Caronatopic #14

No way! Wat sneu. Is dat toen ook echt door de dierenarts geconcludeerd? Onze hond zat gister extreem te niezen toen dacht ik nee toch?!

Ik ben inmiddels klachtenvrij, is heel snel gegaan want vrijdag nog vol aan het hoesten. Ben wel echt zo ontzettend moe na bijvoorbeeld een rondje wandelen, niet normaal.

6 likes

Collega heeft carnaval gevierd en heeft nu dus corona.
Zegt een andere collega: Iedereen die ik ken die Carnval heeft gevierd is nu ziek. Blijkbaar super besmettelijk dat virus.”

Goh… :thinking:

1 like

Ja was toen wel de conclusie van de dierenarts. Het was in de periode dat je nog net niet kon testen, maar het stel had zelf ook vrij zeker corona destijds (de bekende klachten, geen geur en smaak enzo). Tegelijkertijd was ook hun kat ziek geworden, heel benauwd geworden en dus ook overleden

1 like

Hoeveel % van de mensen die stemmen ‘nooit’ zouden het denk je wel gehad hebben zonder het te weten?

• 0-%, niemand van hen heeft het gehad
  • 1-19%
  • 20-30%
  • 31-40%
  • 41-50%
  • 51-75%
  • 75-85%
  • Tussen de 85 en 100%

0 stemmers

1 like

Dit vind ik echt heel erg verdrietig! Maakt me ook wel een beetje bang.

2 likes

Vrijdag 5 weken geleden positief en nog steeds elke dag wel verhoging. Ben er zo klaar mee :cold_sweat:

Huisarts zegt bloedprikken om alle andere ziektebeelden uit te sluiten en een post COVID traject gaan volgen.
Werkgever is gelukkig wel heel begripvol! :orange_heart:
Alsnog voel ik me echt zo lamlendig.
Ik heb de ziekte van Pfeiffer all over.

5 likes

Zou gewoon een beetje voorzichtig zijn maar denk dat het ook wel een kwestie van pech is geweest. Heb niet heel veel verhalen gehoord van overleden dieren door corona dus ik denk dat het ook niet heel veel gebeurt. En misschien is de omikron variant niet alleen voor mensen, maar ook voor dieren minder gevaarlijk

2 likes

Zojuist is uit de thuistest gebleken dat ik Corona heb. Ben ook mega verkouden, aan het hoesten en keelpijn en wat lichte hoofdpijn. Nu voel ik mij zeker niet top maar waar iedereen in mijn omgeving die Corona had (of überhaupt wanneer ze ziek zijn) totaal niets wilden eten heb ik vreetbuien. Ik snap dat echt niet hoe ziek ik ook ben ik heb trek :joy:

2 likes

Ik eet ook als een dolle!

1 like

Haha herkenbaar! Ik ben echt al dagen een bodemloze put!

1 like

@MeerChanelDanCoco @lisaanna fijn om te horen dat ik niet de enige ben.

4 likes

Okee, de situatie: vriend kreeg vorige week dinsdagochtend positieve GGD uitslag toen hij al 2 dagen bij mij was. Meteen naar huis gegaan, ik bij de GGD getest, was negatief. Ik ben van donderdag tot net in het buitenland geweest met het vliegtuig, daar verkouden geworden, sneltest in apotheek was negatief. Nog steeds verkouden, zelftest net is negatief.

• Morgen nog een zelftest en als negatief naar kantoor
  • Morgen GGD test en niet naar kantoor

0 stemmers

Edit: Ggd gepland

1 like

Test je negatief op Corona na die 5 weken? Ik was 2 weken geleden besmet en had toen een mild verloop. Nu zit ik ik al dagen tussen verhoging en hoge koorts. Ook hoest me nog steeds suf, geen geur/smaak en heb ik hoofd- & keelpijn. Maar test wel negatief.

Ik denk dat ik de huisarts morgen ook ga contacteren.

3 likes

Zo voel ik me ook echt :cry:: zó klaar mee hoe vatbaar ik ben voor corona haha.

1 like

Ik testte na 1,5 week alweer negatief. Nog wel een holte ontsteking gehad, maar sinds een week weer verkoudheid klachtenvrij, alleen dus wel energie problemen en verhoging na inspanning. En dan niet een trap 20 keer oplopen maar al na 5 minuten stofzuigen :nerd_face:

Wat vervelend :sob:

Ik merk ook iets aan m’n ademhaling, ben niet per se kortademig maar ik heb een hele diepe, bewuste ademhaling ofzo? Kan het niet echt goed omschrijven. Voelt een beetje zoals mijn yoga-ademhaling (dat je je heel bewust bent van de ademstroom naar je buik), maar dan dus constant.

3 likes

Ik heb nu voor de 3e keer corona. Medio januari nog mijn booster gehad maar nog steeds wel ziek. Mijn vriend heeft voor de 3e keer geen corona, maar hij heeft wel klachten dus moet weer ontzettend lang in quarantaine. Vind het ook heel raar, mijn vriend heeft medisch wel wat dingen maar lijkt zowat immuun te zijn en ik ben nooit ziek maar wel 3x corona.

1 like

Mijn klachten gaan echt van prima naar extreem belabberd voelen, herkent iemand dit? Werd vanmorgen echt ziek wakker, maar na 3 uurtjes extra slaap voelde ik me wel weer redelijk oké, om dan tussen de middag weer volledig in te storten. Het ene moment nauwelijks last van hoesten, benauwdheid en hoofdpijn maar een uur later alles op 100% aanwezig. Bijna een soort mindfuck haha

1 like

Een eigenaar van een lunchzaakje ging toen net de eerste versoepelingen doorgevoerd waren (doelbewust) niet goed met de Corona regels om, oa bediening welke geen mondkapjes op mochten & de 1,5m werd niet nageleefd.

Nu baalde hij dat zijn zaak voor een paar dagen dicht moest omdat zijn personeel Corona heeft opgelopen tijdens de carnaval. Logisch dat hij hiervan baalt. Maar hij zegt in de media dat het van God los was wat er allemaal gebeurde en “Ik ben zelf vooralsnog negatief, maar voor hetzelfde geld draag ik het wel over”. Dit soort hypocriet gedrag maakt me zo boos :mad: het interesseerde hem bij de voorgaande maatregelen geen reet en nu opeens jezelf zo profileren bah bah. Je baalt niet voor de klanten die mogelijk aan zou kunnen steken, je baalt voor je portomonnee

6 likes

Heel herkenbaar, van ooooh ik kan makkelijk weer werken deze week naar hoe kan ik ooit nog ademhalen?

1 like