Caronatopic #14

Hm ja ik zou nooit opschrijven als huisarts “bij deze verklaar ik dat…” want dat is gewoon tegen de beroepsregels, als je dat wil zou je een onafhankelijk arts je moeten laten keuren.

Edit: daarbij, wat is een verklaring (?) van een willekeurige Nederlandse huisartsenpraktijk nou waard voor de Australische grensbewaking. Maar goed, snap dat het een shit-situatie is en ik zou ook stress hebben.

1 like

Hm interessant! Zou ik dan dus ook bij een andere huisarts aan kunnen kloppen, of moet ik echt doorverwezen worden?

En ja ik ben het totaal met je eens haha, maar het is wel echt shit en vooral dat als we twee weken later zouden gaan we niet eens hoefden te testen. Maar ja daar heb ik nu niks aan.

Wij doen geen keuringen, zijn we niet voor verzekerd en vinden we niet onze taak, hebben het druk genoeg met “echte problemen”, lullig gezegd. Maar er zijn wel huisartsen die keuringen doen en vaak ook gepensioneerde artsen die dat nog als side hustle doen, dus je kunt nog even googlen op keurend arts + regio.

Dankje! Ik heb even gegoogeld en blijkbaar kun je het zelfs online laten doen. Wat een onzin zeg, dan stelt het toch niets meer voor. Maar goed, ik heb er met liefde geld voor over.

1 like

Dat mijn rusthartslag ineens rond de 80 is ipv 56 belooft niet veel goed waarschijnlijk hé? :see_no_evil:

Herkenbaar, dit had ik ook

1 like

Hahahaha de assistente zei ‘je kunt zelf een briefje maken en onze handtekening vervalsen’.

Maar we gaan dus naar een keuringsarts, bedankt voor de tip @Krabsalade want dat scheelt weer stress.

8 likes

Wat een reactie :joy:

1 like

Hahahaha wat🤣

1 like

Hmm net zelftest gedaan maar negatief. Naast een hoge hartslag hebben mijn vriend en ik hebben beide een kriebel in de keel. Misschien dat het nog kan komen? Of het is iets anders…

Wel een mijlpaal, voor het eerst getest! Eerste keer dat ik iets geks voel, gelijk paranoïde :joy: heb echt de behoefte om er nu iedere uur een te doen.

bij mij begon het ook met een kriebel in m’n keel, maar testte wel pas vrij laat (heel licht) positief. heb je al een afspraak bij de ggd?

2 likes

Hoe lang is heel laat? Ik heb nog geen afspraak gemaakt bij de GGD. Volgens de informatie op de website hoeft dat ook niet. Wacht het nog wel even af.

De gynaecoloog en huisarts hadden mij beide, los van elkaar, aangeraden nadat je denkt opgeknapt te zijn, nog 3 dagen rust te houden.
Schijnbaar krijgen veel mensen nog een terugval, mits ze klachten hadden.

3 likes

het begon zondagavond met die kriebel, maandag een negatieve zelftest. toen werd het in de loop van de dag erger, droge keel ook etc. dinsdagochtend nogmaals zelftest en weer negatief en pas dinsdagmiddag heel licht positief.

3 likes

Ik steek bij die zelftest dat stokje ook in mijn keel. Blijkbaar is dat waar je het als eerste het kan vinden. En het was idd via neus alleen negatief, maar een kleine swab van de keel, dik positief. Dus misschien een tip? Of is dit allang gezegd lol. Ben geen dokter o.i.d., maar het heeft mij en vrienden geholpen om het eerder te constateren.

6 likes

Ja, vond ik ook. Je zoekt toch steeds bevestiging ofzo.

3 likes

Hebben jullie dit gelezen?

Als ik die scenario’s lees denk ik wel jeetje we weten echt nog niet welke kant het op gaat. Ik vind het ook bizar hoe snel corona ineens uit het nieuws is

1 like

Thanks, goed om te weten! Ik hou het in de gaten. Gelukkig is het niet erger geworden, zelfs wat beter.

Het is me gelukt, 3 maanden na mijn besmetting corona-vrij gebleven en vandaag mijn booster mogen halen. :tada::syringe:

27 likes
4 likes