Ik heb nu talrijke vragen……
Maar goed, je saturatie was goed. Als je het niet vertrouwt wel opnieuw bellen hè.
Ik heb nu talrijke vragen……
Maar goed, je saturatie was goed. Als je het niet vertrouwt wel opnieuw bellen hè.
Nou ik blijf negatief testen op PCR (2) en zelftesten, dus ik heb een gewone griep, geloof het bijna niet door alle vergelijkbare klachten maar er zijn meer virussen en bacillen op de wereld natuurlijk. Ik had vannacht 40 graden koorts dus ik ga de HA maar even bellen.
Influenza (de echte griep van vroeger) heerst zeker en volgens de cijfers nemen de aantal steeds meer toe.
Bij ons op kantoor zijn er nu bijna 20 mensen met griep, ik ben er nu ook door geveld en mijn testen blijven ook maar negatief.
Dus er heerst ook echt een flinke griepgolf!
Kun je corona en griep tegelijkertijd krijgen? Zou wat zijn
Zeker zien wij dat in het ziekenhuis. Hetzelfde stokje wordt ook getest op influenza en RS (verschilt per ziekenhuis).
Deel 1 van bloedonderzoek is binnen: best een vitamine D tekort. 28mmol geloof ik dat ze noemde.
Hopelijk als dat omhoog gaat, dat dan m’n herstel van coronings ook sneller gaat!
Ik zit al een aantal dagen thuis met corona dus m’n vriend ging naar de teststraat (zonder klachten) om te checken of ik hem heb aangestoken. Maar daar hebben ze hem weggestuurd omdat de test toch niks op zou pikken door zijn recente booster. En dat vind ik eigenlijk heel raar? Volgens de regels hier mag hij gaan en staan waar hij wil, maar lijkt me dat ie zo ook ongemerkt “mijn” corona kan verspreiden. Iemand ervaring mee in NL, of ze dat daar ook doen? Ik snap niet dat ze hem hier niet gewoon even testen aangezien hij er toch al was
Had hij al een testafspraak of was het op inloopspreekuur? Ze mogen terplrkke toch helemaal niet vragen waarom je komt testen? Ik heb dat echt nog nooit meegemaakt.
Dit is niet in Nederland
Hier betalen ze enkel voor je test als je symptomen hebt of als je in contact bent geweest (maar ja als je dan geboosterd bent vinden ze het opeens niet meer nodig ofzo). En was dus wel met afspraak gemaakt.
En @nello ze bedoelen juist dat als ik hem zou hebben aangestoken, de test toch negatief zou zijn omdat het door zijn booster niet kan detecteren. Ofzo. Haha ik snap er ook geen kut van.
Ohhh okay dacht Nederland. Maar idd wat hierboven gezegd wordt kun je na boosters nog steeds Corona krijgen. En daar zijn hier boven heel veel gevallen van.
Ja ik ben daar zelf ook een voorbeeld van haha. Maar was dus nieuwsgierig of je in NL ook wel eens geweigerd wordt ofzo. Nou ja raar, probeer je eens een goede burger te zijn
Nou ik heb ook Corona mijn ouders komen me gelukkig vandaag wat boodschappen brengen, want heb niets meer in huis.
Hoe gaat het vandaag met je, Panda?
Sorry, ik weet dat variaties op deze vraag hier al vaker gesteld zijn maar ik kan het antwoord op mijn vraag niet vinden.
Mijn man heeft voor de tweede keer corona. Zijn positieve tests (zelftest en GGD-test) zijn van afgelopen vrijdag. Dit is dag 8 van zijn isolatie. Hij is een paar dagen best wel beroerd geweest maar sindsdien knapt hij op en nu heeft hij alleen nog wat snot. We zitten nu dus op het punt dat hij zich afvraagt wanneer hij uit isolatie mag. Zijn zelftest van zojuist is negatief. Kunnen we dat nog in enige mate als indicator gebruiken, of zegt dat niets over zijn besmettelijkheid?
Hij mag uit isolatie als hij 24 uur geen symptomen meer heeft (en minimaal 5 dagen maar daar zit je al overheen) of na 10 dagen isolatie
Dank je. Deze informatie heb ik ook inderdaad, maar kortgezegd komt het er nu op neer dat hij de negatieve test als graadmeter wil gebruiken en ik me afvraag of dat wel verstandig is, omdat het RIVM dat niet benoemt. En nu is hij kwaad op mij omdat ik te streng ben.
Nee opnieuw testen heeft geen zin zeggen ze, je kan nog wel 8 weken (?) na je ziekteverloop positief testen dus het zegt niets.
Laat hem anders lekker de GGD bellen, dan gelooft ie het misschien wel
edit: ik weet alleen niet of “nog wat snot” echt geldt als dat je nog symptomen hebt
Ik zou persoonlijk nog een dagje thuisblijven, hij zal wel snel klachtenvrij worden als hij nu zo opknapt. De zelftest zegt wel in enige mate iets over besmettelijkheid, maar waterdicht is het niet.
En het ligt voor mij ook nog wel aan wat hij nu wil gaan doen, als hij nu een rondje over de hei wil wandelen zou ik zeggen ‘klein risico om iemand te besmetten als je toch nog besmettelijk bent, kun je wel doen’, als hij nu van plan is om op theevisite te gaan bij alle 93 bejaarden in het lokale verzorgingstehuis of om te gaan hossen en knuffelen met 34 vrienden in een ongeventileerde ruimte zou ik dat zeker afraden.
Thanks Het gaat eigenlijk niet eens om weer naar buiten gaan, maar binnenshuis de isolatie opheffen (ik ben vooralsnog buiten schot gebleven, dag vijf-test was negatief). Ik snap dat hij heel graag wil dat alles weer normaal is want dat wil ik ook! Maar ik zou ook neigen naar nog een dagje extra.