Caronatopic #14

Ik had dat in dit topic gelezen, maar kan er verder niet echt iets over vinden op internet. Dus @CloserToFine weet eigenlijk niet hoe belangrijk een positieve pcr echt is en hoeveel je dus aan mijn antwoord hebt haha.

1 like

Ik heb vorig weekend een positieve thuistest gehad en pas afgelopen donderdag ben ik een pcr test gaan doen. Ik voelde mij de eerste dagen ook echt te beroerd om in de auto te stappen. Heb toen wel overleg gehad met de ggd maar zij gaven toen aan dat het in mijn geval (positieve thuistest en ik woon alleen dus zat direct alleen in quarantaine) geen problemen zou opleveren om de pcr iets later te doen. Pcr heb ik met name laten doen voor het herstelbewijs, je weet namelijk niet waar dat ooit nog eens goed voor kan zijn.

2 likes

Bij mij in de omgeving zijn er super veel positieve mensen nu, ik heb het ook volgens zelftest. Merk wel dat iedereen zelftesten doet en ze allemaal niet meer naar de GGD gaan voor een pcr. Ben zelf toch maar wel even gegaan vanmorgen, al is het alleen maar zodat het geregistreerd staat

Voor het ziekenhuis hoeft het niet, wij doen op de SEH direct een pcr als je aangeeft alleen een zelftest gedaan te hebben.
Maar voor de meesten komt het gelukkig niet zover, ‘gewoon’ fysio mag je altijd als je daarvoor verzekerd bent, maar als je in de toekomst bijvoorbeeld voor zoiets als een intensief long-covid-revalidatietraject in aanmerking wil komen kan ik me best voorstellen dat verzekeraars moeilijk doen als je volgens alle officiĂ«le documenten nooit covid gehad hebt. Je mag ook niet naar een post-kanker-revalidatie zonder kanker, zeg maar.

9 likes

Waarschijnlijk was je zieker geweest zonder al die prikken.

26 likes

Ik voel me aangesproken :sob: donderdag negatief en twee dagen later positief. Ik weet alleen niet goed hoe ik het anders had kunnen aanpakken.

Is er een kans dat dat hooikoorts is? Zo nee sterkte nog even!

1 like

Haha ik heb ook HBO max genomen op mijn dag 1, zo van genoten :joy:

2 likes

Ik heb 1,5 week geleden corona gehad en heb nog steeds continu last van mijn bovenbenen. Ze voelen verkrampt en vermoeid. Heeft iemand een idee wat ik hieraan zou kunnen doen?

1 like

Ongeveer 6/7 weken had bijna iedereen tegelijk corona op werk. Ik heb mij toen echt 2 weken uit de naad moeten werken en ben bijna ingestort, het was echt niet te doen.
En nu hebben er verdomme weer meerdere collegas(die toen ook ziek waren) weer corona. Ik ga het echt niet trekken als er weer zo’n periode gaat komen.

2 likes

Je mag sowieso uit isolatie want die duurt maximaal 10 dagen. Al begrijp ik dat je je daar misschien niet prettig bij voelt.

1 like

Waarom zou jij alles moeten oppakken?

Sterkte!

2 likes

Ik heb seizoen 3 en 4 afgekeken van game of thrones. Tijd genoeg. Nu net begonnen aan aflevering 1, seizoen 5. :joy:

3 likes

Dank je. Ja als apotheek kunnen wij niet dicht, dus we moeten doorwerken. Ook al is er dus bijna niemand beschikbaar.

1 like

Gekke vraag, maar is er al onderzoek gedaan naar mensen die niet positief kunnen testen? :sweat_smile:
Mijn vriend heeft inmiddels al voor de 2e keer Corona, dit keer heb ik ook klachten. Maar ik blijf negatief testen, ook bij de ggd. Ik kan mij niet voorstellen dat ik het niet heb.

5 likes

Zo vreemd, ik testte nu bijna 2 weken terug positief. Heb nog een vervelend corona hoestje zo nu en dan maar verder klachtenvrij. Heb wel sinds vorige week ineens weer een opgezetten klier onder mn oksel (kreeg ik ook van 2e vaccinatie), zere tepels en borsten. Ik vraag me echt af of dat van corona komt of dat ik gewoon een zwangerschapstest moet doen (:smiling_face_with_tear:). Google geeft alleen maar vaccinatie gerelateerde oorzaken. Ik ben aan de pil en heb noooit zere borsten/tepels.

Overigens linkte ik het niet direct aan corona maar toen ik die opgezette okselklier ineens weer kreeg moest ik even terugdenken aan diezelfde opgezette klier na mn vaccinatie

1 like

Ik voel me echt zo aansteller, maar mentaal voel ik me er zo ugh door. Ik heb het ergste nu wel gehad en voel me nu vooral nog ziekig en niet fit, maar in combinatie met dat eenzame gevoel, geen goede combinatie :sob:

1 like

Ah je bent echt geen aansteller. Logisch dat het mentaal ook veel met je doet. Vooral als je alleen bent. En als je lichaam verzwakt is, is het extra lastig om mentaal de knop weer om te zetten. Maar het gaat echt beter worden!

5 likes

Je bent geen aansteller, je bent ziek en daar mag je gewoon aan toegeven. Logisch toch dat als je ziek bent, je je klote voelt, lichamelijk en mentaal? :orange_heart:

1 like

Doe een test zou ik zeggen

3 likes