Neeee 2020
Carona tast mijn hersenen aan
Neeee 2020
Carona tast mijn hersenen aan
Ik hoor dus net dat mijn vader grieperig en verkouden was afgelopen week. Ik heb daar afgelopen week gegeten en heb nu corona. En mijn moeder is nu ook verkouden, maar ze zijn beide dus te koppig om te testen. “Mijn koffie smaakt me nog gewoon… Ik ruik alles en ik proef alles.” En ze gaat morgen ook nog op verjaardagsvisite bij de vriendin van mijn broertje.
Die vrouw zit nu op een waddeneiland bij mijn broertje. “Ja, nee ik heb geen test hier. Dan moet ik een test hier kopen, wat een gedoe, dat ga ik niet doen hoor.”
En beide maar rondschreeuwen dat ze nog geen één keer corona hebben gehad (mijn vader heeft een eigen supermarkt en mijn moeder werkt in de zorg). Nee, als je je nog nooit hebt getest zul je inderdaad niet weten of je corona hebt of niet. Echt te pissig nu. Stel eigenwijze mensen.
Eigenwijs… en ook wel aso? Stel je voor dat jij onverwacht een of andere super heftige reactie zou hebben gehad, of longcovid zou krijgen
Ja, maar goed ik kan mijn broertje wel waarschuwen, maar hij is net zo.
Dit is toch best wel overdreven als je nagaat dat positieve mensen na 5 dagen alweer uit quarantaine mogen volgens de regels?
Ja, gewoon volle dosis ibruprofen en paracetamol slikken. Was het enige wat bij mij werkte. Strepfen en liters thee hielpen maar een beetje. Niet fijn om zoveel in te nemen maar die pijn is nog veel rotter. Weet niet of je ook ‘s nachts heel veel pijn hebt? Ik werd ook echt ieder uur wakker vd pijn
Werd net gebeld door mijn huisarts die even een belrondje deed en vroeg hoe het ging (had aangevinkt dat het door mocht worden gegeven), vond ik wel erg vriendelijk haha. Had dat ook nog niet eerder gehoord van vrienden
Ja 5 dagen, maar wel 24 uur klachtenvrij
Ja!!! Ik zei toevallig net nog tegen mijn vriend dat ik ook gewoon kut slaap door de keelpijn. Ik kom moeilijk in slaap en word wakker van de pijn. Heb normaal echt nooit slaapproblemen en kan altijd wel slapen of ik nou pijn of honger heb maar dit is echt zoooo pijnlijk. Ik kan me oprecht niet bedenken dat ik ooit zulke keelpijn heb gehad. Mijn stem klinkt ook helemaal vervormd.
Ik las dat ze ibru niet aanraden maar yooo als dit het enige is wat werkt ga ik nu direct deze combo nemen.
Had op dag 2 ook super branderige ogen en de tranen liepen uit mijn ogen. En ik ben ook echt superduizelig, alsof ik 10 jointjes gerookt heb en helemaal fout ga .
Ben echt 2 of 3 jaar niet ziek geweest, vorige maand had ik griep en nu dus corona. Weet echt niet waar ik het zoeken moet. Ik vind de corona ook best pittig en heb liever een stevige griep.
Nou dat was mijn dagboekpost en tedtalk haha.
Je hebt toch zelf ook wel een moraal toch? Iets van verstand. Van goh ik kan beter zus of zo doen. Ipv opzettelijk gaan bijdragen aan verspreiding van Corona of een andere luchtwegvirus.
@Bergson vervelend zich. Meer dan waarschuwen kun je niks helaas.
Bij mij zeiden ze dat ik zelf die personen op de hoogte moest brengen.
Ja heel herkenbaar, super naar die pijn. Het is mij toen echt door de huisarts aangeraden (overigens ook nog door vriendin die huisarts is). Dus gewoon doen hoor! Dan bouw je ook een spiegel op en slaap je hopelijk ook beter wat goed is voor herstel. Hopelijk voel je je snel beter!
Wat bedoel je precies?
Je bewust met klachten onder de mensen bevinden vind ik niet heel fatsoenlijk. Dat heeft niet zoveel te maken met (veranderlijke) politieke beleidskeuzes.
Edit: je bedoelt denk ik dat er mogelijk meer dan 5 dagen + die 24 uur sinds de laatste klachten hebben gezeten. Ik bedoel meer dat het ook niet klinkt alsof ze zich gedurende die periode hebben afgezonderd…
Ik wel, maar die mensen blijkbaar niet
Toen ik in januari een fikse keelontsteking had (geen corona) deed ik dit op doktersadvies ook: volle dosering van beide nemen. Ik wisselde dan ook nog af: eerst 2 paracetamol en dan na 2/3 uur 2 ibuprofen, na 2/3u weer paracetamol etc (dus niet steeds ibu en pct tegelijk, zorgde voor een nog gelijkmatigere spiegel). Had een heel schema uitgeschreven met max dosering en tijden en zette ook de wekker ervoor. Dat was de enige manier om de scherpste randjes van de pijn eraf te halen, voor de rest hielp bij mij ook weinig. Na 3 nachten zette ik geen wekker meer en slikte ik alleen snachts als ik echt wakker werd van de pijn.
Beterschap in ieder geval!
Nee bij mij belde ze om te vragen of ik op de hoogte was mijn positieve test en gaven wat info. Moet ook zelf mensen inlichten die ik had gezien. Ze belde bij mij op dag 5 trouwens nog eens om te vragen of ik nog symptonen had
Nou ik mag hier eindelijk ook posten dat ik corona heb
Laat iedereen hier zich nog door de ggd testen? Ik voel me nu namelijk nog te ziek om heen te gaan , maar wel wil nog!
Ik zou zodra het lukt, toch even testen. Voor de statistieken (hoewel jij daar zelf weinig aan hebt) maar vooral voor het geval je bijv long-COVID krijgt, dan heb je iig bewijs van je besmetting (ik heb dat zelf bijv nodig voor mijn annuleringsverzekering, had nu eigenlijk in Spanje moeten zitten )
Ben echt benieuwd hoelang dat testen nog blijft hoor…
Dan kijk je over een paar dagen, je weet toch wel dat je hebt. Dus tis met name ook voor een echt herstelbewijs