Caronatopic #14

Ik heb het nu ook voor het eerst. Ik had ook beginnende klachten op dinsdagavond en toen een test gedaan en woensdagochtend 2 tests, allemaal negatief. Woensdagmiddag nog een gedaan en die was wel positief. En nu hoef ik maar naar een test te kijken en er verschijnt al een streep bij de T haha

1 like

Ik lees hier steeds over hoe lang je zelftest positief is, maar ik kan nergens vinden hoe dat zit met zelftest en isolatie. Je kijkt toch alleen maar je klachten? Of betekent dat bij een zelftest dat deze negatief moet zijn? Dat kan ik nergens terugvinden.

Volgens mij kan je ook nog behoorlijk lang positief zelftesten. Maar de afspraak is minstens 5 dagen thuisquarantaine en max 10 als je nog de bekendste klachten hebt.

3 likes

Thanks, ook @Flippie!
Ben sinds gisteren klachtenvrij (dat was dag 6) vandaag weer even de deur uitgegaan, maar testte net nog positief. Was even bang dat ik iets verkeerd had gedaan.

3 likes

Wij gingen net een film kijken en aan het begin van de film had ik amper ergens last, na de film overal spierpijn en een kriebelhoest, het is begonnen :sob:

1 like

Ik heb weer corona :smiling_face_with_tear:

2 likes

Hopelijk op tijd weer fit voor jullie vakantie!

Nou, het is zover, toch nog een positieve uitslag (eerste keer). Ik heb wel echt minder klachten dan dat hij heeft.

Tijdlijn: maandag hij positief, ik nu pas (zondag)

1 like

Kut dat het er toch nog is. Heeft hij nu ook nog veel klachten?

dan zou ik op basis hiervan woensdag nog positief kunnen testen. Echt geen zin in. Vandaag positief zouden m’n plannen zaterdag nog door kunnen gaan. En liever nu dan net voor lowlands ofzo

1 like

Hij heeft nu alleen nog last van hoesten en geur- en smaakverlies. Ik merk nu niet super veel, terwijl zijn eerste dagen juist wel pittig (nouja gewoon typisch ziek zeg maar) waren.

Hopelijk blijft het je gespaard, zo te lezen valt er geen peil op te trekken!

2 likes

Nee je hoort zoveel verschil. Mijn vriend blijft nu thuis omdat hij weet dat ie corona heeft, met wat hij nu heeft was hij anders gewoon alles gaan doen

Heb even een test gedaan om te kijken of ie alweer negatief was maar helaas. Bij mijn vriendin was het streepje bij een test na een paar dagen alweer minder zichtbaar dus toen konden we goed zien dat het wegging. Bij mij is het streepje nog steeds even duidelijk als op dag 1 :smiling_face_with_tear:

1 like

Wel heel chill dat je weinig klachten hebt! Ik lig op bed met koorts, overal spierpijn en de ziekste hoofdpijn die ik ooit gehad heb :pensive:

Jaa had ik ook! pas op dag 9 ofzo werd ie ietsje lichter en op dag 12/13 nog steeds een heeeeel vaag streepje terwijl anderen met een week alweer negatief testten.

Ook @anon91169173 en @Fredje in principe zou je op die antigeen zelftesten juist niet heel lang positief moeten testen. Dat gaat over de pcr-test en ook daar gebeurt het niet zo vaak. Zo lang je positief test op de zelftest heb je in ieder geval dus nog relatief veel virus in je neus zitten. Dat is dan alleen weer niet 1-op-1 vertaalbaar naar besmettelijkheid. Ik las de uitleg van een hoogleraar dat je lichaam na een aantal dagen anti-stoffen gaat maken en de virusdeeltjes op een gegeven moment als het ware gecoat worden met antistoffen en dus niet meer besmettelijk zijn. Bij zo’n zelftest vallen de deeltjes in die vloeistof echter uit elkaar oid dus zijn ze nog wel detecteerbaar.

Maargoed voor isolatie geldt gewoon idd minimaal 5 dagen en als je 24u klachtenvrij bent mag je naar buiten en na 10 dagen sowieso. Geen negatieve testen nodig, maar vond het zelf vooral wel interessant om het verloop te zien. En die 5-10 dagen zijn natuurlijk ook maar gekozen punten, zal nog wel een enkeling alsnog besmettelijk zijn daarna maarja he :woman_shrugging:t2:

3 likes

Hier ook voor het eerst corona. Bij mij begon het afgelopen maandag met ontzettend veel buikpijn/misselijk/overgeven/diarree de hele dag. De dag daarna kwamen langzaam de verkoudheidsklachten erbij, hoesten, neusverkoudheid, weinig smaak/reuk en koorts. Ik vraag me nu af of die buikklachten ook bij corona horen of dat dat gewoon een aparte buikgriep was… Zijn er anderen met een zelfde soort verloop? Al met al ben ik er flink ziek van geweest. Sinds vandaag gelukkig een heel stuk beter. Nog een kleine hoest af en toe en een piepkleik beetje snotterig. Dus zal morgen de deur nog niet uit mogen, maar dinsdag hopelijk wel, want dan heb ik immuuntherapie en dat wil ik eigenlijk echt niet missen. Vrijdag voor de zekerheid wel even het ziekenhuis gebeld en ze waren vrij relaxed. Als de hoest maar een flink stuk minder was vonden ze het al goed. Maar met een beetje geluk is het helemaal over dan.

@littlenumbers goeie uitleg, thx! Ik testte vandaag en het streepje was al iets minder duidelijk. Wel chill om te zien

1 like

Ik heb het sinds vandaag echt en ik was de hele dag misselijk, naast dus die typische omikron verschijnselen. Uiteindelijk niet hoeven spugen, maar wel weinig gegeten. Dat van jou klinkt wel veel ernstiger, maar volgens mij kan het er wel bij horen…

4 likes

Ik had twee nachten enorme maagpijn, werd er helemaal gek van, maar dacht eigenlijk ook dat dat een onhandige samenloop van omstandigheden was. Ik zie wel overal buikpijn als symptoom, maar dat is in mijn hoofd wat anders dan maagpijn…

Dat overgeven en diarree kreeg ik van het vaccin.

Mn dochter had dat tijdens een corona besmetting, dus ik denk dat het er wel bij kan horen.

3 likes

Nog steeds negatief!
Denk ik een half uur later wel dingen te voelen, maar heb ook best wat last van hooikoorts en wat er hier nog meer in de lucht hangt. En de stress is ook niet per se bevorderlijk voor m’n luchtwegen

3 likes

Veel last van diarree gehad ja, dat ik zelfs dacht apart een buikgriep erbij te hebben. Maar kan blijkbaar dus ook door covid komen

3 likes