Caronatopic #14

Met mij ging het steeds beter, en toen kreeg ik vorige maand opnieuw corona. Mijn conditie is weer flink achteruit gegaan, maar voor de rest heb ik het gevoel dat ik aan deze besmetting geen langdurige klachten over ga houden (fingers crossed). Was ook veel minder lang ziek dan de vorige keer, dus mijn antistoffen hebben goed hun werk gedaan

Oops. Ben naar huis gestuurd met corona. Morgenochtend ggd test. Iemand enig idee of ze nog zo’n internationale qr uitgeven (herstelbewijs) of moet je als je gaat reizen dan alsnog pcr test doen ga over n maand namelijk op vakantie en ben ongevaccineerd

1 like

Internationale QR geven ze nog wel uit, hangt van de plek van bestemming af of daarbovenop nog een extra PCR nodig is

3 likes

Jeetje wat vind ik dit heftig om te lezen allemaal. Wat lang al… jullie klinken allebei monter en positief, super veel respect daarvoor. Ik duim ontzettend voor jullie dat er meer kennis komt over long covid.

1 like

hoezo hebben we op 't forum geen :roll_eyes: reactie, dat is het enige wat ik hierop kan reageren

1 like

Ik hoor om me heen weer veel mensen die corona hebben en dus wel testen. Al heb ik ook het idee dat mensen pas bij zwaardere klachten testen en niet alleen bij verkoudheid.

Ik heb nu ook corona en mijn huid is heel gevoelig. Aanraken doet een soort van zeer en het lijkt een soort kippenvel achtig. Hebben meer dat gehad en heeft iemand tips wat ik ertegen kan doen?

1 like

Had ik de dag voor ik griep kreeg. Heel normaal! Gaat vanzelf weer over

3 likes

Ja had ik ook eerste dagen van corona. Heel gek gevoel en het ging bij mij door heel mijn lichaam

2 likes

Ik heb een positieve zelftest. Moet je dan alsnog naar de GGD voor een test of hoeft dat inmiddels niet meer?

1 like

Dat idee heb ik ook. Toen wij laatst corona hadden hebben we echt een paar keer de opmerking ā€˜corona? Bestaat dat nog?’ Gekregen.

2 likes

Ik hoop dat ze snel beginnen met een nieuwe ronde vaccinaties… en dat wij niet ergens middenin de winter pas aan de beurt zijn🄲

6 likes

Nou, met een lange termijn strategie die neerkomt op ā€˜red jezelf maar, wij doen weinig en we gaan niet nog een keer in lockdown’ en de oproep dat ziekenhuizen er gewoon een tandje bij moeten doen om de wachtlijsten in te perken terwijl het ziekteverzuim torenhoog is zou ik er niet op rekenen. Ik ben in het najaar hoogzwanger dus ik help je wel hopen :unamused:

Nee, dat hoeft niet meer. Tenzij je een herstelbewijs nodig hebt, maar anders is het niet nodig.

4 likes

Ik ben er ook bang voor. Maar ik blijf hoop houden dat ze niet wƩƩr dezelfde fouten maken.

4 likes

Ik denk dat lang niet zo veel mensen gaan vaccineren mocht het weer nodig zijn.

Ja hier ook. Ik had het vorige week ook (voor het eerst) en zeker 10 collega’s ook. Gelukkig test iedereen hier nog wel en blijft thuis maar het leeft echt weer op

2 likes

Ben volgens mij de enige die nog ā€œbangā€ is voor corona. Ben inmiddels 1x uit eten geweest en ga binnenkort nog. Maar als ik dan weer lees van zomergolf denk ik joe de rest van de zomer blijf ik binnen/thuis.

Hoop echt dat ze in t najaar op tijd met vaccinatie zijn. Mijn laatste is nu van begin januari.

3 likes

Dit vind ik ook echt zonde. Hoop dat er nog een ronde komt, het voelt ook zo lang geleden. Ik had m’n tweede Pfizer prik begin augustus en m’n booster begin januari. Daar zat maar 4 maanden tussen. Niet dat ik verwacht dat we nu 3 keer per jaar een vaccin krijgen, maar ik wil er weer een :stuck_out_tongue:

3 likes

Mijn ouders konden vanmiddag voor vaccinatie inloop en ik ben echt een beetje jaloers :sob:

4 likes

Nee hoor. Ik ben er toch wel weer bang voor het weer te krijgen. We hebben elke dag weer aanloop van Corona pt. We dachten even het bestaat niet meer …

1 like