Dank hiervoor. De cognitieve dissonantie rondom deze zeer impactvolle nieuwe ziekte voor zowel kwetsbaren als mensen die zich helemaal nog niet kwetsbaar achtten maar dat wel blijken te zijn (gezien longcovid) is echt toxic. (Hoe vaak ik wel niet “oh, jij draagt nog een mondmasker?!” hoor… echt belachelijk.)
Ik had voor de laatste keer griep in 2013 dus ik zou zeggen… lijkt wel te kloppen? (als je met griep het influenza virus bedoeld, en niet per se elk random andere verkoudheidsvirus etc.)
Edit: Hier staat 2x per tien jaar maar in ieder geval niet een paar keer per jaar, zoals bij corona momenteel mogelijk is.
Werk zelf in het zuiden van het land en daar kregen we bericht dat we maar handjevol besmette patienten hadden in het ziekenhuis en 0 op de ic.
Maar een vriendin die in de randstad woont moet alweer mondkapjes dragen op t werk…
Maar we zitten al maanden zonder maatregelen en de ziekenhuizen lopen nog helemaal niet vol. Dus eigenlijk gaat het oke.
Bij ons zijn de mondkapjes nooit afgeschaft geweest. Ik werk in een universitair ziekenhuis in Vlaams-Brabant. Onder de collega’s ook enorm veel besmettingen sinds april. Wij zijn doodop, moeten elkaars werk overnemen, meer shiften overpakken, en gaan half hersteld terug werken. In de hele Corona periode zijn wij goed gespaard gebleven. Nu ja ik las vandaag in een krant dat er weer een nieuwe variant is, wat zou kunnen verklaren dat ik veel symptomen heb gehad ondanks 3 vaccinaties
I know right! Elke werkdag moet ik weer uitleggen waarom.
Oh bij ons ook! Verschrikkelijk. Komen ze het ziekenhuis binnen en dan maak ik de patiënten er attent op dat een mondmasker nog steeds verplicht is. 1 keer werd er een vrouw bijna agressief van! Zij geloofde mij niet
Mijn vriend is afgelopen maandag positief getest en ik zit maar af te wachten wanneer ik iets begin te merken (samenwonend). We slapen apart en raken elkaar niet aan, maar verder is het wel echt besmettelijk hier. Heel veel aerosolen. Ik zelftest maar gewoon tussendoor, ben benieuwd of t nog komt…
Ik word hier altijd zo moedeloos van. We zijn echt een mislukt diersoort
Wij zitten in dezelfde situatie alleen ben ik degene met corona. Hebben nog een kind van 1,5 rondlopen maar afstand houden met hem lukt gewoon niet.
Ik begrijp niet of ik nu morgen wel of niet uit isolatie mag.
Ik heb sinds zondagnacht klachten. Maandag negatief getest en dinsdagochtend positief. Ik voel me nu eigenlijk weer beter, maar test toch nog positief (nog steeds een duidelijke lijn…). Ik hoest af en toe nog, maar ben ook bekend met bronchiale hyperreactiviteit, dus dat zou ook nog wel even kunnen aanhouden.
Vandaag is dus mijn dag 5. Mag ik dan morgen toch uit isolatie?
De mijne donderdag, maar woensdag beginnende klachten. Ik nog nsrgens last van, maar test wel veel ivm werk. Heb volgende week zaterdag iets belangrijks, dus mag alleen morgen nog positief testen om er bij te kunnen zijn
Slapen gewoon samen, maar let verder een beetje op. Geen kusjes. Hij is nu alweer bijna klachtenvrij. Hopelijk toch nog wat antistoffen van onze besmetting in maart
Lijkt me niet, want je hoest nog wat een symptoom van Corona is. Dan moet je wachten t/m dag 10.
Die van mij afgelopen donderdag maar had woensdag al klachten, we hebben een kleintje dus afstand houden niet te doen. Maar ik zit dus ook mega in de afwachtmodus.
Aan de mensen die in zo’n situatie gezeten hebben: hoe snel merkten jullie iets nadat je partner klachten kreeg?
Wij hebben geen afstand gehouden, samen geslapen en gekust etc en toch elkaar niet besmet. En ik ken meer huishoudens waar niet iedereen het kreeg dus het hoeft niet!
Ik hoop het zo erg. We gaan over 1,5 week op vakantie
Als ik hoest voel ik mij momenteel echt zo'n brullende Demogorgon
Ik heb wel een was in de machine gekregen en hem laten draaien maar niet de puf om het daadwerkelijk op te hangen. :’)
Ja, die verhalen ken ik ook, @Sarie. Maar ik ken ook verhalen dat de partner pas na anderhalve week klachten kreeg, dus het kan echt alle kanten op.
Ikzelf kreeg twee dagen na mijn partner klachten.
Ik meen nu iets beginnends te merken, maar ik test nog steeds negatief…
Morgen weer.
Voor zover wij weten hebben wij nog niet eerder corona gehad, dus mijn vriend heeft het wel goed te pakken gehad.
Ik was er al bang voor inderdaad.
Ik twijfelde even omdat ik zo vaak lees en hoor dat mensen hoesten een restklacht vinden en er dan toch weer op uitgaan.
Hopelijk ben ik snel van het hoestje af… de gedachte van nog 5 dagen maakt me niet heel gelukkig…