Voor degene die ‘Na een negatieve zelftest’ antwoordde, na hoeveel dagen was dat?
Heh wat is je vraag? Ik had zondag klachten, maandag getest en die uitslag kwam dinsdag: negatief. Ik ben toen wel boodschappen gaan doen die dinsdag na de uitslag. Als er toen kwetsbaren in de supermarkt waren heb ik die wel gezien
Ze bedoelt denk ik negatieve zelftest na positief getest re zijn, als besmettelijkheidscheck na een x aantal dagen
Hoe zie je dan of iemand kwetsbaar is? Ouderen en kinderen en zwangeren buiten beschouwing gelaten. Dat iemand bv een nieuwe nier heeft zie je niet van buitenaf (mits diegene niet naakt rondloopt).
Sgat, het is geen wetenschappelijk onderzoek hè.
Oooo
Iedereen die wil kan dus vanaf nu tweede booster halen maar hoe werkt dat? Moet je je ergens aanmelden of kan je gewoon binnenlopen? Kan het niet vinden
Ik dacht alleen 60+’ers?
Ik stem wel op korte termijn maar ik wil natuurlijk niet voordringen voor de risicogroepen.
Maar bij de kleuters speelt corona weer, mygod weer de collegas ziek
Ik kreeg vlak voor ik mn booster kon halen corona dus kan mn eerste booster op z’n vroegst over een paar weken pas halen. Duurt dus nog wel even voor de tweede aan de beurt is, ik zie het tegen die tijd wel
Niet zwanger pas na de zomer.
Ben zwanger en net corona gehad dus mag voorlopig ook geen booster. En wanneer wel ga ik bijna bevallen of al bevallen.
Als ik nu geen corona had gehad had ik hem denk ik nog 6 weken oid voor bevalling gehaald.
Ik hoop echt dat ze de boosters ook voor de rest open gooien. Of in ieder geval voor de griepprikgroep.
Ik zou hem gewoon halen op het moment dat er een advies komt “20-30’ers zijn aan de beurt”. Als dat op korte termijn is dan op korte termijn, als het later is dan later.
Te weinig verstand ervan om te bepalen wanneer/of ik het nodig heb, dus als het advies er komt dat ik aan de beurt ben (en het van toegevoegde waarde is) ga ik meteen naar de prikstraat.
Ik zou denk ik voor het najaar en de mogelijke nieuwe golf wel weer beschermd willen zijn dus tegen die tijd weer een prik halen. Of als er eerder weer een nieuwe gekke variant komt.
Inderdaad, ik zou echt meteen een tweede booster halen als het kan. Er hebben zoveel mensen corona nu dat ik echt zoiets heb van hoe sneller hoe beter, wil niet meer wachten haha. Het is ook alweer 4 3maanden geleden, voelt zo lang?
Ik heb net m’n eerste booster gehaald en heel lang uitgesteld. Haha
Maar, misschien.
4 maanden? Dan was je vroeg. Ik ben begin januari geprikt. Dus zit bijna op 3 maanden. En moet maandag met t ov, 2 uur heen 2 uur terug. Als t druk is doe ik wel een mondkapje op denk. Hoewel mn angsten echt nog op 10% zitten (al maak ik nogsteeds mn telefoon schoon, was ik braaf mn handen, en zou ik t liefst mn boodschappen schoonmaken) denk ik nogsteeds niet dat t een geweldig idee is om t te krijgen. Dus hopelijk doet mn prik t nog. Maar t idee is dat de immuniteit bij oudere mensen sneller afneemt toch? Dus hoop dat t voor mij nog werkt.
Maar ja ik werk ook in de winkel, nou in januari of later zaten we op 80.000 besmettingen en daar heb ik t ook niet opgelopen. Maar dat zijn korte momenten.
Ohja 3 haha, sorry verkeerd geteld!
M’n schoonvader komt net m’n dochter thuis brengen. Loopt met een mondkap naar binnen en zegt doodleuk: nou ik heb Corona. Dus ik blijf op afstand. lekker bezig opa.