Caronatopic #14

Wat lief dat je het vraagt! Had een negatieve test uitslag én de kortademigheid is sterk verminderd dus vermoed dat het door 2 dagen weinig bewegen kwam, al weet ik niet of dat mogelijk is. Of toch door de booster, hou het voor de zekerheid toch maar in de gaten

Raar, zo staat het niet op de informatiewebsites.

1 like

Ja zij werd vanwege dr werk in t ziekenhuis geprikt. Maar de prik is toch hetzelfde? Hadden ze ook wel even mogen zeggen toen ze met die boosterprik begonnen, staat nergens toch?

Dr moeder, zelfde situatie, is wel bij ggd geprikt, wel zorgmedewerker, maar die kreeg wel gewoon de booster.

1 like

Ondanks je disclaimer wil ik er wel op reageren. Want de booster net als de vaccinatie is in eerste instantie bedoeld om de kans dat je ernstig ziek wordt of overlijdt aan de gevolgen van Corona te verminderen. Niet om een besmetting te voorkomen.

@lisaanna vreemd. Ik heb eerst Corona gehad, toen 4 mnd later Pfizer en vervolgens eind november de booster. En daarna nogmaals Corona maar dat is uhm pech :sweat_smile:. Maar op zich maakt het niet uit dat je vader nu 2e vaccin krijgt. Want daar zit precies het zelfde spul in als de booster. Dezelfde dosis van Pfizer. Wel is zo dat hij dus “extra” geprikt wordt.

5 likes

Noooo. Mocht eind deze week m’n booster halen maar vanmorgen positief gezelftest. Wacht nu op de uitslag van de GGD maar vrees het ergste :cry:

1 like

Ik ben soms echt dom. Mijn priklocatie was de SS Rotterdam, ben ik die boot opgelopen :woman_facepalming: . Dat er grote witte tenten voor stonden en overal gele borden had ik even niet geregistreerd.

68 likes

Hehe heb je toch mooi even de boot kunnen zien.

2 likes

Veel verder dan de entree ben ik niet gekomen, maar leuk detail: ze hebben de dag van de week op deurmat staan.

17 likes

Denk dat je niet de enige bent

1 like

Ja ik heb milde symptomen dus daarvoor werkt het gelukkig wel goed! Ik ben ook helemaal pro vaccineren hoor. Dacht alleen ergens gelezen te hebben dat hij ook voor 70% zou werken tegen besmetting (kan dat nu natuurlijk alleen nergens meer terugvinden haha, dus misschien is dat al weer achterhaald). Maar daar even van uitgaande kan ik natuurlijk alsnog gewoon net pech hebben in die 30% groep vallen die wel besmet raakt. Hoor nu alleen toch om me heen helaas al best wel een aantal mensen die ook al >2 weken geleden een booster hebben gehad en ook besmet zijn geraakt. In dat opzicht valt het me stiekem dus een beetje tegen dat ook een kersverse booster (maar dus wel na de benodigde inwerktijd) niet zo effectief lijkt tegen het oplopen van een besmetting als gehoopt.

1 like

Dat is volgens mij de reden dat omikron zo snel stijgt. Tenminste dat werd een tijdje geleden gezegd. Dat t snelle tempo van stijgingen komt doordat mensen heel snel positief testen. En niet per se omdat t zoveel besmettelijker is. Kan alsnog, maar was wel al bekend dat je sneller positief test.

2 likes

Haha maar hoe dan? Er staan naast die borden en pijlen zelfs allemaal verkeersleiders die ervoor zorgen dat je niet naar de boot gaat

2 likes

De verspreiding gaat inderdaad echt super snel. Ik heb het zelf opgelopen op 2e Kerstdag en diegene heeft het waarschijnlijk op 1e Kerstdag opgepikt. Dus diegene van wie ik het gekregen heb heeft het binnen 24 uur opgepikt en doorgegeven.

Ondanks dat ik bijna geen last had van mijn besmetting 3,5 week geleden valt mijn haar helaas echt met bosjes uit, en zijn mijn nagels onwijs broos geworden. Ik probeer mijn haar nu zo min mogelijk te wassen en heb mijn nagels echt helemaal kort gevijld om ergere ‘schade’ te voorkomen.

Ik vraag mij nu af of ik dit de tijd moet geven zodat het zich ‘vanzelf’ kan herstellen of dat het misschien beter is om bij de huisarts mijn bloed te laten nakijken op eventuele tekorten, zodat ik mijn lichaam een beetje kan helpen.

Heeft iemand van jullie hier ook last van gehad?

edit: en ik proef nog altijd geen zure/bittere dingen en reuk is ook nog altijd heel slecht.

1 like

Heb gisteren mijn booster al gehaald hier, was goed geregeld!
De wachtruimte hebben ze afgeschaft en ze komen nu met een prik karretje langs de hokjes. Echt een prikstraat :sweat_smile:

Gisteren waren ze al heel soepel. Mijn man mocht ook terwijl die eigenlijk volgende week pas een afspraak had en ze zeiden dat ze aan het opschalen waren en ruimte hadden. Dus toen hebben we vrienden en buren ook nog getipt die konden dezelfde dag ook nog terecht :+1:

5 likes

Ik ook gister! Vond het wel apart dat als er iemand tegenover je zit je lekker kan meekijken hoe die geprikt wordt :joy: bij mij zat mijn schoonbroertje tegenover me

Ben vandaag eerder naar huis gegaan, ik was de hele tijd buiten adem als ik iets deed. Mijn arm doet ook echt veel pijn nog, valt me echt tegen want van de 2e vaccinatie had ik geen last :grimacing:

3 likes

Helemaal off topic, maar volgens mij is dit op cruiseschepen zo omdat je op zee het besef van dagen kwijt raakt. En aan de deurmat (of ergens anders waar ze het ophangen ofzo) kun je dan makkelijk zien welke dag het is :sweat_smile: Of is dit een broodje aap verhaal?

6 likes

Toen ik de omicron had (kan bijna niets anders zijn) ging m’n zelftest ook van negatief naar opeens positief en 12 uur later ook pcr positief. Man had eerst geen klachten, maar toen m’n pcr positief was kreeg hij klachten en de volgende dag ook positief. Gaat dus sneller allemaal. Besmettelijker maar maakt je mogelijk minder ziek.

1 like

Sorry! Ik had zelf ook de hoop dat het wel meeviel omdat het contact zo snel achter elkaar was, ik 3 weken ervoor nog geboosterd was en eigenlijk de hele avond vrij ver weg gezeten van degene die later corona bleek te hebben maar helaas…

Van de 5 overige aanwezigen zijn uiteindelijk trouwens wel maar 2 besmet gebleken dus het kan ook meevallen!

1 like

Ik was langs de kade aan komen lopen, daar stond niemand. Vond ik al vreemd, maar tegen beter weten in toch naar binnen gegaan.

1 like