Ik ben sinds vandaag terug aan het werk (vorige week maandag positief getest) en mega barstende hoofdpijn, voornamelijk rechts in mijn hoofd/gezicht. Ook super moe. Ik was van de paracetamol af maar nu kan ik weer niet zonder
Ik had een week of 5 geleden, ook voor het eerst. Veel collega’s ook voor het eerst, dus dit klopt wel volgens mij!
Ik was 2 dagen echt ziek (hoofdpijn, hoesten, moe) en daarna nog wel verkouden maar verder al wel prima. Dus achteraf is het me wel meegevallen. Had ook geen last van vermoeidheid of benauwdheid. Was nog een week verkouden en dat was het.
Wat goed om te weten! Ik heb dus na 10 dagen nog wel een positief streepje. Extra reden om nog voorzichtig te zijn…
@Pinky ik heb ook precies zo’n bonzende hoofdpijn aan 1 kant van mijn hoofd steeds. Maar ik merk wel iedere dag vooruitgang. Hopelijk jij ook!
Ik weet trouwens dat sommige mensen het super irritant vinden dat iedereen zijn klachten gaat bespreken hier, maar ik vind het dus oprecht heel interessant om te lezen hoe het bij iedereen verloopt
In mijn omgeving enorm veel mensen die voor de eerste keer Corona hebben, inclusief mezelf. En niet zomaar een verkoudheidje maar heel erg ziek met symptomen zoals ze die lieten zien op tv 2 jaar geleden. Alsof het een super besmettelijke gemuteerde variant is waar de vaccins niets tegen doen? Hier in België hoor je zelfs niets meer in de media. Alsof het er gewoon niet meer is
Mn eerste reactie bij jouw bericht is omg paniek het is weer heel erg. Maar als dat echt zo zou zijn zouden de ziekenhuizen weer vollopen als dat ze toen deden en hoewel de instroom hoger is, is t nog lang niet zo hevig als toen.
Ter geruststelling: in mijn omgeving is het tegenovergesteld. 2 berichten erboven
Ik werk zelf in een ziekenhuis en er worden wel al terug zeer veel mensen opgenomen. We krijgen wekelijks mails van de directie met nieuwe maatregelen. Het komt gewoon niet meer in de media waardoor mensen er geen zicht meer op hebben.
Ik merk gewoon ook zelf uit mijn omgeving en van anderen hun verhalen dat het virus enorm hard aan het rondgaan is. Velen testen zich ook gewoon niet met een pcr omdat zelftesten makkelijk te verkrijgen zijn er geen controle meer is (bijvoorbeeld geen contacttracing meer in België)
En uiteraard kan het ook dat het in onze regio nu hard gaat en het mij extra opvalt want we zijn de voorbije 2 jaar gespaard gebleven.
Maar er is toch ook gewoon weer een golf(je) gaande? Tenminste hier wordt wel gesproken over een zomergolf. Met uitspraken als enorm hard en heel erg ziek loop je echt paniek te zaaien.
De cijfers laten een golf zien. Maar als het enorm hard rond zou gaan zou dat wel een grotere golf qua ziekenhuisopnames zijn.
Nu ja mijn schoonmoeder heeft er wel 4 weken van in het ziekenhuis gelegen (wel met een onderliggende ziekte) en zij kreeg letterlijk geen zuurstof. Ik bedoel meer in vergelijking met velen die zeggen ‘het is een verkoudheid’, dan vind ik 5 dagen koorts, braken, hoesten, omvallen van de zwakte wel zwaar ziek eerlijk gezegd
Ik testte tot dag 13 (eergisteren) positief
Erg benieuwd welk ziekenhuis jij werkt dan, want in die van mij worden er zelden meer “echt zieke” patienten met COVID als reden van opname opgenomen. Tuurlijk, 4-5 dagen je beroerd voelen is heel naar maar niks in vergelijking met eerst. Maar als het je de afgelopen 2 jaar gespaard is gebleven schrik je er wel van, kan ik me voorstellen.
Dus voor de rest van de lezers: geen reden tot paniek.
Ik denk ook dat veel van ons nooit echte griep hebben gehad of dat verdrongen hebben, maar daarvan kun je natuurlijk ook echt platliggen! En inderdaad: wanneer je zelf ziek bent voelt het altijd natuurlijk als heel heftig in het moment zelf. Soms voel ik me al een vaatdoek met een verstopte neus
Die nuance is inderdaad wel goed: het is normaal om ff een paar dagen flink koorts te hebben van zo’n nieuw virus. Maar het ding is dat je steeds overal en nergens hoort dat het gewoon een verkoudheidje is, of dat mensen het half niet door hadden dat ze besmet waren. Dan voel je je echt een sukkeltje, met je vijf dagen koorts (ik praat over mezelf haha).
Dat komt niet alleen door onze connotaties met mild als concept (Ik wist dat alles zonder opname noodzakelijk mild wordt beschouwd), maar ook door de culturele ontkenning van de impact van corona iig in NL: van dat corona hebben echt kut is voor velen en dat je maar beter kan proberen het niet te krijgen
Bij mij worden ze wel met zuurstof en dexametason opgenomen. Soms ook aan de optiflow. Ic is nog bespaard.
Ja als ze opgenomen moeten worden is dat dan vaak met zuurstof idd, maar ik zie het echt zelden (gelukkig). Volgens mij ook nu niemand aan de optiflow of op de IC.
Chill, niemand zegt dat het geen echte ziekte is, gewoon dat de cijfers op de IC’s nu meevallen.
Beter nu goed herstellen dan dat je ermee blijft lopen en het eventueel grotere gevolgen kan hebben toch? En als het een goede werkgever is, geven ze je juist alle tijd om te herstellen
Ik weet niet of je eerste reactie door mijn bericht kwam. Maar vanuit mijn oogpunt was de reactie die geplaatst werd een beetje paniekzaaierij, maar vooral voor de mensen die of reden hebben om er in paniek van te raken, of gewoon niet chill zijn met corona.
Doordat er werd geschetst dat mensen echt heel erg ziek werden en het nu heel heftig rond gaat schoot bij mij de paniek weer omhoog. Terwijl daar nog geen reden voor is op dit moment, maar bij mij bracht het wel weer het gevoel van oh ik kan niet meer naar de supermarkt en moet ik terug naar mn haar wassen nadat ik in een winkel ben geweest.
Ja de aantallen stijgen, en ja je doet er nog steeds verstandig aan om toch te proberen niet op te lopen. Maar zo heftig als dat het geschetst werd is het objectief gezien nog niet, het klonk echt een beetje alsof we weer in maart 2020 zaten. En dat is gelukkig niet zo.
Neemt niet weg dat ik de oplopende getallen niet chill vind en dat ze op moeten schieten met die prik. En dat deze opleving voor sommige mensen toch weer een beperking in hun vrijheid zal zijn.
Hoe gaat het nu met je?
Lief dat je het vraagt. Ik breng zowat de hele dag nog door in bed en kan weinig doen. Nog geen nacht normaal kunnen slapen. Maar bof wel dat ik met een Whatsappje van anderen eten krijg.
Maak je wel zorgen om volgende week. Wat er bijvoorbeeld gebeurt als ik vrijdag voor de vakantie (werk in onderwijs) nog niet ben hersteld.