Caronatopic #14

Ja dit heb ik ook!! Echt: juist nu je lichaam de slaap zo goed kan gebruiken. Ik snap er niks van.

@Sage Drie weken thuis gezeten? :frowning:. Ik denk steeds dat ik na max een week wel weer aan het werk kan

2 likes

Een collega meldde dat ze corona heeft. Donderdag hadden we nog een meeting met een klein groepje op kantoor.
Andere collega zit met griepklachten thuis (anti vaxxer) ben benieuwd of hij zich laat testen.

2 likes

:sob::sob::sob:

2 likes

Ik heb sinds een paar dagen wat keelpijn, vooral 's ochtends en 's avonds. En vannacht werd ik er wakker van. Al mijn testen zijn negatief maar ik vertrouw er echt helemaal niks van! Zou deze corona hypochondrie ooit overgaan? Pff ik heb mezelf al 100 keer een besmetting aangepraat haha

2 likes

Oh haha zo herkenbaar!
Helaas wist ik meteen dat ik t had toen m’n keelpijn anders dan anders was :sweat_smile:

6 likes

Hmm hoe anders dan anders? (dan heb ik nog iets waar ik mezelf op kan gaan scannen :sweat_smile:)

2 likes

Veel scherper en rauwer?
Maar is vast voor iedereen anders :persevere:

1 like

Dit had ik ook. Elke keer als ik ging testen was ik ervan overtuigd maar deze keer kón het gewoon niet anders. Ik denk de plotsheid van het ontstaan en de combinatie van alle typische klachten: keelpijn (scherp, alsof er een naaldje in mijn keel vast zat), droge kriebelhoest, benauwd, vermoeidheid. Ik wist het gewoon haha

3 likes

Ja inderdaad, precies wat je zegt :upside_down_face:
Hele gekke scherpe keelpijn.

2 likes

Herkenbaar, net wat scherper dan anders! Vannacht ook met keelpijn wakker geworden. Vanmorgen zelftest, negatief. Dochter had vorige week contact gehad via kdv met positieve PM’ers, maar weinig klachten. Vanavond toch maar een zelftest omdat ze toch wat ging hoesten en helaas positief. Dus ik denk dat mijn pcr morgen ook wel positief gaat zijn.
Heel fijn bij 39wk zwangerschap… :confounded:

3 likes

Ahh das kak zeg! Hopelijk fiets je er zo doorheen :orange_heart:

3 likes

Ik heb nu al vier kinderen in de klas die binnen zeven weken opnieuw besmet zijn. Ik wist niet dat dat zo vaak voor kwam

3 likes

Ik heb een positieve pcr na een weekje skivakantie in Oostenrijjk. Was te verwachten… maar heb alleen een hoest en wat verkouden verder niks.
Het nieuwe protocol is dat als je alleen wat keelpijn hebt en neusverkouden dat je mag komen werken met mondmasker op. Hopelijk is dat snel want we hebben echt veel tekorten.

2 likes

Ik had dat vorige week ook! Heb wat af getest maar bleef negatief dus t zal wel één of ander verkoudheidsvirusje geweest zijn ofzo :woman_shrugging:t2:

2 likes

Heeft iemand van jullie corona opgelopen in een restaurant (vermoedelijk)?

M’n vriendinnen (die ik al super lang niet heb gezien) willen graag in een stad tussen onze woonplaatsen in uit eten gaan maar ik durf niet zo goed want randstad en donderdagavond = vast druk :sweat:

2 likes

Een van de kinderen die gisteren een positieve zelftest had maar een paar weken geleden al corona heeft gehad komt vandaag op school. GGD zegt dat het waarschijnlijk komt door de vorige besmetting aangezien ze geen klachten heeft…

Keuzestress: hoort dit in het coronatopic of medische vragen topic?

Anyway: weet iemand of je een nieuwe inhalator (astma) nodig hebt nadat je bent genezen van corona, ivm eventueel achterblijvende virusdeeltjes? Of maakt dat niet uit? Ik gebruik die inhalator dagelijks.

Nou zelftest van mn vriend is ook dik positief inmiddels. Ik ben net wat van mn klachten af en heb een etentje gepland voor donderdag. Geen idee wat nu verstandig is om te doen.

2 likes

Als je geen discus hebt dan zou je ‘m ook kunnen afspoelen met gekookt/heet water denk ik. Anders even de assistente of apotheek bellen? M’n gevoel zegt dat als je ‘m schoonmaakt het geen kwaad kan, maar ik heb nul medische achtergrond ;).

2 likes

Lijkt mij ook niet uitmaken. Op zo’n korte termijn herbesmet worden door je eigen achtergebleven virusdeeltjes kan niet, en op langere termijn zijn die virusdeeltjes dood. Anders zou je dit bij elk willekeurig verkoudheidsvirus ook hebben, dat je jezelf blijft herbesmetten en dat gebeurt ook niet

5 likes