat we onze ouders graag weer wilden zien, maar absoluut niet wilden besmetten.

Ik ben benieuwd wat jouw test aangeeft!

1 like

Mijn zoon had op 11-2 positieve zelftest, 12-2 positieve pcr. 18-2 nog een positieve zelftest, wel was t lijntje veel dunner. Vandaag weer een zelftest gedaan en die was negatief.

4 likes

@the.rebel.club Had jij na je prik nou ook zo lang last van je arm? De vorige keer had ik plaatselijk last van mijn arm maar nu voel ik het echt door heel mijn arm……

3 likes

Yes. Echt verschrikkelijke spierpijn alsof ik een vrachtwagen boven mijn hoofd had gehouden… ging na 2 dagen wel volledig weg. Sterkte :articulated_lorry:

1 like