Caronatopic #14

ik ben de hele coronatijd super braaf geweest en ga nog steeds bijna nergens heen / houd afstand etc en nu is corona officieel voorbij (ok ik weet ook wel dat het virus niet weg is, maar alle maatregels zijn opgeheven) en nu heb ik twee positieve zelftesten. Voel me verder wel prima, klein beetje verkouden. Maar voel me wel mega schuldig want ik ben docent en heb net klassen overgenomen die al veel gemist hebben omdat hun vorige docent ziek was (niet corona gerelateerd) en als mn ggd test ook positief is gaan ze nu weel lessen missen. (zelf zullen ze dat vast minder erg vinden)

Hier ook een positieve test! Vooralsnog koorts en keelpijn, nu een paracetamol en ibu spiegel opbouwen.

1 like

Net laten testen bij de GGD, zat als een dood vogeltje op de stoel. Die vrouw zo ‘lekker carnaval gevierd meid?’

4 likes

Awwww, haha. Hopelijk voel je je snel weer beter.
(De vraag is wel: “did you?”)

Iemand hier in de trein zit al proestend en snotterend een zelftest te doen terwijl ze ondertussen haar maaltijd naar binnen werkt. Heerlijk

9 likes

Nee, ook geen andere feestelijkheden :joy:

4 likes

Dit topic is wel fijn wat betreft de ‘gedeelde smart is halve smart’ :sweat_smile:

Mijn PCR was - zoals verwacht - positief. Qua klachten vind ik dat ik niet mag klagen, het lijkt vooral op een stevige verkoudheid. Maar ben wel een beetje bang dat de klachten nog wel even aanhouden en ik dus niet maandag alweer uit isolatie mag :sob:

4 likes

Ja ik ben vooral verkouden, maar denk niet dat ik zondagavond 24u klachtenvrij ben. Gelukkig de maandag nog vrij en dan disndagavond wereken. Maar ik neem morgen ff contact op wanneer ik weer iets zal laten weten. Hoe ik me voel gaat gedurende de dag ook zo op en neer

1 like

Maandag positief getest en vanaf zondag voel ik me al beroerd. Vandaag alleen even gekookt en een puzzel gedaan maar ik ben helemaal uitgeteld. Ik zou niet weten hoe ik vanaf maandag weer fulltime zou moeten werken😭

1 like

Nou vooral niet doen dan, ziek is toch ziek? Er is geen regel dat corona maar max een week mag duren. Beterschap!

2 likes

Ik heb sinds gisteren ook zon gekke pijn in m’n benen, alsof je te lang op een luchtbed hebt gelegen. Dacht eerst dat de spierpijn in m’n benen na carnaval niet goed kon herstellen. Maar is zon gek geboel. Vannacht dus ook slecht geslapen omdat elke houding als doorliggen voelde

Edit: misschien gewoon omdat ik sinds woensdag al niets doe

1 like

Niet.

4 likes

:pensive:

Hoe voel je je?

1 like

Kon je je maar testen op welke variant je hebt. Ik heb nu sinds maandag klachten, sluimert nu wat door en snel moe. Maar hoewel mn keelpijn afneemt en ik geen koorts meer heb, word ik nu steeds meer verkouden, hoest ik nog steeds flink en proef en ruik ik inmiddels niks meer. Echt zo bang dat ik zo iemand ben die weken/maandenlang niks proeft omg :flushed: Mn vriend test ook nog steeds negatief dus ik dacht misschien heb ik wel niet de omikron variant? Volgens mij ‘hoort’ bij die omikron toch ook niet echt dat langdurige hoesten en niks proeven en ruiken?

Meer dan 99% vd besmettingen in Nederland momenteel is Omikron dus de kans dat je een andere hebt is echt nihil. Maar zelfs al zou je kunnen testen welke variant je hebt snap ik niet echt wat je aan die kennis zou hebben, je kunt er verder weinig mee en het verandert ook niks aan je verloop toch? Ken overigens wel meer mensen waarbij partners en andere huisgenoten niet besmet zijn geraakt, hopelijk blijft dat zo voor je vriend

5 likes

Ik had eindelijk weer een redelijk regelmatige cyclus. Ook op de normale datum de standaard eisprongkramp etc gehad. Maar nu over dag 40 en nog steeds niet ongesteld. Al een test gedaan, niet zwanger. Maar vanavond is mijn buik zo opgezwollen dat ik daar haast aan zou gaan twijfelen. Denk steeds dat het eraan komt, en dan toch niet.

Ik lees wel dat het vaker laat is na besmetting en/of vaccinatie, dus zal wel goedkomen. Maar zo irritant dat wel alle voortekenen er dan zijn. Schuif dat dan ook allemaal op :sob:

2 likes

Jaa zelftests en pcr ook negatief. Maar ik had idd dinsdagochtend een negatieve zelftest en om 12.10 een pcr en die was positief. Dus vertrouw 0 op die zelftests :smiling_face_with_tear:

3 likes

Ik ben dus ook zo’n partner die steeds negatieve zelftests heeft. Voel me ook niet ziek trouwens (paar dagen geleden wel een beetje keelpijn en moe). Kan geen PCR doen want ben in het buitenland (UK). Of nou ja, kan wel misschien maar :moneybag: Het zou me eerlijk gezegd meer geruststellen als ik eens een positieve test heb, dan weet ik tenminste dat ik het heb en dat ik het niet volgende week of zo alsnog kan krijgen! Net op de dag dat ik terug zou reizen bijvoorbeeld.:grimacing:

2 likes

Ik voel me zooo slecht. Keelpijn, droge hoest, kriebelende keel, benauwd… als dit geen covid is weet ik t niet meer hoor :sob::joy: heb al zo vaak klachten gehad dat t het niet was, moet toch een keer bingo zijn lijkt me

4 likes

Ja same here, vriend in isolatie met positieve zelftesten (gelukkig wel amper klachten) maar mijne blijven maar negatief. Ik ben zwanger dus we proberen besmetting te ontwijken, maar word toch een beetje zenuwachtig dat mensen hier negatieve zelftests maar positieve PCRs hadden. Waar ik woon kun je ook geen PCR meer doen dus we hebben alleen de zelftests om op te vertrouwen. Ik hoop dan maar dat de variant van mijn vriend (die dus opgepikt wordt door de zelftests) ook bij mij voor een extra streepje zou zorgen als ik het had.

Hoop dat je zonder gedoe weer terug kan reizen vanuit de UK!