Caronatopic #14

Nou vooral niet doen dan, ziek is toch ziek? Er is geen regel dat corona maar max een week mag duren. Beterschap!

2 likes

Ik heb sinds gisteren ook zon gekke pijn in m’n benen, alsof je te lang op een luchtbed hebt gelegen. Dacht eerst dat de spierpijn in m’n benen na carnaval niet goed kon herstellen. Maar is zon gek geboel. Vannacht dus ook slecht geslapen omdat elke houding als doorliggen voelde

Edit: misschien gewoon omdat ik sinds woensdag al niets doe

1 like

Niet.

4 likes

:pensive:

Hoe voel je je?

1 like

Kon je je maar testen op welke variant je hebt. Ik heb nu sinds maandag klachten, sluimert nu wat door en snel moe. Maar hoewel mn keelpijn afneemt en ik geen koorts meer heb, word ik nu steeds meer verkouden, hoest ik nog steeds flink en proef en ruik ik inmiddels niks meer. Echt zo bang dat ik zo iemand ben die weken/maandenlang niks proeft omg :flushed: Mn vriend test ook nog steeds negatief dus ik dacht misschien heb ik wel niet de omikron variant? Volgens mij ā€˜hoort’ bij die omikron toch ook niet echt dat langdurige hoesten en niks proeven en ruiken?

Meer dan 99% vd besmettingen in Nederland momenteel is Omikron dus de kans dat je een andere hebt is echt nihil. Maar zelfs al zou je kunnen testen welke variant je hebt snap ik niet echt wat je aan die kennis zou hebben, je kunt er verder weinig mee en het verandert ook niks aan je verloop toch? Ken overigens wel meer mensen waarbij partners en andere huisgenoten niet besmet zijn geraakt, hopelijk blijft dat zo voor je vriend

5 likes

Ik had eindelijk weer een redelijk regelmatige cyclus. Ook op de normale datum de standaard eisprongkramp etc gehad. Maar nu over dag 40 en nog steeds niet ongesteld. Al een test gedaan, niet zwanger. Maar vanavond is mijn buik zo opgezwollen dat ik daar haast aan zou gaan twijfelen. Denk steeds dat het eraan komt, en dan toch niet.

Ik lees wel dat het vaker laat is na besmetting en/of vaccinatie, dus zal wel goedkomen. Maar zo irritant dat wel alle voortekenen er dan zijn. Schuif dat dan ook allemaal op :sob:

2 likes

Jaa zelftests en pcr ook negatief. Maar ik had idd dinsdagochtend een negatieve zelftest en om 12.10 een pcr en die was positief. Dus vertrouw 0 op die zelftests :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik ben dus ook zo’n partner die steeds negatieve zelftests heeft. Voel me ook niet ziek trouwens (paar dagen geleden wel een beetje keelpijn en moe). Kan geen PCR doen want ben in het buitenland (UK). Of nou ja, kan wel misschien maar :moneybag: Het zou me eerlijk gezegd meer geruststellen als ik eens een positieve test heb, dan weet ik tenminste dat ik het heb en dat ik het niet volgende week of zo alsnog kan krijgen! Net op de dag dat ik terug zou reizen bijvoorbeeld.:grimacing:

2 likes

Ik voel me zooo slecht. Keelpijn, droge hoest, kriebelende keel, benauwd… als dit geen covid is weet ik t niet meer hoor :sob::joy: heb al zo vaak klachten gehad dat t het niet was, moet toch een keer bingo zijn lijkt me

4 likes

Ja same here, vriend in isolatie met positieve zelftesten (gelukkig wel amper klachten) maar mijne blijven maar negatief. Ik ben zwanger dus we proberen besmetting te ontwijken, maar word toch een beetje zenuwachtig dat mensen hier negatieve zelftests maar positieve PCRs hadden. Waar ik woon kun je ook geen PCR meer doen dus we hebben alleen de zelftests om op te vertrouwen. Ik hoop dan maar dat de variant van mijn vriend (die dus opgepikt wordt door de zelftests) ook bij mij voor een extra streepje zou zorgen als ik het had.

Hoop dat je zonder gedoe weer terug kan reizen vanuit de UK!

Het kan denk ik ook nog zijn dat je het wel hebt (gehad) maar dat je niet genoeg virus had om opgepikt te worden door de zelftest. Daar hoop ik eigenlijk op en ik hoop het ook voor jou: niet ziek maar wel extra immuniteit!

edit: niet dat we daar ooit achter zullen komen :smile:

2 likes

Vandaag mijn eerste positieve zelftest. Had de test afgenomen, dacht even douchen in die 15 min. maar toen zag ik vrijwel meteen vanuit mijn ooghoeken twee strepen en was ik van
image

Het is niet helemaal een verrassing, huisgenoot heeft het ook maar die zie ik al sinds maandag en al die dagen ertussenin negatieve zelftest
Irritant aan het eind van een schoolvakantie :disappointed:

5 likes

Nee, dat zullen we nooit weten! Hoop het voor jou, dat zou wel het mooiste scenario zijn. Voor mezelf hoop ik dat onze quarantaine van elkaar geholpen heeft, want vertrouw voor mezelf prima op mijn vaccinaties/booster, maar ben zo zenuwachtig je net zult zien dat de corona zich in de placenta nestelt zodat de baby niet meer goed groeit de laatste twee maanden… Ben er meer gerust op als 'ie eenmaal af en geboren is.

@Lavender95 wat vervelend, beterschap! Hoop dat je er niet te zien van wordt.

2 likes

Lief! Tot nu toe valt het mee, alleen beetje last van m’n keel :smile:

2 likes

Meh positief. Ben er toch een beetje onrustig van, ondanks dat ik prima weet hoe of wat… toch gek. Echt van t ene op t andere moment klachten gekregen en in een tijdsbestek van een paar uur van een irritant kriebeltje in mijn keel naar koorts en hoestbuien :woozy_face:

1 like

Carnaval = Coronaval

Beterschap alle zieken :hibiscus:

@the.rebel.club jaa bij mij waren de klachten ook echt binnen 5 minuten van niks aan de hand naar Ummm wat is deze extreme verkoudheid?

4 likes

Ik heb het ook niet gekregen toen mijn vriend het had (super fijn). Wij konden geen afstand houden, want lukt niet in huis en intiem geweest toen hij al besmettelijk was en samen geslapen etc. Toch gek hoe dat werkt, want hij hoestte en niestte wel veel.

2 likes

Helaas toch corona gekregen van vriendlief (was opzich te verwachten). Valt me me toch tegen hoe ziek ik ervan ben ondanks twee vaccinaties en een booster. Weet een van jullie toevallig hoe besmettelijk dit is voor een kat? Die van ons is nogal knuffelig, maar dat vind ik toch een beetje eng. Lees wisselende verhalen online…

1 like

Ik ken wel een stel waarvan de kat inderdaad ziek is geworden, heel sneu maar gelukkig wel beter geworden. Volgens mij is de buurtkaart van midheavenmoon wel ernstig ziek geworden :sweat: Om die reden zou ik zelf erg proberen op te passen.

4 likes