Ik heb nu al vier kinderen in de klas die binnen zeven weken opnieuw besmet zijn. Ik wist niet dat dat zo vaak voor kwam
Ik heb een positieve pcr na een weekje skivakantie in Oostenrijjk. Was te verwachten… maar heb alleen een hoest en wat verkouden verder niks.
Het nieuwe protocol is dat als je alleen wat keelpijn hebt en neusverkouden dat je mag komen werken met mondmasker op. Hopelijk is dat snel want we hebben echt veel tekorten.
Ik had dat vorige week ook! Heb wat af getest maar bleef negatief dus t zal wel één of ander verkoudheidsvirusje geweest zijn ofzo
Heeft iemand van jullie corona opgelopen in een restaurant (vermoedelijk)?
M’n vriendinnen (die ik al super lang niet heb gezien) willen graag in een stad tussen onze woonplaatsen in uit eten gaan maar ik durf niet zo goed want randstad en donderdagavond = vast druk
Een van de kinderen die gisteren een positieve zelftest had maar een paar weken geleden al corona heeft gehad komt vandaag op school. GGD zegt dat het waarschijnlijk komt door de vorige besmetting aangezien ze geen klachten heeft…
Keuzestress: hoort dit in het coronatopic of medische vragen topic?
Anyway: weet iemand of je een nieuwe inhalator (astma) nodig hebt nadat je bent genezen van corona, ivm eventueel achterblijvende virusdeeltjes? Of maakt dat niet uit? Ik gebruik die inhalator dagelijks.
Nou zelftest van mn vriend is ook dik positief inmiddels. Ik ben net wat van mn klachten af en heb een etentje gepland voor donderdag. Geen idee wat nu verstandig is om te doen.
Als je geen discus hebt dan zou je ‘m ook kunnen afspoelen met gekookt/heet water denk ik. Anders even de assistente of apotheek bellen? M’n gevoel zegt dat als je ‘m schoonmaakt het geen kwaad kan, maar ik heb nul medische achtergrond ;).
Lijkt mij ook niet uitmaken. Op zo’n korte termijn herbesmet worden door je eigen achtergebleven virusdeeltjes kan niet, en op langere termijn zijn die virusdeeltjes dood. Anders zou je dit bij elk willekeurig verkoudheidsvirus ook hebben, dat je jezelf blijft herbesmetten en dat gebeurt ook niet
Niet gaan naar je etentje. Je zit met een positieve huisgenoot, dan zou ik alle extra contacten vermijden.
Aan alle andere corona lijders: doen jullie benen ook zo’n pijn?! Echt alsof ik een marathon heb gelopen?
De eerste keer dat ik Corona had en het niet doorhad merkte ik aan de extreem vermoeide benen. Ik was gaan sporten (op de zolder) , maar kon nog geen eens 5 min cardio doen. Pas later op de dag merkte ik dat ik koorts had en Corona… lekker rustig aan doen en heel veel drinken.
Ja! Benen voelen constant gespannen en vermoeid
Ik ben al 2 dagen duizelig, wat ik best eng vond, want hoezo heb je dat ineens?
Was al extra drop aan het eten voor eventuele lage bloeddruk.
Nu is dat ook een verschijnsel bij Omikron blijkbaar… ik test net positief op een thuistest.
Meer mensen die duizelig waren? Gaat dat snel over?
Evenwichtsorgaan kan ook meedoen bij zo’n verkoudheid.
Test je na corona ook nog wekenlang positief ook al heb je geen klachten meer? Oftewel blijft dat virus hangen een lange tijd (zonder eventueel besmettelijk te zijn nog)? Of is positief positief?
Verschilt echt per persoon. Veel mensen testen na einde klachten niet meer positief, maar sommigen wel.
Ik testte 8 dagen na een positieve pcr test negatief op de zelftest. Ben nu 2 weken verder en test nog steeds negatief op de zelftest.
Ik zou je aanraden het tijdig uit te proberen zodat je met een gerust hart naar bv een 1g activiteit kan.
Ik was vandaag pas wat verkouden eigenlijk…
Nja, net bij de teststraat geweest, hoop dat de klachten snel minder worden.
@MeerChanelDanCoco @MACdonalds Bedankt voor jullie reacties! Dat over die virusdeeltjes is ook inderdaad zo.
Nou, ik hoop dat mijn klachten kort maar krachtig zullen zijn. Wat een ellende zeg, ik heb denk ik het hele (milde) pakket cadeau gekregen
Nou 3 zelftesten gedaan. Twee gisteren en 1 vandaag na positieve GGD test om te kijken of hij wel positief zou zijn. Dat was die ook niet. Dus ik zou iedereen met klachten op willen roepen om gewoon bij de GGD te testen.
Ik testte daar eerst niet want was mijn stem kwijt sinds zaterdag maar had feestje gehad. Dus ik dacht dat het daar aan lag. Maandag voelde ik me opeens heel slecht. Antibiotica gekregen voor ontstoken amandelen en voelde me een heel stuk beter. De test bij de GGD toch voor de zekerheid laten staan. Dus ik denk dat ik gewoon twee dingen tegelijkertijd heb helaas. Dus weet nu ook niet of ik zo ziek ben vanwege corona of vanwege de bacteriële infectie.
Dit had ik ook, heel drukkend op mijn borst en echt pijn achter t borstbeen. Duurde bij mij gelukkig maar 1 dag. Heb vooral veel geslapen toen. Als je echt het gevoel hebt te weinig lucht te kunnen krijgen altijd even de huisarts bellen!
Ik zit nu op dag 4 en had gehoopt weer een beetje beter te worden, maar mijn koppijn wordt alleen maar heviger lijkt het. Heb vanmiddag wat dingen voor mijn werk gedaan maar had dat misschien beter niet kunnen doen want nu kijk ik scheel van ellende.