Als je besmet bent kun je niet ‘meer besmet’ raken. Volgens mij duurt het een paar weken totdat je weer vatbaar bent voor corona dus ik zou vooral je eigen klachten aanhouden voor quarro
Het stomme is dat dit niet per se waar is, want hoe besmettelijk je bent hangt ook af van of je klachten hebt (als je hoest of snottert kun je meer mensen besmetten dan als je nergens last van hebt bijv).
(Maar ik ben nogal biased over de in mijn ogen veel te strenge regels in Oostenrijk omdat m’n vriend daardoor 2 weken in het ziekenhuis moest blijven zonder klachten zijn buurman wilden ze niet opereren (met een nekbreuk!) omdat z’n CT waarde niet goed was. Uiteindelijk is hij pas na 3 weken ontslagen en toen was de operatie niet meer nodig omdat z’n lichaam het zelf hersteld had omg). Had zoals @SemM ook een vertekend beeld. Ze zijn echt superstreng en enorm op de regeltjes, in het ziekenhuis tenminste.
Ze schroeven nergens zoveel ruggen vast als in Oostenrijk en Zwitserland, dat geeft niet per se ook altijd het beste resultaat voor de patiënt. Als het na 3 weken al niet meer nodig was kun je je afvragen of het zinnig was om de rest van je leven met een vastgeschroefde nek rond te lopen, met alle bijkomende nadelen.
Maar ik ben gebiased anti-schroeven
Hahah ja nee eens hoor, ik weet er helaas alles van nu
Was meer om te laten zien dat door die strenge coronaregels die arme man letterlijk 3 weken in z’n ziekenhuiskamer moest blijven (zonder bezoek) en daarna alsnog naar huis mocht, 20 min verderop
Ik heb geen klachten meer en de zelftest geeft nog een heeeeel licht streepje. Toch grappig om te zien dat dat ding echt reageert op de hoeveelheid virus in je lichaam. De afgelopen dagen was hij vuurrood, of roze, whatever.
Pff morgen moet ik klachtvrij zijn dan mag ik woensdag weer werken. Maar heb er een hard hoofd in.
Nog langer geen inkomen
huh hoezo geen inkomen? ziek is ziek toch.
Als zzp’er toch niet?
Of een nulurencontract?
Ik ben zzp Gastouder. Is niet te doen om je daar voor te verzekeren.
Het gaat vandaag wel wat beter. Wel besloten om deze week goed uit te zieken en maandag gaan we weer werken.
Ik zit nu voor dag 7 in isolatie, ik ben nu klachtenvrij dus ik zou morgen weer aan het werk mogen. Ik heb alleen wel nog steeds een dikke positieve streep bij mijn zelftest, nu twijfel ik… geldt dat dan nog of mag je alsnog gewoon uit isolatie?
Nu twee weken verder na eerste klachten en eigenlijk eerste dag zonder hoestbui (even afkloppen) of erg verkouden.
Ik ben altijd beetje verkouden en is weer op dat beetje niveau.
Ik weet niet wat ik met deze test aan moet. Hij lijkt negatief maar de onderkant is wel verkleurd. Maar misschien gewoon nat?
Ik zie helemaal niks
Bij twijfel is een PCR test dan misschien beter? Weet niet of dat kan natuurlijk…
Als ik m negatief maak dan zie je een vlak wat wat donkerder is, maar na wat meer tijd is dat over het hele streepje getrokken. Ik denk dat het het vocht van de test was?
Nu is het verdwenen
Nog geen vijf weken geleden covid gehad en vandaag weer maar laten testen want ik weet zeker dat ik het gewoon weer heb, zo karakteristiek die hoofdpijn en dat rillen en zweten.
Pfff ik word gek. Ik heb een speciaal herstelbewijs nodig waarop nog wat extra informatie staat naast het standaard herstelbewijs dat je in de Coronacheck app krijgt. Maar zowel de huisarts als de GGD wil dat niet uitgeven. Ik krijg van de GGD echt waardeloos advies, die stuurt me naar Nederlandwereldwijd.nl, en daar staat wat ik zeg niet op.
Joh nee goh, maar het staat wél op de site van de overheid van het land waar ik heen ga. Van hem moet ik maar een antigeentest doen. Maar dat mag dus niet omdat ik in de afgelopen 30 dagen corona heb gehad. En dan moet je PCR doen en de kans is groot dat die positief is.
Ben echt een beetje gestrest want straks kunnen we ineens niet weg omdat niemand een herstelbewijs wil uitgeven.
Dat is niet zo. Kans is juist groot dat het negatief is.
Het is in het begin van de pandemie zo naar voren gekomen om niet te testen binnen 8 weken vanwege kleine kans dat het positief is maar natuurlijk ook omdat de testcapiciteit toen nog zeer weinig was.
Nou zelfs de jongen van de GGD zei het weer, dan mogen zij hun informatie ook wel eens updaten.
Maar goed, het stelt me niet gerust want als we dinsdag wél een positieve PCR hebben moeten we als de wiedeweerga iets regelen zodat we of de vlucht kunnen verzetten of toch een herstelbewijs bij iemand los kunnen peuteren.