Caronatopic #14

Ik heb ook bronchitis en elke verkoudheid gaat bij ook direct via de luchtwegen. Ik heb net Corona gehad en heus wel last van de luchtwegen gehad (branden, slijm etc) maar dat was twee dagen en daarna knapte het op. Ik weet wel dat het bij jou anders uit kan pakken, maar het kan ook best meevallen. Ik heb heus nog wel wat irritatie hoor, maar ik heb het in elk geval wel eens veel erger gehad dan nu door Corona (met dank aan m’n prikjes). Wel twee flessen hoestsiroop weggetikt voor de zekerheid en alles/alle middelen aangegrepen om te voorkomen dat ik de boel kapot hoest.

2 likes

Het is, als het weer het toelaat, in principe buiten. Anders had ik niet gegaan, maar dat had ik niet in mn bericht gezet, sorry :laughing:
Ik dacht alleen, als die test al negatief is, dan is de kans dat je een ander besmet sowieso wel heel klein

Nou gister kwam m’n schoonvader dus binnen met Corona. Net test m’n vriend positief met een zelftest. En ik hoest me nog steeds een ongeluk. Dus ga me maar samen met m’n vriend laten testen, want misschien heb ik het gewoon weer.

1 like

Denk dat in onze huis ook de derde (!) Corona golf is aangebroken. Kind sinds gisteren koorts en keelpijn en dag ervoor is er iemand op kraambezoek geweest met Corona (PCR positief). Maar nog geen mogelijkheid gehad om een test te gaan halen.

5 likes

ik ben dinsdag positief en mag morgen op dag 5 vrijtesten, ben benieuwd hoe m’n waardes dan zijn. verwacht nog niet dat ik al uit quarantaine mag, maar we gaan het zien. (andere regels waar ik woon)
en ondanks afstand houden heeft m’n vriend het nu ook, die is er echt meteen ziek van. van 36,2 om 12.00 naar 38,5 nu :frowning:

1 like

Volgens mij na 10 dagen, dag positieve test is dag 0.
Mondkapje bij kwetsbaren en 1.5 meter.

Op mijn werk hanteren ze 14 dagen bij niet klachtenvrij.

ik heb hetzelfde hoor, vind het ook lastig qua verkoudheid! je zelftest kan nog tot 3 maanden na je besmetting positief zijn en is wat besmettelijkheid betreft dus niet betrouwbaar. zou even overleggen met je werkgever wat zij hanteren qua regels in de klas!

2 likes

Ik testte al dagen omdat ik in contact was geweest met collega’s die corona bleken te hebben (kunnen niet thuiswerken) en toen ik vanochtend wakker werd met een hoestje wist ik het eigenlijk wel…

2 likes

Nou ik moet er na 2 jaar ook aan geloven… Ik voelde me niet fit dus deed een zelftest, gelijk dikke rode streep :sweat_smile: Ik kon ook binnen een uur bij de GGD terecht, dus daar heengegaan en nu op de bank uitzieken

wel naar de ggd gaan om te testen! is het niet voor de statistieken, dan wel zodat jij een genezenformulier krijgt. kan je wellicht komende zomer nog van pas komen met evt vakantie, of als de 3g weer terugkomt.

4 likes

Ach ja lijkt me altijd slim.

Wij zijn als gezin ook positief getest. We vliegen over minder dan twee weken naar een land waar het normale herstelbewijs niet voldoende is. Ik hoop dat onze huisarts mee wil werken aan een speciaal opgesteld herstelbewijs want we moeten anders een PCR doen en ik ben bang dat die dan nog positief is.
We kunnen ook antigeen doen maar mag eigenlijk niet als je in de afgelopen 30 dagen corona hebt gehad en ik durf niet te liegen want ze zijn daar heel strict.

Nouja heel gezeur maar ik ben wel blij dat we het nu hebben en niet over een week, want dan konden we sowieso niet gaan.

2 likes

dat klopt. maar waarom zou je het niet doen? en mocht je -worst case scenario- long covid er aan overhouden, kun je geloof ik met je herstelbewijs aantonen dat je echt corona hebt gehad en dan wordt therapie vergoed. het is je eigen keuze natuurlijk, maar ik zie niet in waarom je het niet zou doen.

3 likes

Ja je zou denken dat iemand in de zorg beter zou weten… @Broodrooster

Haha nou de disco ben ik al twintig jaar niet meer binnen geweest.

2 likes

Hier na 2 jaar ook de klos. Vergeet altijd weer hoe slecht ik ben in ziek zijn. Loop de hele dag te klagen en zelfmedelijden te hebben. Man is gelukkig nog fit, dus kan wel verzorgd worden! Nu hopen dat er vanaf morgen weer een beetje een stijgende lijn in zit.

3 likes

O echt! Ik had mezelf rijk gerekend dat ik, mits klachtenvrij, woensdag wel bij een etentje kon zijn. Dat is dan eigenlijk niet de bedoeling. (Vanaf donderdag positief getest).

Ik zit in een vergelijkbare situatie als @Camper, ik ben over de 10 dagen dus mag officieel uit isolatie. Maar ik heb nog klachten én test nog positief.
Dus ik had de GGD gebeld voor advies (had bij RIVM gevonden dat dat aangeraden wordt als je na de 10 dagen nog symptomen hebt) en daar vertelde ze mij dat “voor de zelftest hetzelfde geldt als voor de PCR test, die kan nog tot 8 weken positief zijn!” :woozy_face:
Ik las zelf dat zelftest viable virus aantoont dus dat vond ik wel apart, ik ga er maar vanuit dat ik nog besmettelijk ben??
(Streepje wordt wel minder dik overigens)

2 likes

Hier ook na 2 jaar toch positief getest. Klachten vallen mee, maar gister ineens een vage keelpijn en test (zowel door neus als keel gehaald) kleurde direct rood.

Via deze link kan je trouwens op kalender invullen wanneer je klachten kreeg en dan verschijnt vanzelf de datum dat je weer uit isolatie mag, vet handig: https://quarantainecheck.rijksoverheid.nl/

5 likes

Ik heb het na 2 jaar inmiddels ook! Kan nu niks meer ruiken (bizar genoeg nog wel genieten van bugles met kaas uit een tube) en ben natuurlijk gaan googlen, want na 5 dagen niet ruiken werd in al ongeduldig.

Hoe dan ook; ik kwam een truc tegen waar veel mensen enthousiast over zijn om je reuk weer terug te krijgen:

Dit is de video waar het op gebaseerd is:

Misschien heeft iemand er iets aan? Ik ga het m’n vriend morgen vragen, ben heel benieuwd of het een verschil bij me maakt!

1 like

Ik zit nu op dag 4 van symptomen (donderdag was de eerste dag) en naast verkoudheid, hoofdpijn en wat vermoeidheid heb ik weinig andere symptomen.

Kan iemand me alsjeblieft vertellen dat het niet ineens erger kan worden na zoveel dagen, of dat de kans klein is. We hebben een dreumes en ik kan het niet aan om nog eens ziek te worden terwijl we voor hem moeten zorgen.