Ik snap dat juist heel erg goed na alle ellende van afgelopen 2 jaar
Je doet nou net of iedereen 2 jaar opgesloten binnen heeft gezeten. Terwijl dat toch echt niet zo is voor 99% van de bevolking. De zomers/begin herfst waren vrij normaal en voor de meeste mensen is hun sociale leven ook gewoon grotendeels doorgegaan. Hoeveel moeite is t om je sociale afspraak ff een weekje te verzetten, je wil toch niet t risico lopen dat je een iemand besmet.
Denk dat dit ook wel weer een stukje verkeerde communicatie is geweest. Volgens mij weet bijna niemand dat je inderdaad nog afstand moet houden. En weet niet of iedereen alleen maar hoort “na 5 dagen mag je weer naar buiten” of dat afstand en dergelijke gewoon minder duidelijk gezegd is.
Hoef je niet boos op mij te worden, ik zeg alleen dat ik het wel snap als mensen dat doen
Nou mijn oma van 86 jaar oud is alleen een beetje verkouden geweest Zit nu op dag 6 maar is klachtenvrij. Had maandag een afspraak voor haar gemaakt voor de booster, maar die is dus niet meer nodig.
Zitten hier ook mensen die huiduitslag hebben gekregen na corona? Lees dat het vaker voorkomt, maar lees nergens wat ik er aan kan doen om het te genezen. Dus als iemand tips heeft? .
Ik heb een paar weken geleden corona gehad en nu dus uitslag op mijn rug en in mn oksel. Combi van jeuk en pijn. Word er gek van.
Wat anti- histaminica tabletten kun je innemen. Trekt van zelf weg.
Dankjewel!! Ga ik doen.
Ja mijn handen zitten helemaal onder kleine blaasjes! Ik heb er verder geen last van en heb het vaker gehad, dus laat het gewoon zitten tot het zelf weg gaat!
Ik heb ondertussen nog steeds zoveel last van mijn kuiten ik heb maar 3 dagen echt op bed gelegen, hoe kan dit zo snel gaan? Als ik ga tandenpoetsen en na beneden kijk voel ik het al trekken in mijn kuiten.
Ik vind dit zo irritant he. Ik snotter een beetje, dus ik ben nog niet klachtenvrij, maar verder voel ik me gewoon fit en energiek en zou 2,5 jaar geleden echt van alles buiten de deur hebben ondernomen op een zonnige zondag met een klein beetje verkoudheid.
Ik blijf thuis want ik voel me ongemakkelijk bij ergens op een terras gaan zitten wetende dat ik wat heb, maar ik kan me echt wel voorstellen dat mensen met minder plichtsbesef nu wel gewoon erop uitgaan.
Ja, super aso, maar die zelfisolatie is inmiddels een advies geworden en geen verplichting meer. Idiote beslissing vind ik, want mensen zijn gewoon niet verstandig, maar soit, blijkbaar is dit de manier waarop we ermee moeten gaan leven.
En mijn vriend is nog steeds negatief, terwijl die ook al de hele week naast me slaapt. Ook irritant.
Ik hoorde gisteren van iemand dat hun hele vriendengroep het had opgelopen op een feestje en zij de enige waren die echt nog thuis in isolatie bleven. Er waren zelfs mensen gewoon uitgegaan terwijl ze het wisten. Toen dacht ik wel echt wow, ik snap dat je misschien met sommige dingen weer wat soepeler omgaat maar dit.
Isolatie en quarantaine is altijd al een advies geweest. De hele pandemie lang. Dat media het nu belichten met alle gevolgen van dien is hun besluit. Heel onverantwoord wat mij betreft, maar het isolatie- en quararantaineadvies is nu niet minder hard dan het 1 of 2 jaar geleden was.
Ja ik vind dat ook echt heel bizar. Dan heb je wel echt ff ergens een afslag gemist hoor.
@SayMyName Oh serieus? Ik dacht dat het een verplichting was en sinds kort dus een advies. Maar goed, inderdaad bijzonder om daar dan nu ineens de nadruk op te leggen, want nu krijg je dus dat mensen nog meer zelf de inschatting gaan maken (en automatisch ook voor iedereen die zij onderweg besmetten).
Anekdotisch bewijs is voldoende haha.
Ik wacht nog steeds op het moment dat ik ineens heftige koorts krijg maar het valt bij ons allemaal gelukkig heel erg mee. We hebben onze fair share van ziektes ook wel gehad de afgelopen maand haha.
Koorts was hier thuis bij iedereen 1 van de eerste klachten na keel- en hoofdpijn. Hopelijk krijg jij er geen last van.
ik blijf het zo apart vinden dat de regels per land zo verschillen. waar ik woon moet je je laten testen bij klachten, alleen met een positieve test mag je thuisblijven en krijg je doorbetaald. je krijgt bij de test de uitslag in de vorm van de ct-waarde. hoe lager de waarde, hoe besmettelijker (en vaak hoe zieker) je bent. boven de 30 geld je als niet meer besmettelijk. ik had op dinsdag een waarde van 24,5. op dag 5 na de eerste positieve uitslag word je opgeroepen voor het “vrijtesten”. als blijkt dat je waarde dan gestegen is naar boven de 30 mag je uit quarantaine. zo niet, wordt de quarantaine verlengd met nog eens 5 dagen. dan weer testen op dag 10, daarna dag 15, etc. vriendin van me heeft in totaal 19 dagen in quarantaine gezeten omdat die waarde maar niet boven de 30 kwam. vind het dan zo raar dat mensen in NL gewoon na 4 dagen weer alles mogen doen? en dat er ook geen enkele vorm van controle is ofzo terwijl hier alles best wel streng is.
ik mocht dus net komen voor het vrijtesten maar verwacht er nog niet veel van zal de uitslag morgen krijgen dus ben benieuwd. zul je zien dat ik op 29,7 zit ofzo
oh wel interessant, die waarde! dat zou ik ook wel willen weten bij een besmetting. geeft het iets meer houvast ofzo
ja inderdaad. je weet gewoon oke onder die waarde ben je besmettelijk, daarboven niet meer dan daarmee heb je het te doen. er wordt voor je bepaald of je nog in quarantaine moet blijven, geeft ergens ook wel rust bij mij. + je hoeft niet bang te zijn dat je daarna toch nog mensen aansteekt haha
Oo ik ben echt super benieuwd welk land dit is
oostenrijk!
Jeetje, wat een vertekend beeld heb ik van dat land. Elke keer met al die wintersporters dacht ik dat daar al losgelaten was