Nee las inderdaad ook al dat het in principe nergens nodig is, behalve wellicht in een ziekenhuis. Nu hoop ik daar niet te belanden, maar dacht misschien wel handig om voor de zekerheid te halen.
Om de prik überhaupt te krijgen was ook al gedoe, omdat volgens de GGD we al volledig gevaccineerd waren, maar goed we hebben hem
Je kan overal in Europa gewoon je nederlandse app gebruiken en laten zien (iig momenteel). Voor Frankrijk geldt dat zeker, ben net terug en heb 'm uberhaupt niet nodig gehad.
Ik zag dat ze bij Schiphol/Badhoevendorp de grote vaccinatie locatie en test locatie aan het afbreken waren. Het was een mega grote tent.
Zonder gekheid, een QR code hoeft nog niet geldig te zijn. Dan krijg je een rood scherm met een kruis erop bij het scannen. Tenzij ik je verkeerd begrijp en de code wel bij het scannen groen wordt.
Niet overal. Voor sommige landen is het voldoende om vorig jaar 1 keer Janssen gehad te hebben en verder niks.
De internationale QR is eigenlijk alleen maar een weergave van de gegevens die bij jou horen, elk land mag zelf een waarde-oordeel (wel of niet horeca binnen, wel of niet het land in, wel of niet naar een zwembad, etc) aan die gegevens hangen.
Nederland heeft besloten dat je na zoveel tijd niet meer beschermd bent, dus dan kan de Nederlandse QR verdwijnen, maar misschien besluit Oezbekistan dat je 3 jaar na je vaccinatie nog naar de bioscoop mag, dan zal daar jouw internationale QR nog een groen scherm geven.
Met mij ging het steeds beter, en toen kreeg ik vorige maand opnieuw corona. Mijn conditie is weer flink achteruit gegaan, maar voor de rest heb ik het gevoel dat ik aan deze besmetting geen langdurige klachten over ga houden (fingers crossed). Was ook veel minder lang ziek dan de vorige keer, dus mijn antistoffen hebben goed hun werk gedaan
Oops. Ben naar huis gestuurd met corona. Morgenochtend ggd test. Iemand enig idee of ze nog zo’n internationale qr uitgeven (herstelbewijs) of moet je als je gaat reizen dan alsnog pcr test doen ga over n maand namelijk op vakantie en ben ongevaccineerd
Internationale QR geven ze nog wel uit, hangt van de plek van bestemming af of daarbovenop nog een extra PCR nodig is
Jeetje wat vind ik dit heftig om te lezen allemaal. Wat lang al… jullie klinken allebei monter en positief, super veel respect daarvoor. Ik duim ontzettend voor jullie dat er meer kennis komt over long covid.
hoezo hebben we op 't forum geen reactie, dat is het enige wat ik hierop kan reageren
Ik hoor om me heen weer veel mensen die corona hebben en dus wel testen. Al heb ik ook het idee dat mensen pas bij zwaardere klachten testen en niet alleen bij verkoudheid.
Ik heb nu ook corona en mijn huid is heel gevoelig. Aanraken doet een soort van zeer en het lijkt een soort kippenvel achtig. Hebben meer dat gehad en heeft iemand tips wat ik ertegen kan doen?
Had ik de dag voor ik griep kreeg. Heel normaal! Gaat vanzelf weer over
Ja had ik ook eerste dagen van corona. Heel gek gevoel en het ging bij mij door heel mijn lichaam
Ik heb een positieve zelftest. Moet je dan alsnog naar de GGD voor een test of hoeft dat inmiddels niet meer?
Dat idee heb ik ook. Toen wij laatst corona hadden hebben we echt een paar keer de opmerking ‘corona? Bestaat dat nog?’ Gekregen.
Ik hoop dat ze snel beginnen met een nieuwe ronde vaccinaties… en dat wij niet ergens middenin de winter pas aan de beurt zijn🥲
Nou, met een lange termijn strategie die neerkomt op ‘red jezelf maar, wij doen weinig en we gaan niet nog een keer in lockdown’ en de oproep dat ziekenhuizen er gewoon een tandje bij moeten doen om de wachtlijsten in te perken terwijl het ziekteverzuim torenhoog is zou ik er niet op rekenen. Ik ben in het najaar hoogzwanger dus ik help je wel hopen
Nee, dat hoeft niet meer. Tenzij je een herstelbewijs nodig hebt, maar anders is het niet nodig.