Caronatopic #14

Heeft iemand ooit gebeld voor een testafspraak? Kan je dan zelf een tijd kiezen?

Online krijg ik alleen vroege tijdstippen en dan zou ik een hele dag stage missen. Aan het eind van de dag zou beter zijn (ik test ivm nauw contact die positief is. Zelf geen klachten en booster dus ik mag nog naar stage)

ja je kunt gewoon aangeven wanneer jou goed uitkomt en dan kijken ze of er een plekkie is!

ik was vandaag nog de hele dag heel moe, maar net na het werk een uur geslapen en nu voel ik me echt als herboren! eeeeindelijk voel ik me weer een beetje normaal :partying_face: ok ik doe net of het twee jaar heeft geduurd, het was maar sinds vorige week vrijdag

hahaha sorry

2 likes

M’n kind was gisteren blijkbaar heel bijzonder want zo jong hadden ze nog niet gezien. (Hij’s 6)

Hij kreeg super veel aandacht van iedereen en elke x kwam er een andere medewerker van het rode kruis langs om met hem te praten. Hij voelde zich hele aal speciaal. Achteraf een lekkere mcflurry gehaald.
We zijn nu 24u verder en geen klachten gehad, mijn man ook niet en ik een beetje ā€˜koorts’ (38 is dat koorts? Verhoging?)

6 likes

Ik ben 3 weken terug positief getest met GGD test, zelftesten waren daarvoor en daarna negatief. Nu kreeg ik gisteravond keelpijn en veel snot, zelftest vanmorgen was positief. Is dit een nieuwe besmetting? Ik ben wel weer in contact geweest met positief geteste collega en kinderen. Klachten nu zijn ook heel anders dan de vorige besmetting. Tussendoor ben ik klachtenvrij geweest en ook gewoon weer gaan werken.

1 like

Ik heb de GGD gebeld en die zegt dat, wanneer ik GGD ga testen, deze waarschijnlijk nog positief is van de vorige besmetting. Het kan een herbesmetting zijn, ze zien het wel steeds vaker dat mensen snel weer besmet raken. Advies is om weer in quarantaine te gaan en pas weer naar buiten te gaan als ik 24 uur klachtenvrij ben.

1 like

Kunnen jullie je niet isoleren van hem?

@Alleswaterwas lijkt me echt heel raar om binnen 3 weken een nieuwe besmetting te krijgen. Zo snel dalen je antistoffen niet. Of was je de eerste keer zeer mild ziek?

Ik was in de stad vanmiddag en daar was het heel druk, dus ik had soms nog m’n mondkapje op (vind ik fijner). Mompelt er een man naar me ā€œKom toch uit je angstpsychoseā€ HAHAHAHA

@Camper sterkte! Hoop dat het meevalt.

8 likes

Kom ik weer met mijn vraag :skull: Sorry alvast.
Ik was dus flink verkouden afgelopen tijd en heb tig zelfstests gedaan en 1 GGD test; allemaal negatief.
Ben op de basisschool geweest, op mijn opleiding en paar winkels in de afgelopen week. Ben niet meer ziek btw.

Nu zijn mijn beide ouders ziek, licht verkouden en hebben positieve zelftests. Ze zijn echt stuk minder ziek qua klachten dan ik eerst. Maar ja wel meteen positieve zelftests. En ik weer een negatieve.

Nu komt de vraag :sweat_smile: Ik zou morgen naar mn vriendin gaan met een baby van 4 maanden. Natuurlijk wil ik niemand besmetten, maar ja ik woon wel met mijn ouders die wel waarschijnlijk corona hebben.
Wat zouden jullie doen? Ik neig naar thuis blijven voor de zekerheid.

2 likes

Ik zou het even aan die vriendin voorleggen. Dan kan zij de afweging maken of ze het ok vindt als je komt (zonder klachten en met negatieve test) of dat jullie het verschuiven naar een later punt.

4 likes

Ja heb dr geappt maar ze sliep al. Ben zo angstig door dit soort dingen, wil niet afzeggen maar straks wordt de baby ziek of haar bejaarde moeder, voel ik me eeuwig schuldig.
Wat een gedoe die hele kut corona.

3 likes

Heb de afgelopen dagen alleen maar negatieve zelftests gehad maar wel milde klachten. Gisteren afspraak gemaakt voor het testen bij de GGD en ik ben dus wel positief. Ondanks negatieve zelftest een half uur van te voren nog.

3 likes

Ik had ook 4 uur na m’n ggd test nog een negatieve zelftest, terwijl de ggd dus wel positief terug kwam. Nu was ik ook niet echt verbaasd want ik had klachten en m’n man was al positief getest.
Toen ik in december negatieve zelftests had was het advies dat je bij aanhoudende klachten en negatieve zelftests je alsnog een afspraak bij de ggd moest maken, maar dat is nu dus ook niet meer het advies volgens mij. (kon het iig niet vinden).

Trouwens wij hebben op werk de info gekregen om uitdeelpunt te worden voor zelftests en mondkapjes! De zelftests gaan we wel doen maar de mondkapjes moet je per 2000 stuks aanvragen (40 doosjes) dus die gaan we overslaan, want zoveel opslagruimte hebben we niet.

1 like

Mijn vriend is ook positief en ik heb dus ook wat klachten, gelukkig niet zwaar. Het verbaasde mij in ieder geval niet dat GGD test wel positief terug kwam. Ben in ieder geval blij dat ik wel ben gaan testen bij de GGD.

1 like

Mijn date is dinsdag positief getest en ik ben de zaterdag en zondag ervoor de hele tijd met hem geweest. Ik weet niet hoe maar mijn test bij de ggd was 6 dagen na het laatste contact, gister, negatief. Echt zo fijn

7 likes

En dan mag bj ons iedereen gewoon lekker op kantoor komen deze week als ze na het carnavallen maar even een zelftest doen :thumbsup:
Helemaal leuk nu er ook weer maximale bezetting is.

8 likes

Dit is niet een perongeluk angry dingetje.
hoe stom, ik zou echt weigeren.

2 likes

Ik denk ook dat ik op donderdag niet naar kantoor ga. Dat is de drukste dag van de week en dan is carnaval voorbij. Gelukkig werk ik het grootste deel thuis.
Eerst zeiden ze niet komen na carnaval, dat leek me een beter idee. En dan werk ik ook nog ergens waar corona nogal een belangrijk onderdeel van het werk is :tired_face:
Ik ben zwanger dus wil een besmetting nu echt voorkomen. Gelukkig snappen mijn team en manager dat wel. Maar het is voor iedereen toch vragen om besmetting zo?

3 likes

Contact opnemen met de bedrijfsarts

4 likes

Niet aan die verwachting toegeven hoor! De maatstaf die ik tijdens mijn burn-out aanhield, is hier ook goed van toepassing: zolang je niet volledig voor jezelf kunt zorgen Ʃn nog wat energie over hebt, hoef je niet aan werken te denken. Eerst maar weer eens voor jezelf kunnen zorgen. Als het lang(er) duurt, kan het inderdaad verstandig zijn alvast contact te zoeken met de bedrijfsarts. Nog veel beterschap!

7 likes