Caronatopic #14

@DoeMaar ik ga een PCR inplannen!

2 likes

Ben benieuwd dalijk de drukte bij de teststraat. Onze drive through is er niet meer

2 likes

Je moet inderdaad nog een PCR test doen maar in mijn omgeving hoor ik helaas wel veel dat mensen dat gewoon niet doen en na een positieve zelftest in isolatie gaan en that’s it; omdat men zegt van ja wat schiet ik ermee op om een PCR test te doen? Lees ook dat de besmettingscijfers dalen, specifiek onder jongeren, maar ik vraag me af of ze echt dalen of dat er gewoon veel mensen zijn die wel corona hebben (zelftest) maar geen PCR test meer doen. Ik hoor in mijn omgeving in ieder geval nog steeds heel veel besmettingen, zeker nu na carnaval. Ik ken letterlijk niemand die is gaan carnavallen en geen corona heeft opgelopen, behalve iemand die het net 3 weken daarvoor gehad heeft.

2 likes

Sws is nadenken echt onmogelijk nu en voel ik me mega warrig. Vriend werkt thuis ivm mijn positieve test. We hebben een minihuisje waarin we elkaar onmogelijk kunnen ontwijken. Slapen samen (ik bedoel ik was maandag al besmet en toen sliepen we ook samen). Ik ga ook niet na elk wc bezoekje de hele wc boenen (en deurklinken en weet ik veel wat). Dus ik heb redelijk een error en weet het allemaal even niet

1 like

Ik ken er maar 1 die niet ziek is van de carnaval en meer dan 10 wel, maar niemand van hen heeft officiele Pcr test gedaan. Ik ben blij dat ik thuis ben gebleven zeg. Heb zelf wel Pcr test gedaan omdat mn beide ouders positief zijn maar ben nog altijd niet ziek, hoera voor de booster.

Maar het is toch veiliger om het bij een zelftest te houden? Er zijn nog steeds veel mensen met negatieve uitslag bij de test straat, dus als je dan alweer dat je positief bent waarom zou je die mensen dan risico laten lopen? Kun je toch beter gelijk binnen blijven?

1 like

Volgens mij is het vooral belangrijk om een PCR test te doen voor het geval je langdurige klachten krijgt en daar hulp bij nodigt hebt (zoals fysio etc.), zodat je dat dan vergoed kan krijgen. Je hebt dan volgens mij niks aan alleen je zelftest. Dit las ik paar weken terug in dit topic.

5 likes

Ik heb al 2 keer een positieve zelftest gehad met negatieve PCR, dus in dat opzicht sowieso de moeite waard

1 like

True, niet aan gedacht. En vind de optie als bewijs bij evt langdurige zorg ook belangrijk. Ik ben om! Haha

1 like

Moest je bij carnaval testen voor toegang? Ik ga binnenkort naar een concert en krijg het echt benauwd bij het idee, maar ik wil dat ook niet eeuwig meer gaan vermijden want ik geloof niet dat Covid snel weggaat. Ik heb nog niet zo lang geleden Covid gehad (2x) en het is 1G beleid als het goed is. Maar als ik dat zo lees over carnaval denk ik echt ooohnee ik wil niet.

Nee dat was vrije toegang overal (in mijn stad iig)

1 like

Hier ook geen testen omdat het feitelijk ook ongeorganiseerd was (en de hoeveelheid kroegen waar officieel 500 lui in passen schaars zijn)

4 likes

Ik was gisteren bij een optreden in Rotterdam. Geplaceerd dus geen tvt of ctb. En echt zo veel mensen die aan het snotteren en hoesten waren. Echt zo k*t. Blijf dan gewoon thuis :face_with_symbols_over_mouth:

2 likes

Misschien hadden ze wel een (zelf)test gedaan.

3 likes

Hmm ja daar heb je een punt. Alsnog vond ik het ruk. Maar misschien had ik niet verwacht dat als je vet moest hoesten je gewoon lekker naar een optreden gaat. Omdat ik dat dan niet zou doen.

2 likes

Mijn test was dus positief, maar ik ben maandag nog in het ziekenhuis geweest voor een gynaecologische behandeling. Moet ik dan het ziekenhuis bellen om door te geven? :thinking: Ik had maandag geen klachten uiteraard.

1 like

Sinds wanneer heb je klachten?

2 likes

Gisteren en toen ook meteen in isolatie gegaan.

2 likes

Zou dan wel bellen ja. Beterschap!

2 likes

Dan ga ik dat morgen even doen :slight_smile: Thanks voor het antwoord!

1 like