Duurde t bij jullie lang totdat je de uitslag in de ggd omgeving kon lezen en hoe lang dan je quarantaine duurt?
Ik heb via t werk (ziekenhuis) een test laten doen en die is positief. Maar op de ggd website en mn corona apps (NL en BE) staat nog niks. Irritantttt.
Komt mss omdat ik als NLer in België woon? Heb wel nog een digi D. België weet ook niet dat ik nu corona heb😅.
Wat doen andere mensen met corona ivm werk? Je mag na 5 dagen quarantaine weer naar buiten als je 24 uur geen klachten meer hebt, anders na 10 dagen. Mijn 5 dagen zitten er op, maar ik heb nog klachten (groot woord, snotneus en af en toe hoesten). Maar nu zit ik dus elke dag naar werk te mailen “yo, ik kom morgen toch niet”. En ik weet eigenlijk niet of iemand daar wel mee geholpen is. Beter zeggen dat ik pas na het weekend kom? Ik ben niet ziek dus zodra de klachten weg zijn wil ik eigenlijk wel meteen weer werken.
Uitslag had ik zodra die bekend was. Ik kreeg een dag later een beveiligde email met alle quarantaine informatie.
Kun je niet zeggen dat je er voorlopig niet bent? En als je dan wel uit isolatie mag pas sturen dat je er vanaf morgen weer bent?
Misschien had ik dat idd meteen moeten doen. Ik heb net een nieuwe baan en wil denk ik iets te graag weer aan het werk. Heb om een of andere reden ook veel schuldgevoel over alle lessen die nu uitvallen. Snap ook wel dat ik er niets aan kan doen en naar school gaan terwijl ik nog mensen kan besmetten maakt het allemaal alleen maar erger natuurlijk…
Lang verhaal : m’n reactie had moeten zijn : ja, dat is eigenlijk wel slim. Zal ze straks even mailen.
Toen ik de PCR-uitslag had, heb ik gemeld dat ik er hopelijk dinsdag (gisteren) weer zou zijn en heb afgelopen zaterdag mijn leidinggevende nog gesproken. En daarbij aangegeven dat als het niet zou lukken ik dat dinsdag zou laten weten. Tussendoor geen contact gehad trouwens.
Heb dat ook wel. Kzou pre corona ook gewoon kunnen werken maar nu met een hoest en verkoudheid moet je thuisblijven. Voel me niet ziek ofzo dus voelt heel nutteloos.
Ik heb half januari corona gehad en heb nog steeds een branderig en drukkend gevoel op de longen als ik veel praat of zing. Had codeine tabletten gekregen tegen de droge hoest, die is nu zo goed als weg… alleen af en toe nog last van. Herkent iemand dat branderige gevoel en druk op de longen? Zit bij mij vooral rechts merk ik. Ik weet niet zo goed wat ik er mee aan moet en moet zondag weer optreden. Ik ben echt bang dat mijn stem het allemaal niet gaat volhouden.
Ja zelfde, had me ook iets te blindgestaard op die 5 dagen quarantaine ipv die 24 uur klachtenvrij. Daarna dus een paar ochtenden aangegeven nog met klachten te zitten, daarna gezegd ‘joe ik zeg het als ik klachtenveij ben en dan ben ik er weer’. In principe voel ik me niet meer echt ziek en zou ik prima kunnen werken, maar mijn werk is helaas op locatie en ik wil niemand aansteken.
Ik ben gisteren positief getest en goed ziek. Heb me ook ziek gemeld op werk.
Mijn vriend (hij test negatief, geen klachten) is net vertrokken op wintersport en nu voel ik me zo alleen . Ik kijk echt op tegen de komende week, ziek alleen thuis zijn met niks omhanden.
Ik dacht dat je de eerste weken nadat je corona hebt gehad niet hoeft te testen, omdat de kans groot is dat je dan nog positief test van die eerste besmetting. Dus dan heeft testen geen zin. Maar misschien zit her anders hoor, want ik hou t inmiddels niet meer bij
Kan een kwartier duren zag ik straks in een oud mailtje. Ik zit ook ongeduldig te wachten. Al was m’n zelftest positief en heb ik ook klachten maar oké.
Ik ben vorige week dinsdag positief getest en bij mij begon het ook met keelpijn. Voel me sinds een paar dagen gelukkig bijna de oude, maar het leek wel alsof ik aftes in mijn keel had ‘s Nachts had ik meer last van mijn keel, maar Strepfen werkte bij mij heel goed!
Maar, nu 2u verder…. Wat was de uitslag
M’n schoonouders bij dezelfde testlocatie neem ik aan, zijn maandagavond getest en vanochtend de uitslag…
Veeeel mensen hier ook ziek beterschap!!
Ik wacht al bijna 36u op de uitslag, nog nooit zo lang moeten wachten maar het is natuurlijk tettendruk.
Dat heb ik ook, ik zie nog wel mijn booster bij internationaal staan.
Ik vind die inkorting naar 5 dagen quarantaine echt zwaar irritant. Heel fijn voor mensen die geen tot weinig klachten hebben, maar ik heb het echt op dag 8 nog flink te pakken en voel me nu nog bezwaarder omdat die 5 dagen mij het gevoel geven dat ik me aanstel ofzo. Iedereen is echt nu al aan die 5 dagen gewend en verbazen zich dat ik nog steeds ziek ben.
Maar ziek is ziek toch, of het nou corona is of iets anders. Geen reden om je bezwaard te voelen
Ik ben al 5 weken ziek