Caronatopic #14

100% mee eens! Ben hier uitzonderlijk boos over.

Geloof er niks van dat hij een ‘acute medical condition’ heeft. t Is gewoon een egocentrische klootzak die een dikke vinger opsteekt naar alle locals die maandenlang in lockdown hebben gezeten en zich daarna hebben laten vaccineren.

5 likes

Ja ook dat – en met zijn ‘ziekte’ is het blijkbaar niet gevaarlijk om covid te krijgen? :woman_shrugging:

1 like

En we stijgen duidelijk 18.600 vandaag. Denk nog 3 dagen tot een nieuw record.

1 like

Wat is dít nou weer?? Hoe krijgen ze het voor elkaar om met dit soort onzin te komen??? Zou hier ook autoriteiten van gaan wantrouwen hoor :crazy_face::crazy_face:

3 likes

Heh??? Hebben ze ook uitgelegd waarom? Heel vreemd, hier moet juist weer iedereen in quarantaine en testen ongeacht vaccinaties.

Pfff het leek toch wel even goed te gaan… ben benieuwd of ze nou toch nog versoepelingen doorvoeren vanaf 14/1.
Kan het me haast niet voorstellen en tegelijkertijd Verbaasd soort van niks me meer🥲🥲

2 likes

Voor de economie draaiende te houden! Werkgevers maakten zich zorgen om de grote uitval van werknemers door de besmettelijke omikronvariant.

Ik vind het erg hoe ‘onverschillig’ ik tegenover die cijfers ben komen te staan. Dat jij nu zegt dat we afstevenen op een nieuw record was echt even een realisatiemoment.

Eerst vonden we 10.000 op een dag echt heel veel, ik kan me de eerste keer >20.000 ook nog goed herinneren, maar nu ben ik gewoon afgestompt of zo. Besmettingen zeggen natuurlijk ook niet alles, en omikron is natuurlijk ook besmettelijker…

(Ik bedoel met dit bericht uiteraard niet dat het me allemaal niks meer boeit, meer hoe gek het is dat zoveel besmettingen nu al haast als normaal voelen)

9 likes

Ik snap het. Als je werknemers niet meer hoeven testen, hoef je ook niet te dealen met eigenlijke Coronabesmetting en mogen positieve maar niet geteste mensen gewoon naar hun werk, lekker de rest besmetten :tada:
Waar je ook niet mee hoeft te dealen want ze hoeven niet meer te testen en mogen dus gewoon naar hun werk.

Ziek? Neejoh, gewoon naar je werk, houd die economie draaiend!

1 like

Snap wat je bedoelt. Dec 2020 was boven de 10.000 heel heftig. Dat zitten we nu al 2 maanden ofzo? Met t verschil dat t veel mensen in t ziekenhuis scheelt door de vaccinaties. Maar denk dat we dan de komende tijd ruim boven de 20.000 zitten?

Wel even echt een reminder dat ik niemand binnen 1.5m wil hebben zonder mondkapje op mn werk zaterdag. Dan ben ik maar de gekkie.

2 likes

edit: deze staat niet achter een paywall

Nee😭

Ja, ik ben echt benieuwd hoe dat gaat lopen. Omikron is al zo besmettelijk en dan mag je gewoon nog naar werk/studie/stage na een hoogrisicocontact dankzij je vaccinaties. Terwijl geweten is dat je ondanks je vaccinaties nog altijd besmet kan worden en/of het kan doorgeven.

1 like

Ik heb hier gisteren toevallig wat informatie over opgezocht. De voorloper van deze variant werd in oktober en november volgens mij ook al gevonden bij de steekproeven. Nu is die uit jouw artikel een versie die daar maar heel weinig van afwijkt en de andere Franse variant heeft sindsdien niet voor enorme problemen gezorgd. Dus misschien valt het mee :grimacing:

Edit: hier was dat

3 likes

Maar weer oorsprong waarschijnlijk in Afrika. Zo komen we toch nooit uit deze shit? Laat nog maar eens zien hoe belangrijk dat er overal gevaccineerd wordt. Maar vraag me af hoe haalbaar dat is.

2 likes

Enough is enough!!!

@Whoopdidoo ja maar de rijke landen willen nog steeds niet inzien dat je om een PANdemie te bestrijden dus op WERELDniveau moet gaan vaccineren.

don’t mind me hoor, ik haal met liefde boosterprik #68426123 maar zou toch liever zien dat Cameroon ook krijgt.

13 likes

Dit is wel echt zo ontzettend onverstandig, gebaseerd op ervaringen in mijn omgeving. Ik ken nu al 5 mensen die 2-4 weken geleden een booster gehad hebben en alsnog nu corona hebben. Ik geloof gerust dat de booster beschermt tegen een ernstig ziekteverloop maar ik ben echt niet overtuigd van de werking tegen besmetting…

1 like

Dit vind ik wel heftig hoor. Is het in Belgische ziekenhuizen geen 1,5 M regel in wacht en spreekkamers? Wij zien onze patiënten met mondkapjes op en bij verkoudheid / afwachting test ook met handschoenen en schort aan.

1 like

Wat je wel weer krijgt helaas is dat mensen weer “Afrika” met “virus” gaan associëren :frowning:

5 likes

Onder de tweet die @Beetle deelt staan ook heel veel tweets die zich verbazen over t feit dat de scholen weer open gaan. Snap ook niet dat t weer gebeurt, zonder maatregelen om wie dan ook te beschermen. Had er niet zo over nagedacht, maar aangezien we nu al stijgen vraag ik me af hoe verantwoord t is.

Ik wil deze pandemie niet meer. Wil gewoon weer mensen zien zonder bang te moeten zijn, en dingen doen. Terwijl ik weinig dingen doe. Maar wil gewoon weer normaal :sob:

Wil even benadrukken dat ik Afrika zei omdat omikron zuid afrika was en deze misschien kameroen, al komt dat in die tabel niet naar voren maar werd wel geschreven. En omdat de vaccinatiegraad daar zo laag ligt. Maar qua vaccinaties bedoel ik natuurlijk gewoon alle landen.