Dit is mijn dag 5 zonder geur en smaak in ieder geval. En jij?
Is je spierpijn alweer helemaal verdwenen?
Ja! Wel echt nog rugpijn maar dat is denk ik een nasleep. De spierpijn is verdwenen
Gelukkig het ergste gehad! Ik had ook bij vlagen nog rugpijn. Duurde wel 3 weken ofzo ( hoop bij jou niet zo lang) er zaten wel dagen tussen dat het weg was maar gewoon nog een gevoelige plek ofzo. Tussen mn ribben.
Een dagbof 3/4. Ben niet ziek geweest verder maar hoop wel snel reuk en smaak terug
Yess het gaat weer beter met mij, inmiddels voorzichtig een beetje gewandeld net want ik zit aan de 5 dagen (24u klachtenvrij)! Op wat hoofdpijn en moe na dan. Heb het idee dat dat van het binnenzitten en op schermpjes loeren komt.
Smaken zijn nog een beetje raar, maar wat ik leuk vond: kraanwater smaakt een beetje zoet! Echt lekker haha. Een vriendin van me die ook net hersteld is van corona proeft hetzelfde!
Koffie heb ik nog niet nog een keer aangedurfd.
Ja ik kwam dit net posten. Dus toch eindelijk, ik snap alleen niet zo goed dat dit relatief laat op gang komt ? De meesten in mijn omgeving zijn in dec/Jan voor het laatst gevaccineerd. Dat is dan toch allang uitgewerkt als de nieuwe ronde in najaar/winter op gang komt. En van groeps immuniteit is ook nog lang geen sprake.
Heeft iemand een idee of ze de vaccinaties in andere landen wel sneller op elkaar hebben laten volgen?
Hier ook carona al die tijd kunnen ontlopen maar nu toch een positieve test
Mijn vriendin had sinds vorige week al klachten dus wss opgelopen in het vliegtuig. Ik had zondag en gister een negatieve test (deed ze voor de zekerheid voor werk) maar nu zo beroerd dat ik de positieve test wel zag aankomen.
Heb vooral last van mijn keel nu, 0/10 do not recommend
Ik dacht er na anderhalve dag koorts / spierpijn mooi mee weg te komen. Maar na een dag me ok te hebben gevoeld, nu weer koorts, hoesten, benauwd. Tegenvaller!
Coronavraagje (ik vond niet meteen een actief coronatopic): ik heb dit weekend een dag met een vriend opgetrokken die sinds gisteren positief is. Ik heb (nog) geen symptomen. Heeft het al zin om een zelftest te doen of zou die nog niets kunnen opsporen? Voor nu kan ik wel isoleren maar ik heb donderdag wat afspraken dus dan moet ik wel weten of het veilig is…
Ik was destijds op woensdag in contact geweest met iemand die corona bleek te hebben en ik had op zaterdag een positieve zelftest plus PCR-test, en (achteraf, want heel licht) vrijdag de eerste klachten.
Op de dag waarop mijn sibling haar eed gaat afleggen na jaren studeren heb ik Corona. Waarom gvd op deze dag? Geen wonder dat ik mij gisteren zo shit voelde als chronisch kutzieke. Ik baal hier heel hard van en ben bang hoe dit zich daar ontwikkelen.
Net nog even naar de teststraat geweest, vooral voor de zekerheid mocht ik langer met klachten komen te zitten. En nu had ik nu nog genoeg kracht om op de fietsen een gele brug over te gaan.
Maar ik voel me wel belabberder dan vanochtend.
Yasssss na twee weken eindelijk weer negatief getest
(werd tijd haha)
ik heb het ook voor het eerst, dus ik voel me een beetje een groentje haha, zag het ook echt niet aankomen eigenlijk
Hoe gaat het met iedereen die ook corona heeft gehad de afgelopen weken? Ik moet zeggen dat het me echt behoorlijk tegenvalt. Ik dacht dat ik er vanaf was maar ik heb deze week na iedere werkdag nog knallende koppijn en hou het eigenlijk nog nauwelijks vol.
Ik heb de indruk dat juist nu veel mensen die het nog nooit eerder gehad hebben het oplopen
@Daria wat zegt dat dan? want ik dacht dat je nog lang positief kan testen
Met mij goed! Ik heb denk ik drie weken echt flinke klachten gehad. Vorige week vooral nog hoofdpijn, zeker als ik wat gedaan had. Dat is deze week zo goed als verdwenen eindelijk.
Haha dit klopt echt in mijn omgeving. Zelf heb ik het dus vorige week gehad was mijn allereerste keer. En zo nog 7 mensen in mijn omgeving die het voor het eerst hebben, los van elkaar!
Het zien van twee streepjes op de zelftest was voor mij echt ongelofelijk bijna haha, de eerste na al die negatieve tests afgelopen twee jaar.
Balen dat je nog last hebt! Doe maar wel rustig aan dan. Met mij gaat het eigenlijk weer helemaal goed, - geur en smaak dan
Ben sinds maandag weer voorzichtig aan het werk gegaan en had vandaag was m’n eerste normale werkdag weer waar ik me gewoon prima en productief voelde. Drie weken na m’n eerste koortsdag pff, maar wel blij dat het nu echt voorbij lijkt te zijn
Het is met de pcr test waar je theoretisch nog lang positief mee kan testen. In de praktijk valt dat doorgaans echter wel mee - alleen een kleine minderheid test nog weken positief. Met zo’n antigeen (zelf) test kun je een indicatie krijgen van je besmettelijkheid. Ik las afgelopen week wel dit stuk waarin staat dat na tien dagen nog zo’n 10 procent van de mensen infectueus virus in de keel heeft en dus mensen kan besmetten. Zolang je nog positief test, loop je kans dat je bij die groep hoort.
Ik zeg er alvast bij dat ik dit topic niet lees of heb bijgelezen. Maar ik ben zo benieuwd hoe het nu gaat met corona cijfers in landen waar weinig is gevaccineerd? Ik kan er online alleen wat over vinden van maart vorig jaar. Is het in die landen net zoals het nu bij ons is of zijn er daar meer besmettingen? Echt benieuwd.