Ik denk dat lang niet zo veel mensen gaan vaccineren mocht het weer nodig zijn.
Ja hier ook. Ik had het vorige week ook (voor het eerst) en zeker 10 collega’s ook. Gelukkig test iedereen hier nog wel en blijft thuis maar het leeft echt weer op
Ben volgens mij de enige die nog “bang” is voor corona. Ben inmiddels 1x uit eten geweest en ga binnenkort nog. Maar als ik dan weer lees van zomergolf denk ik joe de rest van de zomer blijf ik binnen/thuis.
Hoop echt dat ze in t najaar op tijd met vaccinatie zijn. Mijn laatste is nu van begin januari.
Dit vind ik ook echt zonde. Hoop dat er nog een ronde komt, het voelt ook zo lang geleden. Ik had m’n tweede Pfizer prik begin augustus en m’n booster begin januari. Daar zat maar 4 maanden tussen. Niet dat ik verwacht dat we nu 3 keer per jaar een vaccin krijgen, maar ik wil er weer een
Mijn ouders konden vanmiddag voor vaccinatie inloop en ik ben echt een beetje jaloers
Nee hoor. Ik ben er toch wel weer bang voor het weer te krijgen. We hebben elke dag weer aanloop van Corona pt. We dachten even het bestaat niet meer …
Ik heb vorige week nog een test gedaan, was verkouden en wilde het toch even uitsluiten. Was negatief gelukkig
@Ohappyday
Aandacht voor long covid in NRC vandaag:
Heb even door geklikt en kwam hier op uit:
https://www.nature.com/articles/d41586-022-00414-x
Interessant dat dit dus na de meeste pandemieën aan de hand is, ook al is bijvoorbeeld polio en ebola echt heel anders
Je kunt die booster nu gewoon halen he? Als ‘t 3 maanden geleden is dat je bent geprikt
Dat is toch nog niet officieel gecommuniceerd?
Huh? Dit is toch alleen voor 60+ en kwetsbare groepen?
Nee, ook voor beneden 60, in mijn omgeving tenminste. Ik zou gewoon even bij je dichtsbijzijnde GGD informeren
@Nox Klopt, daar moet je zelf achteraan
Er is toch ook een vrije inloop nu? Of is dat alleen voor de eerste booster? Ik had in januari behoorlijk last van Corona (2-3 maanden) dus zat erover te denken om eind aug/begin sep een booster te halen.
Ja, het is ook super rustig, dus ze doen echt niet moeilijk als jij nu een booster wil halen terwijl je jong bent
Hè maar hier staat 60+ers en mensen met verminderde weerbaarheid. Of geldt die inloop alleen als je nog niet je beide vaccinaties + booster hebt gehad?
Gewoon proberen joh
Het orakel tweet net wat anders:
Wat stom. Ik hoopte nog dat dit betekende dat het dan morgen of ergens deze week officieel aangekondigd zou worden. Dat moet toch eigenlijk wel? Waarom zou je vaccins weg willen gooien als er behoefte is aan een tweede booster
Als t drie maanden zou zijn zou ik m wel willen. Maar stel je moet daarna 6 maanden wachten dan zou ik liever wachten tot september ofzo.
Maar ben bang dat t van t najaar weer oplaait en we weer hopeloos te laat zijn met alles.