Ben nog steeds ziek-ish. Nog niet officieel long COVID want nog geen 3 maand, alleen de huisarts heeft me al wel verwezen naar een long COVID traject.
Maar echt ziek, Mwoah niet echt. 3 dagen koorts en bijholteontsteking gekregen.
Jongens wat is nou echt klachtenvrij? Het is vandaag dag 6 voor mij en sinds gisteren echt helemaal opgeknapt. Niet meer moe, geen hoofdpijn, geen spierpijn, geen keelpijn, geen snotterigheid, geen koorts (wel allemaal in actieve fase gehad). Alleen nog wat vastzittend slijm achterin mijn neus/keel, zoân 4x per dag een nies en 6-8x per dag één hoest. Iets overblijfsel van benauwdheid, maar alleen bij inspanning. Hoe moet je nou bepalen wat nog ârestâklachten zijn die mogelijk nog 3 maanden aanhouden, en wat is nog actief besmettingsgevaar? Vind dit zo lastig. Mag ik morgen naar buiten ofniee
PS. Snap ook wel dat jullie dit niet voor mij kunnen bepalen en moet zelf kritisch besluit nemen, maar even de struggles delen ![]()
Edit: ah zie nu net jouw post @Panda let me know wat rivm zegt!
Ja fair enough ![]()
ik hoef alleen maar soms te hoesten (2x per dag ofzo) en heb een lichte snotneus maar blijf wel in isolatie. Ook al voelt het onzinnig, maar zo vat ik de brief wel op. Beetje jammer dat ik ongeveer altijd een loopneus/verkoudheid heb, dus zie dat ook niet verdwijnen voor de 10 dagen om zijn.
Ik hoest en nies altijd wel minimaal 3x per dag? Is dat echt gek haha?
niet gek, maar nu met corona wel onhandig ipv quarantaine. ik heb idd het zelfde probleem.
Ja dan zou je standaard al 14 dagen moeten blijven omdat je je standaard hoest / nies patroon hebt ![]()
Inmiddels is het max 10 dagen! Dus dat scheelt.
Ik dacht in eerste instantie dat ik op het Carnavaltopic klikte, maar dat is nu toch bijna hetzelfde als het Coronatopic
Bij mij kwam het langzaam opzetten. Begon met een rauwe keel op de dag van de positieve test. Op dag 3/4 op mân ziekst geweest, barstende hoofdpijn en koorts. Toen geen keelklachten meer.
Kan je nog een zelftest doen? Ik vond het ook heel lastig, maar toen mân zelftest ook weer negatief bleek vond ik het wel makkelijker om uit quarantaine te gaan. Hoofdpijn heb ik nog best wel lang gehouden uiteindelijk (maar dat hoeft ook niet per se door corona te zijn natuurlijk).
Bij mij begon het heel mild, eerste 2 a 3 dagen. Toen echt ziek en nu nog steeds niet fit. Dag 8.
Dan bel je even terug als je het idee hebt dat het achteruit gaat? Heb je koorts ? Daar kun je ook benauwd bij voelen.
Ik ruik en proef al een dikke week niets. Maar sinds vanochtend ruik ik weer met een neusgat! Helaas maar een geur en dat is een soort smerig desinfectiemiddel ![]()
Mannen en ziek zijn ![]()
![]()
![]()
Hahaha dat moet een hele opluchting zijn. Hier is het andersom, maar dan ongevraagd
Beterschap, hopelijk heb je gauw weer wat meer lucht ![]()
Dat kan, maar het verschilt echt per persoon! Bij mij was het op dag 2 en 3 het ergst, maar toen had ik alleen een klein beetje last van mijn keel, licht verkouden en af en toe een hoestje. Alles in lichte vorm en ik had er dus nauwelijks last van. Heb de gehele quarantaine ook nog prima thuis kunnen werken en klussen.
Hopelijk kom jij er ook goed doorheen!
Wat naar! Wat denken ze dat het is? Een longontsteking of zo erbij? Bah zeg, vanmorgen hadden we het zelfs nog over uit isolatie gaan
beterschapâ
Was je saturatie goed? Een temperatuur an zich bij eerste fase van COVID is niet echt een reden om iemand in te sturen, gaat meer om bloeddruk en het zuurstofgehalte. Beterschap!