Doet de GGD eigenlijk nog Bron- en Contactonderzoek?
Bij mij iig niet
OkƩ gelukkig haha. Ik heb er gewerkt en had echt even geen zin in een gesprek van een uur over waar we geweest zijn
Voorlopig niet, het lijkt erop dat een extra prik geen verschil voor jonge mensen. Wij zijn al goed beschermd. Pas als het nodig blijkt om de becherming op peil te houden, zou ik 'm halen.
Ik heb wel Jansen gehad dus misschien zou ik 'm halen om later geen gedoe te krijgen met vaccinatiebewijzen in het buitenland als dat weer een ding wordt
Ik had begin januari mān booster en 4 weken later corona haha, net als alle andere mensen met wie ik op vakantie was (en überhaupt bijna iedereen die ik ken die corona kreeg de afgelopen maanden). Ik verwacht dus nu niet meer dat de booster me echt beschermt tegen besmetting, hooguit dat ik minder ziek wordt
Ik voel me ziek (maag/darm) en ook rillerig qua misschien wel koorts. Niet echt standaard corona klachten volgens mij. Maar zouden jullie je voor de zekerheid laten testen?
Heb vorige week zaterdag lange tijd iemand van dichtbij gezien die corona bleek te hebben, maar toen ik eerder deze week liet testen was die negatief.
Ik zou wel ff nog een keer testen ja. Mijn schoonzusje had ook buikklachten bij corona.
De GGD testlijn gaat afschalen. De komende 2/3 weken wordt iedereen gestimuleerd om zelf ander werk te vinden, daarna zullen de contracten bij een heleboel mensen niet meer verlengd worden. Er blijft wel een kleine club over, aangezien ze wel verwachten dat er nog een nieuwe golf of variant gaat komen. Gek idee dat het gaat stoppen , terwijl het nog zeker niet voorbij is op dit moment.
Ik las alweer dat ze huisartsen willen gaan laten testen. Nee nee nee en nog eens nee. En dan zeker ook nog herstelbewijzen aanmaken.
Het grote voordeel van Corona. Mijn peuter slaapt uit tot half 8. Hij is gelukkig niet ziek.
Zelf voel ik me wel wat belabberd maar gaat vast snel beter.
Een (wappie)collega van mijn vriend is op wintersport geweest en daarna met klachten naar kantoor gekomen, want āhet was toch geen coronaā. Na aandringen van mijn vriend en andere collegaās toch een test gedaan en jaaaaaa hoor mevrouw is gewoon positief. Lekker dan, daar heeft mān vriend de hele dag naast gezeten gisteren.
Ik hoor overal om ons heen mensen met corona en zit bijna te wachten tot wij ook een keer aan de beurt zijn, maar op zoān manier zou ik echt heel zuur vinden.
Ik las dat de nieuwe variant ook maag en darm klachten gaf juist, dus het past wel in het beeld eigenlijk. Sterkte!
Ik wilde vandaag mān booster gaan halen omdat ik precies 3 maanden geleden corona had, test ik vandaag wƩƩr positief.
Dit is al de derde keer dat ik corona heb
Vorige week belde er iemand en die had net die ochtend gehoord dat ze covid had en die vroeg nu al om een verwijzing naar de post-covid-poli van de longarts en machtigingen voor de fysio, ergo en diƫtiste voor covid-revalidatie. En dit alles in luid volume en zonder extra adem te halen.
Kortom; long covid is kut, maar op dag 2 met klachten mag je nog wel verwachten dat je het niet krijgt ipv wel.
Thanks! Ben net terug van de ggd, nu weer lekker naar bed.
Ik had vorige week zaterdag een positieve test. Nu heb ik morgen een verjaardag waar 1 kwetsbaar persoon komt (longproblemen).
Ik heb geen klachten meer en mijn zelftest is negatief.
Neem aan dat het dan wel veilig is om naar die verjaardag te gaan
Je stelt geen vraag/vraagt niet om een mening maar ik zou dat zelf dus echt niet doen
Edit: wordt niet ook nog steeds aangeraden tot tien dagen na je besmetting in binnenruimten een masker te dragen en afstand te houden van kwetsbare personen?
Jemig wat kut! Had je klachten of deed je voor de zekerheid een test? Echt balen
Ja dat is nog steeds het advies inderdaad!
Nou, positief getest. Heb het 2 jaar uitgehouden met feestende huisgenoten zonder het te krijgen en nu stap ik op de eerste dag dat de mondkapjesplicht is opgeheven in de trein en loop ik het daar op, als enige brave met (stoffen) mondkapje op (waarschijnlijk uiteraard, verder niet echt buiten geweest en geen nauwe contacten gehad zelfs toevallig)⦠Tot nu toe nog weinig last gelukkig (behalve lichte keelpijn en slapjes zijn), maar ben bang voor wat komen gaat. Ik heb nou juist zo voorzichtig gedaan omdat elke verkoudheid bij mij leidt tot een bronchitis sinds ik kinkhoest heb gehad en daar flink ziek van was. Laat staan zoān virusā¦
Trouwens, 2 zelftesten gedaan waarvan 1 in de neus negatief was en (omdat ik het zeker wilde weten voor ik misschien toch naar mān ouders zou gaan en keelpijn had) 1 in de keel pas na een tijdje positief. PCR-test van de GGD een paar uur daarna positief. Testen in de keel dus!