Caronatopic #14

Ja dan zou je standaard al 14 dagen moeten blijven omdat je je standaard hoest / nies patroon hebt :grimacing:

2 likes

Inmiddels is het max 10 dagen! Dus dat scheelt.

2 likes

Ik dacht in eerste instantie dat ik op het Carnavaltopic klikte, maar dat is nu toch bijna hetzelfde als het Coronatopic

4 likes

Bij mij kwam het langzaam opzetten. Begon met een rauwe keel op de dag van de positieve test. Op dag 3/4 op m’n ziekst geweest, barstende hoofdpijn en koorts. Toen geen keelklachten meer.

2 likes

Kan je nog een zelftest doen? Ik vond het ook heel lastig, maar toen m’n zelftest ook weer negatief bleek vond ik het wel makkelijker om uit quarantaine te gaan. Hoofdpijn heb ik nog best wel lang gehouden uiteindelijk (maar dat hoeft ook niet per se door corona te zijn natuurlijk).

1 like

Bij mij begon het heel mild, eerste 2 a 3 dagen. Toen echt ziek en nu nog steeds niet fit. Dag 8.

1 like

Dan bel je even terug als je het idee hebt dat het achteruit gaat? Heb je koorts ? Daar kun je ook benauwd bij voelen.

3 likes

Ik ruik en proef al een dikke week niets. Maar sinds vanochtend ruik ik weer met een neusgat! Helaas maar een geur en dat is een soort smerig desinfectiemiddel :joy:

3 likes

Mannen en ziek zijn :tired_face::tired_face::tired_face:

3 likes

Hahaha dat moet een hele opluchting zijn. Hier is het andersom, maar dan ongevraagd

2 likes

Beterschap, hopelijk heb je gauw weer wat meer lucht :heart:

3 likes

Dat kan, maar het verschilt echt per persoon! Bij mij was het op dag 2 en 3 het ergst, maar toen had ik alleen een klein beetje last van mijn keel, licht verkouden en af en toe een hoestje. Alles in lichte vorm en ik had er dus nauwelijks last van. Heb de gehele quarantaine ook nog prima thuis kunnen werken en klussen.

Hopelijk kom jij er ook goed doorheen!

3 likes

Wat naar! Wat denken ze dat het is? Een longontsteking of zo erbij? Bah zeg, vanmorgen hadden we het zelfs nog over uit isolatie gaan :disappointed_relieved: beterschap’

1 like

Was je saturatie goed? Een temperatuur an zich bij eerste fase van COVID is niet echt een reden om iemand in te sturen, gaat meer om bloeddruk en het zuurstofgehalte. Beterschap!

2 likes

Ja dit dacht ik ook al. Mocht je je niet goed voelen. Heel vermoeid of kortademig echt contact opnemen met de huisartsenpost. En beterschap natuurlijk!

2 likes

Wat enorm balen zeg. Kan je inderdaad ergens een saturatiemeter lenen? Ik kon dat krijgen bij mijn huisarts. Was ook erg benauwd en zo moe dat ik alleen maar liggend voor me uit kon staren. Maar de saturatie en bloeddruk waren gelukkig goed genoeg.
Misschien op je buik slapen vannacht? Sterkte! Bij begon de benauwdheid ook pas op dag 4 toen ik me beter begon te voelen en werd na 1,5 week minder. Hopelijk verloopt het voor jou net zo.

1 like

Ik had vorige week een werkfeestje en inmiddels is het hele team ziek, waarvan de helft Corona (incl me). Denk dat ze zich nu wel 2x achter de oren krabben voordat ze weer een feestje geven :joy:

Mn werk zei dat ik met een hoest en een beetje verkouden gewoon mag komen werken. Alleen als de klachten echt jezelf belemmeren en ziek voelen natuurlijk thuisblijven. Een normale verkoudheid is na 5 dagen ook niet over, dus dat snap ik wel. Daar heb ik normaal ook wel eens 4 weken last van. Klachtenvrij is inderdaad een vaag begrip… maar het gaat om de besmettijkheid.
(Moet trouwens het protocol van de zorg volgen, die is anders).
Ga wel werken met een mondkapje op, wil geen patienten en (oudere) collega’s besmetten.

2 likes

Maar dat protocol geldt toch alleen bij nood? Als er echt geen ander personeel is en de dienst opgevuld moet worden.

2 likes

Is er wel naar de longen geluisterd? Beterschap!

2 likes