Caronatopic #14

Ik kom er niet uit via de website van RIVM en de quarantaine check website.

Afgelopen vrijdag kreeg ik klachten (verkouden en keelpijn) en testte ik positief. Mijn vriend en 2 kinderen ook getest, en ook zij zijn positief getest afgelopen vrijdag. Mijn vriend en ik zijn beide geboosterd.

Mijn vriend en beide kinderen hebben gelukkig nog steeds geen klachten. Ik nog wel en ga er vanuit dat ik dat donderdag ook nog heb en dus nog positief test.

Aankomende donderdag is het dus 5 dagen geleden. Mogen mijn vriend en beide kinderen dan donderdag wel uit isolatie, en dus naar de dagopvang/BSO? Ondanks dat ik nog klachten heb en ik geen afstand tot hen kan houden.

Wat zijn dan de regels? En maakt het nog verschil of zij dan positief of negatief testen?

2 likes

Ja. Als zij klachtenvrij zijn en dus 5 dagen in quarantaine zijn geweest mogen zij weer naar buiten.

2 likes

ik krijg steeds meer ‘ik ben mijn pil vergeten te slikken in week 2 ben ik nu zwanger’ vibes van dit topic

51 likes

Haha

(grapje :speak_no_evil: )

7 likes

Het is niet meer zo dat wanneer je uit isolatie mag er geen andere adviezen meer gelden. Het maakt dan niet uit of je nog positief of negatief test. Voor iedereen die uit isolatie mag gelden nog deze aanvullende regels tot 10 dagen na de positieve test of start klachten.

Mag u uit isolatie? Hou u dan 10 dagen aan dit advies. U begint met tellen vanaf de dag dat u klachten kreeg of vanaf de datum van positieve (zelf)test:

Houd 1,5 meter afstand;
Vermijd zoveel mogelijk contact met kwetsbare personen ;
Voor iedereen vanaf 13 jaar: draag een medisch mondneusmasker in alle publieke binnenruimtes, het openbaar vervoer en onderwijs en buiten op plaatsen waar geen 1,5 meter afstand gehouden kan worden.
Pas de algemene hygiënemaatregelen zorgvuldig toe.

1 like

Ik heb nu ook corona en kwam hier dus ook pas achter toen ik een mail kreeg van de GGD n.a.v. mijn positieve test, ik had er daarvoor volgens mij nog nooit iets over gehoord? Ik moest ook wel een paar keer doorklikken voor ik bij deze informatie kwam dus ik vraag me af hoeveel mensen dit weten en zich eraan houden.

2 likes

Ik ben eind januari positief getest, best ziek geweest, sinds 1,5 week weer aan het werk, maar wel ontzettend moe. Pfeiffer moe zeg maar. Is er iets aan te doen of wil ik gewoon te snel? Ben sinds afgelopen vrijdag hele dagen aan het werk (kinderopvang) maar ben echt kapot na een dag werken.

En dan dit; m’n dochter woont niet meer thuis maar is afgelopen zondag hier geweest en test gisteren positief. Zou ik hier weer door besmet kunnen zijn? Zou dat zo snel kunnen? We hebben geen afstand gehouden enz.

1 like

Je bent nu maximaal 4 weken verder na je besmetting het is hartstikke normaal dat je nog moe bent. Gewoon minder gaan werken. En nee zo snel raak je niet herbesmet. Je hebt voorlopig genoeg antistoffen.

2 likes

Vanavond als gezin uitstapje naar de prikstraat.
Kijk er nu al naar uit

Not, nu al stik zenuwachtig! Ons kind gaat ook en ben ook zenuwachtig voor hem. Brr

2 likes

Er ziek van corona ben ik niet (halleluja vaccinaties)
Maar mijn oren!!!

Ik gebruik neusspray en gaap en kauw en heel af en toe “plop” een oor open. Eventjes. :triumph:
De constante ruis en piep zijn ook zo gezelllig.

1 like

Nooooo het stadium van niets proeven is aangebroken. “Proef” alleen pittige dingen omdat dat brandt maar proef niets. :sob:

1 like

Corona is echt raar. De koorts en verkoudheid zijn nu (bijna) weg maar nu heb ik allemaal vage klachten. Heel benauwd, duizelig/wazig, oorsuizen/piep in mijn oor, heel snel moe en buiten adem, en net waren mijn voeten zo koud dat ze helemaal gevoelloos waren (terwijl het binnen 21 graden was?!), heb een half uur heet moeten douchen om ze warm te krijgen. Ik ben echt kapot.

En mijn smaak is ook nog steeds weg, proef idd alleen pittig en heel zoet eten. Heb een halve pot sambal over mijn avondeten gegooid om iets te proeven. Nu is mijn sambal op, sad.

Vriend had dinsdag avond positieve zelftest. gisteren naar de GGD geweest om te testen. Positief. Nu begin ik zijn begin klachten over te nemen. nu ben ik zelf nog negatief dus ik mag principe nog naar buiten maar ik denk dat ik dat maar gewoon niet meer doe. Lekker in mn hol blijven en hobbyen en werken dan maar.

Als je klachten krijgt mag je sowieso niet meer naar buiten, ook als je zelftest negatief is

5 likes

Gelukkig zit ik al 48+ uur binnen.

2 likes

Ik was ook van deze informatie uit gegaan.

1 like

Oh wat gek, dacht dat dit niet meer gold ivm vele valsnegatieve zelftesten.

Als je in contact bent geweest met positief getest persoon en je hebt klachten moet je in quarantaine tot de ggd-test op dag 5

Niet als je geboosterd bent of onlangs corona hebt gehad

2 likes

Hier staat iets anders: Informatiebrief nauwe contacten | LCI richtlijnen
Zoals ik het lees moet je wel in quarantaine als je klachten hebt

6 likes