Ik heb alleen neus gedaan
Is de officiële regel niet nog steeds dat je na 5+1 dag weer uit quarantine mag indien je geen klachten meer hebt? Echt wegwezen met je verkoudheidsklachten hoor Waarom doen mensen zo kut?!
Meh, in mijn omgeving gaat het weer heel hard, maar ik merk dat de meeste mensen het allemaal niet zo boeiend meer vinden. En met die discussie over wat “de sectoren” moeten doen en wat de overheid nog gaat doen heb ik ook het gevoel dat er nu niemand verantwoordelijkheid neemt en iedereen wacht tot de ander iets doet. Ik heb maar weer een doosje FFP2 gehaald
Klopt, je moet 24u klachtenvrij zijn ná 5 dagen isolatie voor je weer naar buiten mag. Met een max. van 10 dagen.
Wat verwacht je verder nog meer dan?
Mn tweede booster zit erin Mijn eerste vaccinatie is janssen, en met 1 booster wordt dat blijkbaar in sommige landen niet als volledig gevaccineerd gezien, dus ik zit hier gezellig tussen de 60plussers een kwartiertje te wachten.
Zijn er meer hier die corona hebben gehad en last hebben van een soort ‘vermoeidheidsaanvallen’? Het komt uit het niets ineens opzetten en dan moet ik echt even slapen. Het is dus niet de hele dag door. Ik ben ook 4 maanden geleden bevallen en heb een depressie gehad, dus het kan door veel dingen komen, maar vind die vermoeidheid soms wel heel gek. Het komt op momenten dat ik het niet persé verwacht en ik kan het ook niet altijd linken aan drukke activiteiten oid. Gelukkig ben ik er na een dutje van een uur vaak wel weer.
Ja ik wel eigenlijk! Voor mij was corona een half jaar geleden en op zich gaat alles prima, maar ik voel me wel vermoeider en soms heb ik echt dat overdag m’n ogen niet open te houden zijn en m’n lijf zwaar voelt. En ik slaap voldoende, niet te weinig maar ook niet te veel. Beweeg ook voldoende. Maar goed het kan ook een andere oorzaak hebben verder.
Ik heb dit als mijn ijzer laag is. Misschien ff bloed laten prikken mocht je dat nog niet gedaan hebben.
Gaat weer lekker met de coronapandemie met het verschil dat inmiddels écht mijn omgeving denkt dat corona niet meer bestaat en ook niet meer test bij verkoudheid want stel je voor dat het je vakantieplannen verstoort. Terwijl dezelfde mensen een half jaar geleden nog vol verantwoordelijkheid erg voorzichtig waren. Eenzaam hoor.
Ja heb ik ook wel, er zijn 1000 dingen waar ik t aan kan wijten, maaarrr sinds mijn Corona in maart val ik gewoon op de bank in slaap terwijl ik dat echt nooooit had
Ja ik hoor t nu echt veel. Ben wel blij dat ik vorige week voor de zekerheid heb getest toen ik wakker werd met echt een hele lichte keelpijn. Was dus positief. Twee dagen later werd ik wel echt flink beroerd. Heb nu nog steeds klachten dus ben ook nog thuis.
Zie ook veel mensen die de afgelopen week naar concerten zijn geweest die positief zijn(b.v. Harry styles). Ben zelf ook bang dat ik t bij een concert opgelopen heb. Had wel zitplaatsen, maar ben twee dagen erna dus positief getest.
Ah hoop dat je je snel beter voelt en er niks aan overhoudt!
Ik hoor het dus juist heel weinig. (Wat ik dis helemaaaal niet vertrouw) Omdat iedereen het totaal geblokkeerd heeft en doet alsof het niet meer bestaat
Voor degenen die corona hebben gehad, had iemand ook dat je 1.5 (of een stuk langer of wat korter) maand na de besmetting rare klachten kreeg?
Ik had na corona opeens hele rare hoofdpijn en nu zit ik in een vermoeidheidsfase
Wanneer zouden 60- ers wel de 2e booster mogen? Het begint toch nu al wel uit te werken, of zou het door groepsimmuniteit niet nodig zijn meer?
Er is geen groepsimmuniteit dus dat argument gaat sowieso niet op. Wat de reden wel is, weet ik overigens niet.
Nou aan de stijgende gevallen te zien is er van groepsimmuniteit geen sprake. Sowieso is dat volgens mij iets wat ze in t begin gezegd hebben maar in de praktijk toch niet zo werkt met al die varianten.
Denk dat we zoals de afgelopen jaren wel weer te laat zullen ingrijpen.
Ja bedoel meer dat ze dat steeds riepen, de zogenaamde groepsimmuniteit. Dus is dat wat erachter zit? Nog idd los van @Whoopdidoo hier geen sprake van is!
Want de booster zou toch maar Max 6 maanden geldig zijn? Dan is dat nu ongeveer uitgewerkt bij de meesten (in mijn omgeving, die in december/januari de booster ontvingen).
Pff ik heb Corona sinds gisteren. Voel mijzelf zo ziek. Komt ook super slecht uit, al mijn collega’s zijn op vakantie. Aankomend weekend had ik ook veel leuke dingen gepland staan .
Ongeacht de officiële regels zou ik thuisblijven tot ik iig niet meer positief zou testen. Zou denk ik wel op wandelingetjes gaan maar niet naar kantoor enzo (want best lullig om onnodig bij te dragen aan de besmettingen).
Is een heel actuele overweging ook want ik ben vanochtend positief getest, schijtzooi