Caronatopic #14

Ik heb 2 weken geleden Corona gehad (samen met man en baby) maar we hoesten ons nog allemaal rot. Mijn man en ik beginnen nu ook weer keelpijn te krijgen… Hebben jullie ook nog lang door gehoest na een besmetting?

1 like

Ja ik ook, 14 feb positief en hoest nog steeds. Voel me helemaal opgelaten in de winkel als het ineens weer op komt :sweat_smile: ik voel m’n keel ook af en toe, dacht eigenlijk dat het door het hoesten kwam.

1 like

Hier ging het ook precies zo. Het hoesten bleef lang duren en 1.5 week later werden we weer ziek (begon met keelpijn), maar dat was waarschijnlijk een anders virus.

1 like

Vermoeiend lijkt me dat! Ik ben zelf anderhalve week geleden positief getest en was na anderhalve dag weer van het hoesten af. Is (tot nu toe) niet teruggekomen.

4 likes

Ik ben zo aan het hoesten en het doet elke keer zo’n pijn aan mn buik en ik voel me zo schuldig tegenover de baby :cry:

Sorry ben even zo verdrietig

5 likes

Ahh herkenbaar. Heb ook heel lang heel heftig gehoest tijdens zwangerschap (2018). Toen ook zo vaak gegoogeld of het schadelijk is maar nee echt niet. Je hoeft je echt niet schuldig te voelen.
Het is voor de baby inmiddels een vertrouwd geluid/gevoel dus jij weet wat je straks na de geboorte moet doen om de baby te kalmeren :wink:

4 likes

Bedankt voor je bericht, heel lief! Ben inmiddels ook weer gekalmeerd gelukkig. :heart:

2 likes

Gatsie ik denk dat ik het nu ook heb:(. Hoop zo dat ik mijn ouders niet besmet heb.

Ik heb net voor t eerst een melding uit de corona app gehad. Zou afgelopen zaterdag in aanraking zijn geweest.
Ben in de sportschool geweest, daar waren 5 mensen.
En thuis, hadden wel verjaardag gevierd maar niemand anders vd verjaardag heeft de melding. Moet wel sportschool zijn. Ik hoef niet in quarantaine want booster, maar voelt wel raar.
Baal dat ik gisteren mn spullen op werk heb laten luggen, kan nu dus niet thuiswerken.
Moet af en toe niezen, maar heb niet het idee dat ik echt klachten heb.
Lastig hoor.

Het was te verwachten na 3 dagen carnaval, een positieve zelftest :sweat_smile: gelukkig tot nu toe alleen een beetje last van m’n keel

3 likes

Positieve test. Ik heb zo’n intense koppijn dat ik er niet van geslapen heb en nu lig ik dus ook maar wat in bed. Ik wil gewoon slapen

2 likes

Heel veel beterschap en sterkte voor iedereen :heart: :hugs:

Ok hier komt een mega zelfmedelijden stuk wat ik even kwijt moet:

Hoe extreem voorzichtig ik ook altijd ben geweest, ik heb nu ook corona. Het stomme is dat ik al drie weken ziek was en dat net beter leek te gaan. Ik ben twee weken lang niet buiten geweest op een begrafenis na, en heb daar dus corona opgelopen. Ik ben dus al helemaal gek van het binnen zitten en het nutteloos voelen.

Ik zou maandag na drie weken eindelijk weer werken maar dat gaat dus weer niet door. Voel me zo schuldig naar m’n baas. En ik ben nu twintig weken zwanger en heb me al zo’n zorgen gemaakt de afgelopen tijd. Ik denk dat de baby straks mijn stem helemaal niet kent, maar alleen mijn hoest. Die wil waarschijnlijk ook af en toe even rustig slapen en dan komt er weer zo’n zeehond een uur lang blaffen…

@lightbox Super herkenbaar dus. De verloskundige zei ook nog dat de baby echt heerlijk beschermd zit en alleen maar vertrouwd met je raakt door je veel te horen :’)

8 likes

Herkenbaar dat vervelende hoesten. Heb het zelf half januari gehad, 2 weken geleden ander virus met verkoudheid en keelklachten en ik heb nog steeds een gort droge hoest, en last van heesheid. Ik heb volgende week eindelijk weer een optreden, hoop echt dat ik dan weer fatsoenlijk kan zingen…
.

1 like

Algemeen bericht mbt hoesten wat lang aanhoudt kun je ook naar de huisarts hè en vragen om een puffer. Wat er gebeurt bij zo’n virus infectie is dat er een tijdelijke overgevoeligheid ontstaat van de longen. Bij de een uit het vooral in een droge hoest en bij de ander in benauwdheid. Dit kun je onderdrukken door inhalatie corticosteroïden (soort van prednison maar dan via een puffen in een lage dosering) gedurende enkele weken (2-4 weken).

9 likes

Oh goeie tip! Ik ben bij de huisarts geweest en kreeg antibiotica (omdat ze dacht aan een bacteriele infectie), maar die sloeg helaas niet aan. Codeine wilde ze liever niet aan beginnen ivm zwangerschap. Als de hoest na de corona weer aanhoudt ga ik hier eens om vragen.

@Velvetbetty Jeetje wat balen, zo lang al. Helemaal als je dan ook nog zingt. Hopen dat het gauw beter wordt!

2 likes

Puffers mag je zeker bij de zwangerschap. Ik heb meerdere virussen gehad tijdens zwangerschap met zo’n nare hoest erachter aan. Beterschap!

3 likes

Ik heb vanochtend een positieve zelftest gehad (gelukkig weinig klachten) maar kan nergens echt vinden of je nu dan ook per se nog een PCR test zou moeten doen? Online lees ik dat een zelftest ook voldoende is, maar mensen in mijn omgeving zeggen dat een PCR wel nog gewoon moet. Iemand hier die dat weet?

2 likes

Stap 4: na de zelftestZelftest positief: maak testafpraak bij GGD

Met een positieve zelftest heeft u waarschijnlijk corona. U moet dan maatregelen nemen.

Van de site vd overheid

1 like

Ja ik heb ook al medicatie gehad die de hoest onderdrukt, omdat ik gewoon echt niet meer sliep. Hielp toen wel goed, mocht het niet te lang in nemen. Maar ga straks maar weer even bellen, ik voel gewoon druk op mn borst als ik moet hoesten.

@Indigo Thanks. Jij ook sterkte! <3

3 likes

Ik weet niet beter dan dat je dan ook nog een PCR-test doet. Ik vroeg me gister hetzelfde af, maar heb wel een PCR ingepland.

1 like