Caronatopic #14

Hier ook voor het eerst corona. Bij mij is het afgelopen dinsdag begonnen met verkoudheidsklachten zoals heel erg hoesten en snotterig, ook zere spieren. Ook een aparte hoofdpijn maar die was na een dag gelukkig weg. Donderdag positieve test in handen, vooral heel erg moe geweest ook.
Nu nog een klein beetje aan het hoesten.

+sinds donderdag onze baby ook ziek; voornamelijk koorts, is gelukkig sinds gisteren ook weer wat beter. Hoest nog een beetje.

En gisteren begon mijn man met snotteren/hoesten, ligt nu met koorts op bed en vanmiddag ook positieve zelftest… heeft ook zieke hoofdpijn; ondanks de nodige paracetamol en ibuprofen zakt de hoofdpijn niet af. Moest ook overgeven. Dus zijn verloop is nog weer anders dan die van mijšŸ˜…

3 likes

Ik had ook heel veel buikklachten, dus ik denk dat het er wel bij hoort

1 like

Ik heb dit inderdaad precies hetzelfde gehad, vanaf vorige week vrijdag ontzettend last van diarree en maandag ook hoesten/verkouden. Denk dat de diarree er bij hoorde inderdaad, maar heb op dat moment geen seconde aan Corona gedacht

2 likes

Ah dus waarschijnlijk horen die buikklachten ook.gewoon bij corona. Had er zelf ook geen moment aan gedacht toen nog. Maar veel van jullie hebben dit ook gehad dus dan zal het wel!

Laten jullie je nog testen bij de GGD trouwens? Voor een herstelbewijs voor als we in november weer in de shit zitten bijv?

Ik heb dat wel gedaan voor een herstelbewijs inderdaad, maar dat komt omdat ik geen booster heb gehad. Anders had ik het denk ik niet gedaan, aangezien die booster volgens mij vooralsnog onbeperkt geldig is.

1 like

Ja ik heb ook geen booster gehad… dus ik ga het denk ik ook wel doen

4 likes

Ah shit positieve zelftest… Eerste keer in al die tijdā˜¹ļø

2 likes

Wel echt opvallend hier hoeveel mensen er voor de eerste keer besmet zijn. Vgm ook niet echt veel mensen die er zonder klachten vanaf komen?

Ik heb nu al een droge keel, slijm keel, kriebelhoest en aften in mijn mond gehad en nu weer door naar het volgende, een ontstoken gehemelte :smiling_face_with_tear:

1 like

Ik heb ook voor het eerst corona en het valt me vies tegen :frowning_face: 39,0 graden koorts, gewrichtspijnen, hoofdpijn, keelpijn, vermoeidheid. En sinds vandaag moet ik ook overgeven als ik op sta. Hopelijk is het snel over!

2 likes

Heeft dat herstelbewijs nog enig nut met het oog op vakanties e.d.? Ik ga in september pas, geen idee of er tegen die tijd weer pcr-tests e.d. zijn ingevoerd. En of een herstelbewijs dan überhaupt boeiend is…? Ik ben gevaccineerd + geboosterd.

Inmiddels meer klachten trouwens… Ik denk dat ik eerst niet zo veel merkte omdat ik gewoon heel snel was met zelftesten i.v.m. corona van mijn vriend.

ja vind ik ook opvallend!
even een poll voor de mensen die afgelopen tijd corona hebben (gehad)

Ik heb afgelopen tijd corona (gehad) en dat is/was:

• Mijn allereerste keer corona
  • Niet mijn eerste keer corona

0 stemmers

3 likes

Ik heb dit wel gedaan met in het achterhoofd van mocht ik na een tijd nog zitten met problemen als chronisch zieke dan weet kan ik 100% aantonen dat ik corona heb gehad en zodoende makkelijker hulp zal ontvangen. Ik had die GGD-test ook echt 2 uur na mijn zelftests op locatie ingepland, want nu, 5 dagen later. had ik echt niet meer zelf op de fiets daar naartoe kunnen gaan.

Maar anders had ik dit niet gedaan.

6 likes

Dag 2 van Corona nu en die hoofdpijn blijft zo intens. Hoe lang hield die bij jullie aan? Verder lijkt de koorts wel weg (voor nu) en is de spierpijn in het hele lichaam Ć­ets minder. Ook een betere nacht gehad gelukkig.

1 like

Echt lang helaas, ik vond het ook echt verschrikkelijk. Ik denk wel twee weken die hoofdpijn gehad.

1 like

Oei dit is wel echt lang, en werd het ook niet minder gaandeweg?

1 like

Nee niet echt helaas. Ik heb ƩƩn week maximale dosis paracetamol geslikt maar toen gestopt (ben zwanger) en toen heeft het zeker nog een week in die heftigheid aangehouden. Daarna werd het wel snel minder (denk nog een week last gehad na inspanning/concentratie etc) en na 3 weken was het helemaal verdwenen.

Maar dit verschilt ongetwijfeld ook weer per persoon dus misschien ben jij er veel sneller vanaf. Beterschap!

Ik ben echt aan het twijfelen of ik morgen weer ga werken (kantoorbaan dus vanuit huis). Heb wel nog hoofdpijn en heel slap/moe maar komt misschien ook omdat ik al drie dagen nauwelijks iets heb gedaan. Hoe snel gingen jullie weer werken met lichte klachten nog?

1 like

Ik zou liever iets langer wachten, dan toch gaan werken en er achteraf achter komen dat je je nog niet goed genoeg voelt. Mijn conditie was echt slecht geworden door corona, dus een middagje werken was al best wel uitputtend. Wat betreft dat 3 dagen nauwelijks iets gedaan; ik zou dan liever iedere dag een rondje gaan wandelen en dat steeds langer maken, dan al direct gaan werken.

3 likes

Ja ik was sowieso van plan om zo even een rondje te wandelen om te kijken hoe dat gaat. Wil het inderdaad niet overhaasten. Misschien dat ik alleen m’n meetings doe morgen. Hoe lang heb jij er last van gehouden qua conditie?

1 like

Ik was de week van mijn positieve test echt heel moe, dus toen kon ik het ook niet opbrengen om naar buiten te gaan (naast dat dat natuurlijk ook niet mocht). Daarna heeft het denk ik nog wel een week of twee geduurd tot ik me weer redelijk de oude voelde.

1 like