Ook op de site van rijksoverheid staat dat de herhaalprik (2e booster) alleen te halen is voor 60+ en mensen met een ernstige afweerstoornis.
@online_friend moest aan je denken, ik vind dit stuk best goed! Wordt ook verteld over het psychologische stigma.
https://www.ad.nl/binnenland/rivm-aantal-positieve-coronatests-in-twee-weken-verdubbeld~a7f691cb/
Je hoopte toch (tegen beter weten in) dit soort berichten niet meer te lezen he. Of dat het pas na de zomer zou zijn. Hopelijk blijft het in de ziekenhuizen allemaal meevallen.
Zeker voor deze tijd van t jaar vind ik t bijzonder. Hou mn hart vast, ook omdat de mentaliteit zo veranderd is.
Mijn ouders hebben het allebei nu en ik was daar de hele pandemie best wel bang voor omdat ze niet zo’n topgezondheid hebben (70+, overgewicht, 50+ jaar roken oa) maar ze komen er verrassend goed doorheen! Mijn vader om wie ik me het meest zorgen maakte is volledig klachtenvrij (na 4 prikken) en mijn moeder alleen lichte klachten. Hopelijk worden mensen nog minder ziek van die nieuwe varianten en wordt die nieuwe golf niet zo erg
Maar ik wil ook geen Long Covid. Dus de focus moet niet alleen maar liggen op ziekenhuizen.
ik heb inmiddels voor de 4e keer corona (zelfs met 2 vaccinaties en 1 booster).
Nou ik heb na het ruim twee jaar weten te ontwijken ook corona. Wel tegelijk met Mick Jagger.
@Desalnietteplus wow voor de 4e keer! Heb je er veel last van nu?
We zien in ons ziekenhuis ook echt een toename! Elke dag wel minimaal 2-3 pt met Corona die we opnemen. Moesten wel even nadenken hoe het ook alweer zat met de behandeling ervan. Ook onder personeel plots weer toename. Ik heb hetzelf al 2x gehad hoop nu echt niet meer te krijgen
Ah vervelend! Ik ben bang dat mijn vriend het nu van mij gaat krijgen Maarja ontkom je niet aan samen in een appartement waar afstand houden vrijwel niet mogelijk is
Ik heb nu dus net een positieve zelftest gedaan. Al die tijd niks gehad, zelf toen begin van dit jaar echt bijna alle collegas het tegelijk hadden. En nu dus toch
Hier ook nog eens een positieve zelftest, na het in november vorig jaar (delta variant waarschijnlijk) al eens gehad te hebben.
@ diegenen die recent positief getest hebben, was dat alleen in de neus, of ook in de keel? Ik heb coronaklachten, maar tot nu toe steeds negatieve zelftests…
En blijkbaar kan je niet meer bij de ggd testen, tenzij je in een speciale groep behoort?
Ik heb met testen zowel m’n keel als in mijn neus gedaan
Nee dat kan toch al heel lang niet meer? Alleen zorgmedewerkers en kwetsbaren
Ik had echt geen idee. Klinkt logisch hoor, met de afschaalde capaciteit.
Ik heb een maand geleden corona gehad. Gisteren kreeg in ineens keelpijn en vandaag ben ik weer ziek met koorts, spierpijn, keelpijn en hoofdpijn. Het voelt niet als echt griep ziek, maar het lijkt mij ook sterk dat ik nu alweer corona heb. Er was geen zelftest meer te krijgen en al heb ik er 1 kan ik natuurlijk ook alsnog positief testen omdat dat 8 weken aan kan houden.
Nee dat laatste klopt niet helemaal. Zeker een zelftest zou vlak na einde besmetting wel weer negatief moeten zijn. Kans dat je na 4 weken alweer corona oploopt is niet heel groot maar ook niet onmogelijk. Zou voor de zekerheid toch even kijken of je een zelftest kunt regelen!
Ik heb ook keel+neus gedaan
En als je een herstelbewijs wilt, dan mag je ook testen. Testen bij klachten of na contact met iemand met corona bij de GGD | Coronavirus COVID-19 | Rijksoverheid.nl