Caronatopic #14

Maar je hebt toch nog klachten? Veel hoesten bijv.
Dat vind ik wel anders. Ik zou dus persoonlijk zeker nog niet uit quarantaine eerlijk gezegd.

Overigens heb ik via google dit gevonden en jouw situatie ingevuld voor zo ver ik die ken uit je bericht en daarin staat dat ze geen advies kunnen geven (10 dagen geleden positief en quarantaine en nog klachten) en je GGD kunt bellen voor advies.

12 likes

Jeetje ook hier weer veel besmettingen. Beterschap allemaal!

3 likes

Mijn opa en oma hebben nu ook corona :frowning: gelukkig zijn ze geboosterd en alles. Mijn opa is er (vooralsnog) goed door heen gekomen gelukkig, ondanks zijn COPD, en tot mijn opluchting heeft mijn oma ook niet veel klachten nog. Hopelijk blijft dat zo.

Denk dat mijn vriend en ik het nu ook wel een keer gaan krijgen… We hebben het voor zover we weten allebei nog niet gehad.

1 like

Toen ik corona had, had ik hierover de ggd gebeld en zij zeiden toen dat je na 10 dagen sowieso uit quarantaine mocht, maar wel uit de buurt van ouderen en kwetsbaren nog moest blijven.

3 likes

Ik moet zeggen dat nu ik zelf corona heb, ik pas zie hoe onduidelijk de informatie online van het rivm/de ggd is.

Links ontbreken of lopen dood, maar ook is alle info gericht op weer uit quarantaine mogen enzo, terwijl ik nu super hoge koorts heb steeds (richting de 40) en me meer afvraag of dat er bijhoort of dat ik het beter kan verlagen (met paracetamol) of contact moet opnemen met m’n huisarts ofzo (en wanneer dan? Na hoeveel dagen met zulke koorts?), daar staat helemaal geen reet over online.

Denk dat ik dat stomme informatie nummer maar ga bellen maar daar heb ik zo weinig zin in met mn barstende hoofdpijn ugh :weary:

2 likes
2 likes

Dank. Het zou goed zijn als het rivm hier ook naar zou linken eigenlijk.

Dit heb ik overigens al gelezen, maar er zit natuurlijk nog een hele wereld tussen ā€˜niks aan de hand’ en dit ā€˜bel direct de huisarts wanneer…’? Lange tijd 40 graden koorts lijkt me ook niet ok? :see_no_evil:

Maar goed misschien ik daar dat informatienummer maar voor bellen.

1 like

Wat ik overigens echt een plot twist vind is dat ik weliswaar helemaal vercrackt ben van de koorts en hoofdpijn, maar totaal niet hoest oid. Dat is wel waar je als eerste aan denkt bij corona toch? Ben benieuwd of dat nog komt.

Je hebt ook mensen die het heel mild krijgen toch. Ik heb het ook nu een paar dagen en heb alleen wat keelpijn en neusverkoudheid, klein beetje koud/warm gevoel voor 2 dagen, geen koorts of verhoging en niet echt hoesten. Dus gewoon een flinke verkoudheid denk ik. Mijn man wel iets meer hoest erbij maar die kan slijm lastig op hoesten, ik wel. En bij ons is alles alweer bijna weg na paar dagen. Vriend van ons die het nu ook heeft heeft amper klachten, had ook alleen getest omdat hij met ons geweest was, anders had hij het niet eens geweten.

Jazeker, maar ik dacht bij er flink ziek van zijn (waar ik mezelf wel onder schaar) dat je dan de longen uit het lijf zou hoesten. Tenminste dat was mijn stereotype beeld van ā€˜ziek zijn van corona’.

2 likes

Ik ben ook flink ziek nu van corona maar heb ā€˜alleen’ last van neusverkoudheid en vreselijk intense hoofdpijn. Mijn vriend hoest het hele huis bij elkaar maar is nog steeds negatief :woman_shrugging:

Ik ben van Corona toevallig wel 2x snotverkouden geweest, maar van influenza (wat wat mij betreft in dezelfde groep luchtwegvirussen valt) had ik destijds 5 dagen hoge koorts, ijlen, slap in bed liggen, spierpijn, zonder een enkele luchtwegklacht.
Ik zie in het ziekenhuis ook wel mensen die alleen koorts en diarree hebben bij Corona, of alleen nekpijn, het grootste deel heeft wel luchtwegklachten, maar er is ook een deel dat alleen andere dingen heeft.

3 likes

Nou interessant dat je dit zegt want ik had deze klacht zelf nog niet gehoord. Maar vorige keer dat ik corona had had ik de meest verschrikkelijke spierpijn maar met name in mijn nek wat ik nooit heb. Sindsdien nooit meer gehad. Tot gisteren… dacht ā€œgoh typisch deze nekpijn had ik ook toen ik corona hadā€

Krijg net een appje dat 5 collega smet wie ik drie dagen geleden nachtdienst heb gehad, positief zijn getest… ik lig nog in bed dus nog geen zelftest gedaan maar voel de bui al hangen :cloud_with_lightning_and_rain:

Edit: test negatief!

1 like

Dat hoor ik wel vaker inderdaad. Na hoeveel dagen was dat ongeveer, weet je dat nog?
(Ik hoop heel erg dat ik het gehoest me bespaard zal blijven :upside_down_face:)

Noooo! haha. Mijn vriend zit nu op dag 6 (ik op 4) en hij begint nu inderdaad meer te hoesten, ffs :smiling_face_with_tear:

Nou ik heb het na ruim 2 jaar toch ook gekregen nu… vermoed uit het vliegtuig, er zaten al zoveel mensen om ons heen te hoesten. Ik zat nog te grappen dat we op de valreep nog corona gingen oplopen, that did not age well

Ik heb nu voor de allereerste keer Corona! Wow echt heel bizar om te bevatten ofzo na al die honderden zelftests van afgelopen twee jaar voor het eerst twee streepjes zien.

En ik zal jullie zeggen dat ik nav jullie berichten @the.rebel.club en @Merel een zelftest ging doen want heb geen klachten behalve 1 ding: enorme spierpijn rondom mijn nek en rug. Na het lezen van jullie berichten deed ik dus een test. Bizar, normaal zou ik hierom echt niet testen, heb zaterdag een kast in elkaar gezet dus dacht dat ik gewoon daarvan spierpijn had, ik heb verder 0 klachten. Zou hierom nooit hebben getest iig. Geen luchtweg klachten (hoest of niezen), geen hoofdpijn, geen koorts of iets anders typisch Corona. :exploding_head:

6 likes

Beterschap!

Hier viel gisteren ook pas het kwartje dat de spierpijn en nekpijn die ik heb weleens met corona te maken kunnen hebben. Echt vervelend!

Verder lijkt het vandaag ietsje beter te gaan, neus zit minder vol en ik probeer zonder paracetamol die hoofdpijn te overleven en dat lijkt wel te gaan. Vanochtend wel in bed gelegen in een donkere kamer maar ik zit nu beneden op de bank en dat gaat okƩ. Ben wel aan het hoesten (doet zoveel pijn door heel mijn hoofd haha) dus ik hoop dat het de goede kant op gaat

1 like

Ik heb ook alleen maar spierpijn als ik corona heb.
Helemaal geen verkoudheid oid.
Herken inmiddels die spierpijn precies :smiling_face_with_tear: had het ook na de vaccins.

Hele vreemde spierpijn is het!
Beterschap!

2 likes

Dankjewel! Ja echt een vreselijke spierpijn haha als ik er over nadenk ook echt anders dan anders ja. :woozy_face: ben benieuwd of het hierbij blijft? I hope so

En thanks @anon37686689 jij ook, zo te lezen heb jij wel klachten erbij. Vervelend!

1 like