Caronatopic #14

De vriend van een vriendin van mij is zojuist positief getest en ik heb haar eergisteren nog gezien en geknuffeld. En gisteren heb ik mijn oma bezocht en omarmt, maar ik had maandag nog wel gezelftest…

4 likes

Ik weet voor 99% zeker dat ik corona heb en ik heb voor morgen een pcr-test staan, maar als ik me zo voel als vandaag zie ik het echt niet zitten om daar naartoe te rijden😩.

3 likes

Dat ik nu al wakker ben is jammer maar ik viel me echt een stuk beter! Heb denk ik het ergste gehad. #dankbaar #blessed

10 likes

Niet te geloven maar echt: heb voor de 3e keer corona (denk ik: meteen streep bij de zelftest zojuist), ondanks vaccinaties incl booster.

1 like

Ik ken in mijn directe omgeving meerdere mensen waarbij dit helaas het geval is. Een paar ook echt direct na de booster. Dikke pech, hopelijk valt het mee!

Dat is wel echt pech hebben! Is je weerstand verder normaal? Misschien kun je het verder laten uitzoeken mbt antistoffen bepalen over enkele maanden.

1 like

Ja daar twijfel ik dus nu wel aan… Ik ben normaal gesproken eigenlijk nooit ziek, maar vind dit toch wel gek. Laatste keer corona was eind oktober, booster gehad eind januari.

1 like

Pff, ik dacht al ongeveer dat ik immuun zou zijn voor corona (werk in de zorg, heeel veel patiënten gezien), maar na 2 jaar toch aan de beurt nu. Valt me echt tegen hoe ziek ik me voel, ondanks booster…Koorts, hoofdpijn, ellendig…
Mijn werkgever zet me nu heel erg onder druk om nu toch vanuit huis te werken (is sowieso vrij onmogelijk, kan alleen maar patiënten bellen, meer niet), omdat er amper vervanging te vinden is door vakantie, maar voel me echt te beroerd. Daardoor voel ik me weer een beetje een aansteller…had echt niet verwacht zo ziek te worden.

3 likes

Vind dit tegenwoordig erg kwalijk.
Negatief? Oh niks aan de hand dus je kan gewoon werken?
Positief, zit je toch thuis dus kun je dit en dat wel allemaal doen.

Hallo waar is het gewoon ziek gebleven?

29 likes

Oh heel herkenbaar. Maar ziek is ziek. Uitzieken en aansterken en ik hoop voor je dat je er snel weer bovenop bent!

1 like

Ik heb morgen aan afspraak bij de huisarts. 5 weken geleden positieve test, na 2 weken “geen klachten” meer, alleen extreem vermoeid. En het gaat niet weg. Ik moet een hele dag bijkomen van een dag werken. Einde van de werkdag staat het huilen me nader dan het lachen en dat is niet omdat ik zo verdrietig ben.
Dit kan echt niet langer, alleen ik voel me nu al schuldig over het feit dat ik waarschijnlijk moet gaan aangeven op m’n werk dat ik minder zal gaan werken. :worried:

3 likes

Oke gister dus koorts en gewoon echt grieperig. Vandaag is het hoesten echt next level. Gewoon met piepende ademhaling en al. Doe geen oog dicht en ben doodmoe. Nu ben ik extra blij met de vaccinatie want wil niet weten hoe erg ik zou moeten hoesten zonder :flushed: had vroeger ook last van bronchitis (lees nu dat dat nooit echt over gaat). Die piepende ademhaling is wel echt een beetje eng. En laaat me gewoon even slapen ipv die constante hoest :sob:

2 likes

Mehh ik voel me ook hondsberoerd. Ik kan niet slapen maar ik ben te moe om uit bed te gaan dus ik lig hier vet onrustig te wezen. En die keelpijn! Ik heb nog nooit zulke pijnlijke keelpijn gehad volgens mij. #eindeklaagpost.

3 likes

Ik heb ook hele erge keelpijn gehad een paar weken terug door de Omikron. Als het echt niet langer gaat niet twijfelen om gewoon om de paar uur paracetemol én ibruprofen te pakken! Beterschap, ook @Chicago en anderen! :four_leaf_clover::four_leaf_clover:

3 likes

Ah dankjewel! Ik ga dat voor ik vannacht wil gaan slapen sowieso doen denk ik. Hoe lang heeft het bij jou geduurd voor het over ging?

1 like

Mijn vriend heeft corona, maar ik heb een negatieve pcr en zelftest. Ik ga dus gewoon naar mijn werk, maar het voelt toch gek. Ook vind ik het lastig wat nou wel en niet kan thuis. We wonen niet zo groot dus volledig isoleren is lastig…

4 likes

Ik was gisteren echt heel beroerd maar vandaag gaar het alweer een heel stuk beter. Ik hoest wel flink en ben benauwd (maar heb ook astma). Zou ook het liefste weer gaan werken, maar ja, is niet anders. Ik heb me trouwens niet laten boosteren.

4 likes

Toch wel eventjes… 3 dagen was het echt heel heftig, ik werd toen ‘s nachts ieder uur wakker van de pijn, denk 6 dagen in het totaal. Beste is wel om pijnstilling niet alleen voor de nacht te pakken maar ook overdag zodat je een spiegel opbouwt. Maar hangt er dus ook vanaf hoe goed de pijnstilling voor je werkt nu! Bij mij werkte alleen ‘s nachts dus niet goed :woozy_face:
En verder veel (gember) thee met honing, keelsnoepjes en ijsjes. Hopelijk helpt het!!

3 likes

Ik neem elke paar uur iboprufen en dat helpt idd wel. En trachitol tegen de keelpijn

Zodra de ibu uitwerkt heb ik zo’n pijn in mn lichaam en armen, niet te doen😫 heb nu voor het eerst carona, en het valt me echt tegen hoeveel last ik ee nog van heb na 3 prikken…

2 likes

Ja geen zin om te weten hoe ik me zonder zou voelen. En denk dat ik het dan ook al wel eerdrr gehad had.

5 likes