Caronatopic #14

Moest je bij carnaval testen voor toegang? Ik ga binnenkort naar een concert en krijg het echt benauwd bij het idee, maar ik wil dat ook niet eeuwig meer gaan vermijden want ik geloof niet dat Covid snel weggaat. Ik heb nog niet zo lang geleden Covid gehad (2x) en het is 1G beleid als het goed is. Maar als ik dat zo lees over carnaval denk ik echt ooohnee ik wil niet.

Nee dat was vrije toegang overal (in mijn stad iig)

1 like

Hier ook geen testen omdat het feitelijk ook ongeorganiseerd was (en de hoeveelheid kroegen waar officieel 500 lui in passen schaars zijn)

4 likes

Ik was gisteren bij een optreden in Rotterdam. Geplaceerd dus geen tvt of ctb. En echt zo veel mensen die aan het snotteren en hoesten waren. Echt zo k*t. Blijf dan gewoon thuis :face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Misschien hadden ze wel een (zelf)test gedaan.

3 likes

Hmm ja daar heb je een punt. Alsnog vond ik het ruk. Maar misschien had ik niet verwacht dat als je vet moest hoesten je gewoon lekker naar een optreden gaat. Omdat ik dat dan niet zou doen.

2 likes

Mijn test was dus positief, maar ik ben maandag nog in het ziekenhuis geweest voor een gynaecologische behandeling. Moet ik dan het ziekenhuis bellen om door te geven? :thinking: Ik had maandag geen klachten uiteraard.

1 like

Sinds wanneer heb je klachten?

2 likes

Gisteren en toen ook meteen in isolatie gegaan.

2 likes

Zou dan wel bellen ja. Beterschap!

2 likes

Dan ga ik dat morgen even doen :slight_smile: Thanks voor het antwoord!

1 like

De vriend van een vriendin van mij is zojuist positief getest en ik heb haar eergisteren nog gezien en geknuffeld. En gisteren heb ik mijn oma bezocht en omarmt, maar ik had maandag nog wel gezelftest…

4 likes

Ik weet voor 99% zeker dat ik corona heb en ik heb voor morgen een pcr-test staan, maar als ik me zo voel als vandaag zie ik het echt niet zitten om daar naartoe te rijden😩.

3 likes

Dat ik nu al wakker ben is jammer maar ik viel me echt een stuk beter! Heb denk ik het ergste gehad. #dankbaar #blessed

10 likes

Niet te geloven maar echt: heb voor de 3e keer corona (denk ik: meteen streep bij de zelftest zojuist), ondanks vaccinaties incl booster.

1 like

Ik ken in mijn directe omgeving meerdere mensen waarbij dit helaas het geval is. Een paar ook echt direct na de booster. Dikke pech, hopelijk valt het mee!

Dat is wel echt pech hebben! Is je weerstand verder normaal? Misschien kun je het verder laten uitzoeken mbt antistoffen bepalen over enkele maanden.

1 like

Ja daar twijfel ik dus nu wel aan… Ik ben normaal gesproken eigenlijk nooit ziek, maar vind dit toch wel gek. Laatste keer corona was eind oktober, booster gehad eind januari.

1 like

Pff, ik dacht al ongeveer dat ik immuun zou zijn voor corona (werk in de zorg, heeel veel patiĆ«nten gezien), maar na 2 jaar toch aan de beurt nu. Valt me echt tegen hoe ziek ik me voel, ondanks booster…Koorts, hoofdpijn, ellendig…
Mijn werkgever zet me nu heel erg onder druk om nu toch vanuit huis te werken (is sowieso vrij onmogelijk, kan alleen maar patiĆ«nten bellen, meer niet), omdat er amper vervanging te vinden is door vakantie, maar voel me echt te beroerd. Daardoor voel ik me weer een beetje een aansteller…had echt niet verwacht zo ziek te worden.

3 likes

Vind dit tegenwoordig erg kwalijk.
Negatief? Oh niks aan de hand dus je kan gewoon werken?
Positief, zit je toch thuis dus kun je dit en dat wel allemaal doen.

Hallo waar is het gewoon ziek gebleven?

29 likes