Caronatopic #14

Ik vanochtend: als het alleen bij deze verschrikkelijke keelpijn blijft, kan ik in ieder geval vandaag nog wat klusjes in huis doen.
Ik nu: ellendig hoopje op de bank :worried:

Wel er nu even achter komen of mijn koffie nog smaakt.

Inmiddels dag vijf van de quarantaine en het begint nu echt effect te hebben op m’n gemoedstoestand. Klinkt misschien wat dramatisch, maar ik ben het alleen wonen en opgesloten in huis zitten zo enorm zat. Hoe ik de dagen nu doorbreng in bed en op de bank doet me denken aan de tijd waarin ik depressief was. Had hier ook last van tijdens de lockdowns. Heel erg in je eigen hoofd zitten, veel slapen en zo lusteloos zijn. Nul aanspraak. Heb op zich nog wel wat dingen in huis die ik kan doen, maar kan me er gewoon niet toe zetten.

Heb wel geluk met de klachten though, is nu voornamelijk hoofdpijn/verkouden en gelukkig geen koorts en zere keel meer.

9 likes

Ja, dat kan ik me heel goed voorstellen! Het lijkt me ook superlastig om te beslissen wanneer het kan. Hopelijk duurt het bij jou niet lang meer :blush:

2 likes

Had ik ook, vond dat het een groot effect leek te hebben op m’n serotonine destijds. Hopelijk duurt het niet lang meer!

Geniet van de zon wanneer het kan, dat helpt. Misschien in je tuin/balkon/op je stoep?

7 likes

Ja precies, dat idee heb ik dus ook. Ook helemaal geen zin in eten en dat is voor mij ook vaak wel een teken.

Ga morgen idd even wat zonnestralen opvangen op de stoep, helpt vast. thanks (:

Ik heb ook corona. Gisteren positief getest. Had afgelopen vrijdag mn bruiloft, hoop niet dat dit een super spreader event wordt.

Rare is dat ik al een week in isolatie was gegaan, voor de zekerheid. Ik ben 29 wk zwanger dus kwetsbaarder en wilde geen risico lopen. Mn enige contacten in die week (partner en ouders) testen negatief en geen klachten.
Snap echt niet waar ik het opgelopen heb.

Gelukkig reageren de gasten begripvol. Ik ben er echt heel erg ziek van en voel me er daarnaast ook nog rot over. Gelukkig (nog) geen koorts.

Maar blijf maar piekeren over waar en hoe ik het opgelopen heb.

2 likes

Was er iets van catering erbij? En is het een positieve PCR of zelftest? Gefeliciteerd aan de ene kant maar ook beterschap.

2 likes

Het was op locatie inderdaad. Hadden 1 vaste serveerster en met diner 2. Waren maar met 22 in totaal.

Mn zelftest was gisteren positief en ben toen gelijk naar ggd gegaan. Die uitslag heb ik vanochtend gekregen, ook positief. Dus gelijk alle gasten berichtje gestuurd.

Moet alleen mn opa nog bellen, die heeft geen app en is nog iets te vroeg.

En dank je wel coor de felicitatie!

1 like

Gefeliciteerd🄰
Niet teveel piekeren over hoe je het hebt opgelopen, daar kom je niet achter denk ik. Hopelijk heeft je opa niks en ben jij weer over een paar dagen beter aan toe.

1 like

Nee want jullie zijn beide al ziek en besmet. Jij kunt gewoon zodra je klachtenvrij bent uit isolatie en je vriend pas na 7 dagen + 24 uur.

2 likes

Positiever dan positief wordt je niet, dus dat maakt echt niet meer uit. Beterschap!

4 likes

Vijf dagen toch?

2 likes

Geen idee meer verandert zo snel allemaal. :sweat_smile:

1 like

Ja het is 5 dagen + 24 uur klachtenvrij. Dat staat in ieder geval in de brief die ik van de GGD gekregen heb nu ik corona heb ghehe.

1 like

Hebben jullie trouwens na je positieve sneltest ook nog een test gedaan bij de ggd? Ik ben echt te ziek om daar naar toe te gaan en niemand kan mij brengen (en met mijn continue loopneus en hoestbuien ben ik nu denk ik heel besmettelijk) ik kan als ik mij morgen weer wat beter voel gewoon de hele week thuiswerken, dus ik zie niet echt een meerwaarde om mij nog te laten testen? Misschien alleen na de vijfde dag ofzo?

1 like

Ik heb dat wel gedaan, omdat ik hier las dat het handig is om een positieve PCR te hebben als je bijvoorbeeld long covid krijgt, en daar fysio voor nodig hebt. En stel dat je naar het ziekenhuis moet vanwege je klachten, dan heb je ook een positieve PCR nodig.

Maar begrijp ook dat je nu echt niet in staat bent om daarheen te gaan als niemand je kan brengen. Zou misschien toch morgen of overmorgen gaan als je iets beter bent? Vervelend in ieder geval, beterschap!

4 likes

Ik had heel graag willen gaan maar is mij ook niet gelukt. 12 km en heb geen auto. Toen zeiden ze zelfs bij de GGD doe maar niet, mocht absoluut niet met ov of taxi en iemand laten brengen hadden ze ook liever niet. Beetje suf maar ja, nu niets meer aan te doen.

Edit: je krijgt toch alsnog fysio of hulp in ziekenhuis als dat nodig is @Circe ? Waarom moet je voor het ziekenhuis een positieve pcr test hebben?

2 likes

Thanks voor de reacties. Misschien voel ik me morgen wel wat beter om ernaar toe te fietsen.
Ik hoop sowieso dat ik na vandaag gewoon het ergste heb gehad.

2 likes

Meh, bijna al mijn collega’s hebben nu corona. Ik heb met iedereen contact gehad. Zelf nergens last van gelukkig. Maar nu is m’n broertje net vader geworden en ik wil het risico niet lopen dat ik corona meebreng naar de baby. Voel me zo verdrietig nu :pensive:

Ik ga volgende week op vakantie en moeten zoals de regels nu zijn, voor de terugweg een PCR laten zien. We zijn een tijd geleden positief getest en zijn beetje bang dat de PCRtest nu nog positief is. Ik wil eigenlijk een test doen omdat te checken, maar heb de vorige keren gemerkt dat mensen zich echt niet aan 1,5 meter houden bij zo’n teststraat en sommigen niet eens een mondkapje (goed) op hebben. Dat voelt dus alles behalve veilig. Nu zag ik dat ze misschien (vanaf de dag dat wij terugvliegen!!) het eraf willen halen, maar dat is natuurlijk nog niet zeker. Ik vind het echt lastig wat te doen, want ook geen zin om op vakantie in een quarantainehotel te moeten…