Vind dit echt snel ofzo.
âde eigen verantwoordelijkheid van burgers en werkgevers komt centraal te staanâ
In Nederland? Hahahahahaha
Ik vind het wel goed nieuws eigenlijk. Ik hoop alleen dat ze wel snel reageren indien er toch weer een nieuwe uitbraak of variant komt.
Er staat op zich in de titel dat ze bij een nieuwe uitbraak niet meer willen ingrijpen?
Hmm niet helemaal. Dit staat er:
Dit is de kern van de Langetermijnstrategie voor de aanpak van Covid-19 die het kabinet vandaag naar de Tweede Kamer stuurt. âHet doel van de strategie is om de open samenleving te waarborgen, ook wanneer we in een ongunstig scenario terechtkomenâ, staat in de nota. Maar harde beloften over het voorkomen van een toekomstige lockdown durft het kabinet niet te doen. âAls het virus weer flink opleeft, valt niet uit te sluiten dat er maatregelen genomen moeten worden om de samenleving open te houden en de zorg toegankelijk te houden.â
Een lockdown en helemaal niet ingrijpen zijn twee uitersten natuurlijk. Neem toch aan dat als de ziekenhuizen weer overlopen er wel weer maatregelen komen.
Hmm die hogere hartslag en die kriebel is een dag later inderdaad toch corona gebleken Verder gelukkig nergens last van.
Ik vind dat onderste artikel incompleet. Er is namelijk wel degelijk ergotherapie voor long COVID patiĂ«nten waarin dat âpacingâ gedaan wordt. Wij sturen patiĂ«nten ook steeds vaker door naar ergotherapeuten of revalidatie artsen. Niet alleen fysio. Neemt niet weg dat ik ermee eens ben dat er meer aandacht moet zijn voor long COVID! Wij testen in de spreekkamer eigenlijk alleen maar de longfunctie en wat extra onderzoeken, maar als die negatief zijn houdt het voor ons ook op ⊠heel sneu als je kijkt naar de impact van deze ziekte op de mens. Vaak idd gezonde vrouwen van rond de 40 die midden in het leven staan.
Ik vind de term chronische covid ook veel meer de lading dekken dan Long covid, waar nederland aan blijft vasthouden. Voor sommigen is dat chronische alsnog te verbeteren en voor een groep ook zeker niet. Het benadrukt de ernst van de situatie wat meer, voor mijn gevoel.
Ik vraag me echt af hoe hij dit heeft kunnen doen. Op gegeven moment leidt zo vaak prikken toch wel tot prikplekken. Want meestal spuit je het in de bovenramen. En idd wat doet dit op zân immuunsysteem. Super immuun? Hij zou echt nooit nooit nooit Corona moeten krijgen. Misschien kan hij zân antistoffen doneren.
Dit vroeg ik me ook af toen ik las. Kan je dat wel aan, is het geen overdosis oid.
Goh ja dat zou wat zijn. âNa mân 87e booster heeft Corona me helaas toch te pakken, maar gelukkig ben ik er niet zo ziek vanâ đ«
Dank hiervoor. Ik vond de aantallen die genoemd worden in het eerste artikel (10 tot 30 procent van alle geĂŻnfecteerden kan long covid symptomen krijgen) echt heftig. Ook als het maar 1 procent blijkt te zijn, vind ik het persoonlijk een gigantisch maatschappelijk en persoonlijk probleem.
Goede stok achter de deur om mân ffp2 masker op te blijven houden, ook al lijkt iedereen me inmiddels aan alsof ik gestoord ben.
Mijn zelftest is eindelijk negatief, heb ook al een tijdje geen symptomen meer. Over precies twee dagen heb ik een PCR, ik ben heel benieuwd wat die zegt (we hebben alsnog een recovery certificate in de aanvraag, maar een negatieve PCR is wat makkelijker).
En dan op bestemming zaterdagochtend weer een PCR
Zijn er hier mensen die antihistamine slikken (of voorschrijven)?
Ik associeer het innemen van antihistamine altijd met âmân immuunsysteemâ onderdrukken, maar nu lees ik dat er vooralsnog geen bewijs is voor een relatie tussen antihistamine nemen en vermindering van antilichamen respons bij covid⊠(Maar ik vind het wel spannend? Wil mezelf niet onnodig kwetsbaar maken.)
Ik neem denk ik al 10 jaar dagelijks antihistamine in (levoceterizine specifiek) In zoverre ik weet kan het echt totaal geen kwaad en ik ben prima opgeknapt na mijn covid besmetting
Je immuunsysteem bestaat uit zoveel meer dan alleen histamine. Anti-histamine is ook niet echt een zwaar onderdrukkend medicijn (gelukkig maar). Zou me niet druk maken of je voldoende anti stoffen aanmaakt. Er zijn een groot percentage mensen die dit soort medicijnen dagelijks gebruiken en voldoende respons hebben. Problemen zie je met name in de zwaardere afweerverlagende medicatie.
Ik slik al mijn hele leven antihistamine, maar heb nooit van mijn allergoloog gehoord dat dat afweer onderdrukkend is. Als ik het goed begrijp komt bij een allergische reactie histamine vrij en de antihistamine blokkeert de histamine, maar niet de algehele werking van het immuunsysteem.
Er bestaat wel afweeronderdrukkende medicatie, maar die lijst zou je even moeten googlen.
Ik heb net per ongeluk speeksel zelftesten gekocht in plaat van die met een wattenstaafje, wist niet eens dat die op de markt waren. Werken die net zo goed?
Sorry als dit al 100 keer gevraagd is maar ik volg dit topic normaal niet en ik kan het zo ook niet vinden dus ik vraag het toch maar hier.
Mijn vriend kwam vandaag ziek thuis en test nu positief. Achteraf gezien was hij gisteren ook al niet zo fit. Ik heb zelf hoofdpijn, maar ik test negatief. Nu moet hij eigenlijk in isolatie van mij natuurlijk, maar we wonen op 35m2 en een luchtbed past amper. We hebben afgelopen nacht ook nog samen geslapen natuurlijk, en vanochtend nog geknuffeld en gezoend. Ik heb een beetje het idee dat het vrij onvermijdelijk is dat ik het ook krijg gezien de kleine woonruimte, ook al doen we er alles aan om afstand te houden. Zouden jullie nu wel echt apart slapen met alle gedoe van dien of zeggen laat maar zo snel mogelijk komen, dan hebben we het maar gehad? We zijn allebei geboosterd trouwens.