Caronatopic #14

Nee, ik bedoelde: je weet zelf wel of je je oude vertrouwde hoestje wat je altijd hebt weer terug hebt en de rest weg is (= uit isolatie) of dat je toch nog twijfelt of het covid-symptomen zijn (= in isolatie). Kun je hier wel iedereen gaan vragen en je huisarts gaan bellen en weet ik het, maar niemand heeft hier een pasklaar antwoord op.

Edit: en er zit ook nog wel iets tussen uit isolatie gaan en de dag erna meteen weer op drukke feestjes staan. Je kunt ook uit isolatie gaan, maar nog wel rekening houden met afstand en menigtes.

3 likes

Ik vind het oprecht fijn om te lezen dat er nog mensen zijn die voor zekerheid kiezen. Ik ben super sceptisch na mijn persoonlijke ervaringen met de mensen om me heen en hoe zij omgaan met carona (minstens net zo schokkend als dit).

Daarnaast merkte ik ook wel een verschil tussen mijn eerste en tweede besmetting en hoe ik daarmee omging. Bij mijn eerste besmetting was ik best wel krampachtig en durfde ik zelfs nog amper in de tuin te zitten en heb ik geïsoleerd van mijn partner geleefd, maar bij de tweede besmetting ging ik met een gerust hart in de tuin zitten en zijn we vanaf het begin samen in isolatie gegaan, nog voordat ik positief testte. De vorige keer hoopten we die positieve test nog te voorkomen juist.

2 likes

Ik zou na dag 5 echt niet uit isolatie tbh ook al is het je ‘vertrouwde’ hoestje. Je kunt met je vertrouwde hoestje dan toch ook Corona hoesten, zo super kort na je besmetting. Nog geen 7 dagen geleden. Ik interpreteer jouw situatie als: je hebt nog klachten, hoestje en klein beetje verkoudheid. Klein beetje is ook gewoon verkoudheid, wat is klein beetje ook? dus sorry maar snap je twijfel echt niet. Wel je verstand gebruiken dus @Pinkbeliever zie regels in de screenshot van @DelilahBard

11 likes

In België mag je 7 dagen na het beginnen van je klachten uit isolatie, en ze raden aan om de eerste paar dagen nog een mondmasker te dragen en maatregelen te nemen (afstand, hygiëne…).

Zelf mag ik maandag uit isolatie. Vandaag voel ik me een stuk beter al :smiley:
Heb zelfs zin om een fietstochtje in de natuur te maken. Mag natuurlijk niet, maar ik baal wel.

3 likes

Random tip, maar ik zag op TikTok iemand die haar ramen inspoot met water en zeep en er dan aluminiumfolie overheen plakte (dat blijft dan hangen op de zeep). Dat scheen de temperatuur binnen met een paar graden te verlagen. Ik heb ooit iets soortgelijks met van die reddingsdekens gedaan (maar dan zonder zeep) en dat hielp inderdaad wel wat.

Edit: dit is geen goede tip, is blijkbaar slecht voor je ramen…

3 likes

Jaa ik vind het allemaal ook wel lastig te onderscheiden hoor. Ik hoorde van mensen dat ze echt duidelijk merkten dat het corona zou moeten zijn omdat de klachten ineens heel anders waren, maar het voelde bij mij als de zoveelste verkoudheid/hooikoorts ellende en toen was t nu toch ineens corona. Het voelde na die 10 dagen nog steeds gek om ineens weer naar buiten te mogen omdat ik nog wel hoestte etc, dus ben nog wel wat terughoudender geweest in eerste instantie.

Overigens hoest ik nu weken later nog steeds en werd vanochtend weer wakker met een schuurpapier-keel. Echt weer precies zoals mijn corona begon :smiling_face_with_tear: Ben toch maar even een zelftest gaan halen ondanks dat het geen corona zou moeten kunnen zijn. Ik ben 'm heel grondig aan het inspecteren maar het lijkt toch echt negatief gelukkig. Al maakt dat de keelpijn zelf niet minder irritant helaas

1 like

Mijn vriend is vorige week donderdag positief getest, ik heb niet positief getest dus er is hoop!

3 likes

Ja veel waterijsjes inslaan, die waren sowieso mijn redding voor m’n keelpijn, dus 2 vliegen in 1 klap.

5 likes

Nee, het kwam niet lullig over, ik snap de vraag. Ik weet achteraf gezien ook niet helemaal wat wilde. Volgens mij was ik opzoek naar een bevestiging van dat mijn situatie normaal was, maar dat was het uiteindelijk niet. Ik ben ‘s avonds langs dehuidartsenpost in het ziekenhuis geweest.

Nu gaat het in ieder geval een stuk beter!

(ik lees dit topic nooit maar kijk we hebben matching profielfotos omg)

4 likes

I love itt

Maar Azula is geen vuile bitch :joy:

2 likes

klopt dit is een quote van een oude forum troll

1 like

Och jeetje ging je je nog slechter voelen? Wat vervelend joh. Fijn dat het nu weer beter gaat!

3 likes

Ik heb vandaag wat meer gedaan - als in absolute minimum van douchen en daadwerkelijk een maaltijd maken - en nu wil ik gaan slapen maar heel m’n lichaam doet zeer. Echt zo klaar met dit gedoe.

2 likes

Hier kunnen je ramen van knappen als het dubbelglas is

3 likes

Oh, dan zou ik het niet doen @En_17_Anderen

Ik vind de vermoeidheid echt killing zeg. Heb net prima geslapen, maar eigenlijk ben ik ergens alweer moe.

1 like

En dinsdag ben ik jarig en zouden we naar de pannenkoekenboot gaan. Dat kan nu ook niet meer :smiling_face_with_tear:

Ik heb voor derde keer corona. :frowning_face: Heb eigenlijk zo goed als geen klachten alleen vannacht heb ik het ijskoud gehad.

Ik heb dinsdag op het terras gezeten met iemand die achteraf corona bleek te hebben en dit was mijn zesde dag.

3 likes

Hoe is het met jou, @Sarie? Zie je de vakantie dinsdag al zitten?

2 likes