Ooh wat fijn! Geeft jou ook meer rust denk ik kf niet?
Zelfde hier.
Ik moet morgen eigenlijk ook werken en ik voel me prima, maarja ik hoest nog steeds. Niet chill, want ik werk als zzpâer en ik loop nu gewoon inkomsten mis.
Ik werd vanmorgen toch weer wakker met een snotneus en beetje hoesten, dus nog langer in quarantaine (sinds 15.00 uur weer klachtenvrij) . Mân zelftest was ook weer positief (maar het streepje was al vager dan vrijdag!). Ik heb mân zus gebeld om af te zeggen en we waren samen mega verdrietig erom, maar tis wel de beste keuze.
Ook mân schoonmaakster voor morgen weer afgezegd dus ik denk dat ik dat zelf maar ga doen.
Ga komende week me voor 50% beter melden, want werken vanuit huis moet wel lukken als de dagen niet te lang zijn.
Edit: ik vind mân werk trouwens hartstikke leuk hoor, maar ik ben zo onredelijk boos op het systeem dat ik niets kan doen wat ik leuk vind, maar wel mân tijd aan werk moet besteden. Ik meld me ook bewust nog niet helemaal beter want ik vertik het dat ik alle energie die ik heb aan werk verspil en savonds niet meer lekker kan koken ofzo.
Mwah nee haha. Lockdowns zorgden bij ons voor best rustige tijden op het werk, omdat mensen dan vanzelf niet voor âonbenullighedenâ bellen of willen komen. We wilden ook geen volle wachtkamer etc. dus we vroegen mensen voor sommige zaken na de lockdown te bellen, waardoor onze agendaâs leger waren dan normaal.
De eerste coronapiek in maart-april 2020 was mentaal super zwaar en ik ga dat nooit vergeten, maar de volgende pieken gingen wel voor ons in de eerste lijn.
Oktober-november 2021 vond ik weer heel spannend, omdat we toen dicht tegen code zwart aanzaten, maar de agendaâs waren daarentegen toen ook weer relatief leeg.
December was nog vrij rustig, maar sinds januari lijkt het of iedereen weer gisteren geholpen wil worden aan zijn ingegroeide teennagel of versleten knie, dus het is nu gewoon weer super druk bij ons!
Maar ook mensen met relatief zware COPD etc. dan? Mijn moeder heeft dat en doet nu al niets, maar als dit op korte termijn ook bij ons gebeurt vind ik het echt niet fijn als ze zelfs al naar de supermarkt gaat haha⊠overdreven, weet ik, maar ik vind het best eng.
Ja die zitten er ook bij, echt vanalles.
Ik baal echt dat ik hier nu zo ziek van ben, want als ik me morgen weer moet ziekmelden is dat de vierde keer binnen een jaar. Twijfel echt of ik dat moet doen. Kan wel vanuit huis werken, dat scheelt. Maar ik wil ook niet het risico lopen dat ik er iets aan overhoud omdat ik niet goed genoeg heb uitgeziekt
Ik weet niet hoe ziek of verkouden je bent, maar ziek is ziek toch? En anders lekker thuis werken, met deze storm geen straf.
Ooh jongens de verveling is toegeslagen. Weet niet meer wat ik met mezelf aan moet. Ga morgen echt even de deur uit om even iets te dken, al is het maar oudpapier wegbrengen.
Ja is ook zo, maar het voelt zo lullig. De koorts is gelukkig wat gezakt, nog maar 38 graden dus echt nog maar net koorts, en verder veel hoesten, hoofdpijn, moe en snot overal. Ik ga proberen vanuit huis te werken, maar heb het wel tegen mijn manager gezegd, zodat ze het alvast weet mocht ik het niet de hele dag volhouden.
En ja, zolang je niet in de buurt komt van andere mensen moet dat kunnen toch? Hoe lang zit je nu al binnen?
Bij koorts zou ik sowieso niet werken! Niet goed voor je hart.
Ik zit sinds dinsdag in isolatie. Er is eigenlijk niet eens super veel veranderd, ik ging al niet vaak de deur uit. Maar de weinige dingen die ik dan noet meer kan doen (supermarkt, museum, feestjes) mis ik dan ofzo. Ik heb nu tijdwlijk geen werk dus verveel me de pleuris, heb gewoon teveel tijd en vrienden die wel allemaal werken. Van mij mag dit wel eens afgelopen zijn. Maar hopelijk hark ik woensdag een baan naar binnen!
Iets wat ik me al langer afvraag, heeft iemand een verklaring van de hoge sterftecijfers van bv Rusland? Die hebben 150.000 besmettingen per dag, maar ruim 700 doden per dag. Kloppen de gemelde besmettingen dan niet en is dat eigenlijk veel hoger, is de zorg slechter waardoor meer mensen overlijden of is er minder gevaccineerd en geboosterd en omicron toch niet zo mild waardoor er mensen sterven.
Vind t gewoon zo opvallend vergeleken met Nederland
Die hebben gevaccineerd met hun eigen vaccin (waarvan ik niet weet of dat even effectief was) en hun zorgstelsel is anders. De oma van een vriendin moest in Moskou opgenomen worden met covid (vorig jaar winter), die moesten vanuit alle landen in Europa hoogwaardigheidsbekleders in Rusland bellen om met steekpenningen te zorgen dat er een bed kwam voor oma. En voor een zuurstoftank moest nog apart gehosseld worden.
En of de cijfers helemaal correct worden doorgegeven is ook maar de vraag.
Ik weet dat het kan, maar blijf het wel een beetje gek vinden dat een zelftest negatief blijft maar de PCR positief en wel met klachten.
Misschien niet diep genoeg of niet in de keel of te vroeg of weet ik t wat⊠zelftest is toch altijd anders dan test door iemand die ervoor opgeleid is
Pff boos op het werk van mijn vriend. Allereerst komen ze hun afspraken de afgelopen twee jaar totaal niet na (zo werd er besloten om met bubbels te werken, maar werkt mijn vriend om de dag weer met anderen), nu heeft hij corona via zijn werk gekregen en willen ze hem vandaag op het werk zien. âNa dag 5 mag je weer te werkâ Joe, als je klachtenvrij bent wel ja, hij snottert en hoest nog veel, ondanks dat hij op dag 7 zit. Zelftesten slaan ook nog positief uit. Is die RIVM-website nou zo moeilijk te begrijpen als werkgever?
Bij klachten gewoon thuisblijven ja!
Zelftesten zullen trouwens de komende periode positief uit blijven slaan. Dus ook als je niet meer besmettelijk bent. Dat noemen ze vals-positief.
Dat weet ik ook maar snap wel dat mensen dus geen pcr test doen als hun zelftest negatief blijft
De zelftesten van mijn vriend en mij waren gewoon negatief op het moment dat we klachtenvrij waren, ongeveer na een week.
Ja negatieve testen kunnen er altijd tussen zitten natuurlijk. Ik bedoelde meer dat zelftesten niet zoveel zin hebt als je corona hebt gehad recent (binnen 8 weken zoals hieronder te zien) omdat er een dikke kans is dat ze positief zullen uitslaan:
Volgens mij staat hier dat PCR testen niet zoveel zin heeft, maar zelftesten wel kan. Of lees ik dat verkeerd?